אמריקנית הגישה תביעה נגד גוגל: קושרת את שמי לבעיות בתפקוד המיני

התובעת, בברלי סטיארט, טוענת שמי שמזין את שמה בתיבת החיפוש של גוגל מקבל קישור לאתר למכירת התרופה לויטרה, שמטפלת בבעיות בתפקוד המיני ● לא נתקבלה תגובה מגוגל, אולם מומחה לענייני משפט סבור שהתביעה חסרת בסיס ומעריך, כי היא תידחה

בברלי סטיארט, פעילה למען זכויות בעלי חיים ומנהלת הכספים הראשית והמנהלת לפיתוח עסקי של פירמת עורכי הדין Stayart Law Offices, הגישה תביעה לבית המשפט בוויסקונסין נגד גוגל (Google) בטענה, כי שמה נקשר במנוע החיפוש לבעיות בתפקוד המיני וכי מדובר בפגיעה בפרטיותה.

בכתב התביעה נטען, כי מי שמזין בתיבת החיפוש את המילים Bev Stayart מקבל הצעה לחפש לפי המונח Bev Stayart Bevitra. לויטרה (Levitra) היא תרופה לטיפול בבעיות בתפקוד המיני, ולטענת התובעת, גוגל מרוויחה מהצעת החיפוש הזו, משום שהיא מאפשרת להציג פרסומות לתרופה למי שנענה לה.

"גוגל מטעה את הצרכנים בכך שהיא מוכרת את מילות המפתח Bev Stayart Bevitra ומציגה פרסומות באתר האינטרנט שלה ללויטרה ולתרופות דומות נוספות", נטען בכתב התביעה.

לא נתקבלה תגובה מגוגל.

אריק גולדמן, מרצה בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת סנטה קלרה, סבור שהתביעה חסרת בסיס. הוא אף מציין, כי אותה תובעת הגישה בשנה שעברה תביעה דומה נגד יאהו! (!Yahoo) – וזו נדחתה.

גולדמן ציין בבלוג שלו, כי בחיפוש אחר המילה Levitra יוצגו מודעות לתרופה גם ללא שמה של התובעת, מה גם שגוגל לא יוצרת בעצמה תכנים, אלא רק מפנה לתכנים שיוצרים גורמים אחרים. במקרה של התובעת, נראה שנוכלים שפועלים ברשת ניצלו את הגלישה המרובה שלה כדי ליצור דפים למכירת התרופה למי שיחפש את שמה.

עם זאת, גולדמן הוסיף, כי התביעה מעלה סוגיה שעשויה ליצור בעתיד בעיות נוספות לגוגל: הזכות לפרסם בהקשר של שמות מתחם שאינם בהכרח סימנים מסחריים רשומים. בעוד שההגנה על סימנים מסחריים תקפה לפי החוק האמריקני רק במקרים שבהם עלולה להיווצר הטעיה, הרי שאנשים ידועים עשויים ליהנות מהגנה על שמם גם מכוחם של חוקים אחרים, אפילו אם אין חשש להטעיה. "נראה שזו אינה המילה האחרונה בנושא", צפה גולדמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים