ועדת המודיעין של בית הנבחרים: ניתן לפרוץ כמעט לכל הרשתות בארצות הברית

יושב ראש הוועדה, מייק רוג'רס, ציין ש-95% מהרשתות במגזר הפרטי חשופות לפגיעה, ורובן אכן נפרצו בעבר ● הפורצים גונבים מכל הבא ליד - זהויות אישיות, כסף מחשבונות בנק ותוכניות של מוצרים מחברות ● לדברי רוג'רס, בממשל האמריקני "נשענים לאחור על הכורסה, מגלים לפורצים היכן מצוי הכסף, פותחים פחית בירה וצופים באפס מעשה כיצד נכסינו נשדדים" ● על פי הערכות, שווי המידע שנגנב מגיע ל-400 מיליארד דולרים לשנה

ארצות הברית חשופה למתקפות מקוונות שעלולות להשבית שירותים פיננסיים או להשמיד מידע שחברות זקוקות לו לצורך פעילותן השוטפת, כך אמר מייק רוג'רס, יושב ראש ועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקני. לדבריו, 95% מהרשתות במגזר הפרטי חשופות לפגיעה, ורובן אכן נפרצו כבר בעבר.

הפורצים לרשתות אלה גונבים מכל הבא ליד – זהויות אישיות, כסף מחשבונות בנק ותוכניות של מוצרים מחברות. הסיכון מאיים הן על חברות מהמגזר הפרטי והן על סוכנויות של הממשל האמריקני. על פי חלק מההערכות, השווי הכולל של המידע שנגנב מגיע ל-400 מיליארד דולרים לשנה. אולם, בחברות רבות מסרבים להודות שמערכותיהן נפרצו, מחשש לאיבוד היתרון התחרותי או פגיעה ביחסים עם בעלי המניות.

על פי רוג'רס, ההאקרים הגבירו את פעילותם מאז השנה שעברה, והוא מפנה אצבע מאשימה לסין ולאיראן. "הם גונבים תוכניות של מוצרים ולא רק מסמכים צבאיים, ומשתמשים בהן לצורך הקמת קווי ייצור של מוצרי צריכה מתקדמים בסין, למשל, על מנת להתחרות בנו בשוק הבינלאומי", האשים. לדבריו, בממשל האמריקני "נשענים לאחור על הכורסה, מגלים לפורצים היכן מצוי הכסף, פותחים פחית בירה וצופים באפס מעשה כיצד נכסינו נשדדים".

רוג'רס היה אחראי להצעת החוק לשיתוף מודיעין מקוון שהוגשה ב-2011 ואילו הייתה עוברת, הייתה מסדירה שיתוף של מידע מודיעיני לאבטחה מקוונת בין הממשל האמריקני למגזר הפרטי. להצעה זו התנגדו ארגונים שפועלים לשמירה על זכויות הפרט, שטענו שהיא תאפשר לחברות לעקוף את החוקים לשמירה על הפרטיות ולהעביר נתוני משתמשים ישירות לממשל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים