סן פרנסיסקו: ענקיות הטכנולוגיה תידרשנה לשלם לעירייה מיסים נוספים בגין הסעות עובדים

במסגרת תכנית פיילוט חדשה, שתארך שנה וחצי, תאלצנה חברות דוגמת גוגל, אפל ופייסבוק, לשלם כ-100 אלף דולרים בשנה כל אחת, תמורת השימוש היומיומי שעושות ההסעות המאורגנות שלהן בתחנות האוטובוס והרכבת הקלה בעיר ● בעירייה מעריכים, כי במהלך הפיילוט ייגבו כמיליון וחצי דולרים ● התכנית צפויה לקבל אישור סופי במהלך הרבעון השני של השנה

עיריית סן פרנסיסקו תחל לגבות מיסים מחברות הטכנולוגיה המפעילות הסעות עובדים מהעיר לעמק הסיליקון – כך הודיע אמש (ב') ראש העיר, אד לי. במסגרת תכנית פיילוט חדשה, שתארך שנה וחצי, תאלצנה חברות דוגמת גוגל (Google), אפל (Apple) ופייסבוק (Facebook), לשלם כ-100 אלף דולרים בשנה כל אחת, תמורת השימוש היומיומי שעושות ההסעות המאורגנות שלהן בתחנות האוטובוס והרכבת הקלה בעיר. בעירייה מעריכים, כי במהלך תכנית הפיילוט ייגבו כמיליון וחצי דולרים – סכום המשקף השתתפות של 10-15 חברות בתכנית.

ההסעות המאורגנות של עובדי ההיי-טק משמשות כ-35 אלף נוסעים מדי יום. על פי הערכת העירייה, מדובר בכ-72 מיליון קילומטרים של נסיעה ברכבים פרטיים שנחסכים מדי שנה, המשקפים כ-761 אלף טונות של פחמן דו-חמצני שאינו נפלט לאוויר. ההסעות אוספות עובדים מדי בוקר מאזור סן פרנסיסקו, ומסיעות אותם לעמק הסיליקון, השוכן במרחק כ-45 עד 75 דקות נסיעה.

האוטובוסים שמפעילות ענקיות הטכנולוגיה הפכו בשבועות האחרונים לאחד מסמלי מחאת הדיור בעיר. בחודש שעבר חסמו מפגינים אוטובוסים של גוגל ואפל בסן פרנסיסקו, במחאה על כך שהתרחבותן של חברות ההיי-טק הביאה לקפיצה במחירי הנדל"ן. בעיר אוקלנד הסמוכה ניפצו מפגינים חלון אוטובוס שהוביל קבוצת עובדים של גוגל. תומכי ההסעות המאורגנות טוענים, כי הן מסייעות להקל על עומסי התנועה הכבדים באזור ומונעות מאלפי מכוניות לעלות על הכביש מדי יום. המתנגדים להסעות טוענים, כי הן חוסמות את תחנות התחבורה הציבורית, מכריחות אנשים לרדת לכביש כדי לתפוס אוטובוס ועושות שימוש במשאב עירוני ללא תמורה.

"סן פרנסיסקו זקוקה למערכת תחבורה מהמעלה הראשונה, שתהיה אמינה, בטוחה וברת השגה", אמר ראש העיר, אד לי, במסיבת עיתונאים שכינס אמש. "ההצעה החדשה תסייע לעיר לחוות את היתרונות שבהסעות מאורגנות – דוגמת צמצום משמעותי של כמות המכוניות הפרטיות בכביש ומניעת עומסי תנועה, תוך הבטחה שהחברות המפעילות אותן תשלמנה את חלקן ההוגן ושהאוטובוסים לא יפריעו להתנהלותו התקינה של מערך התחבורה הציבורית".

תכנית הפיילוט ממתינה כעת לסוכנות התחבורה העירונית של סן פרנסיסקו (SFMTA), שצפויה לאשר אותה עד ה-21 בינואר. משם תועבר ההצעה לתושבי העיר, שיצביעו על המתווה שלה ועל מיקום התחנות שיאושרו לשימוש על ידי ההסעות של חברות הטכנולוגיה. בעירייה מקווים לערוך שימוע ציבורי לאישור סופי של ההצעה במהלך הרבעון השני של השנה.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים