פרופסור טים וו, שטבע את הביטוי "הניטרליות של הרשת": אפל מסכנת את המצב הזה

"לסטיב ג'ובס יש את הכריזמה, החזון והאינסטינקטים של קיסר גדול בתחום הידע; אין ספק שהחזון שלו מושך, אבל הוא רוצה יותר מדי שליטה", אמר וו בראיון לרגל צאת ספרו החדש ● לדבריו, החותם שג'ובס השאיר על אפל ימשיך ללוות אותה גם הרבה לאחר שהוא יעביר את שרביט המנהיג שלו למישהו אחר

טים וו, פרופסור למשפטים מאוניברסיטת קולומביה, שטבע את הביטוי "הניטרליות של הרשת", אמר בראיון שנתן באחרונה לניו-יורק טיימס (New York Times) שנכון להיום, אפל (Apple) מהווה את מקור הסיכון הראשון במעלה לחופש השימוש באינטרנט. וו אמר את הדברים בתשובה לשאלה האם הוא חושב שחברות גדולות יכולות לשלוט באינטרנט באותה המידה שבה AT&T שלטה בעבר בשוק הטלפוניה, תוך יצירת מונופול ודיכוי של פיתוחים שיוכלו לערער את מעמדה.

הראיון נערך לרגל יציאת ספרו של וו, The Master Switch: The Rise and Fall of Information Empires, שבו הוא מתייחס בפרוטרוט לחברות שנחשבות, לפחות לטענתו, לאימפריות בתחום הידע והמידע. בין אותן חברות הוא מונה את AT&T, פייסבוק (Facebook), גוגל (Google) ו-NBC.

סטיב ג'ובס יש את הכריזמה, החזון והאינסטינקטים של קיסר גדול בתחום הידע", אמר וו כשנשאל מה מדאיג אותו באפל. "אין ספק שהחזון שלו מושך, אבל הוא רוצה יותר מדי שליטה". לדבריו, "כמו שהראיתי בספר, יש דמיון רב בין כוח למדינות גדולות. האדם שמתחיל את הרפורמה הגדולה הופך בהתמדה לפרנואיד. יש מחזור, והבעיות מתחילות לצוץ כשהמנהיג הגדול מתחיל להרגיש שמאיימים על מעמדו, ממש כמו מנהיג פוליטי".

וו העריך שהמצב של אפל יישאר כזה גם לאחר שג'ובס יעזוב את כסא המנכ"ל. לדבריו, החותם שהוא השאיר על החברה ימשיך ללוות אותה גם הרבה לאחר שהוא יעביר את שרביט המנהיג שלו למישהו אחר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים