לאן צועד שוק מיקור-החוץ?

חלק שני ואחרון

עצמון מינס, לשעבר מנמ"ר בכיר

בחלק הראשון של הסקירה ראינו ששוק מיקור-החוץ צפוי לגדול ולהתפתח לכיוונים נוספים מעבר למסורתיים. במטריקס אומרים שהם ערוכים לכך.

על ה-"אני מאמין" שלהם בנושא מספר ערן לסר, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה ומטריקס גלובל: "אנחנו מאמינים בתחום האאוטסורסינג כשירות בעל יכולת של מתן ערך מוסף ללקוח. הלקוח מחפש פתרונות שיתנו לו את האפשרות להתמקד בנכסים האסטרטגים שלו ולרכוש מבחוץ שירותים שנותנים לו ערך מוסף ברמת הגדלת התפוקות ויכולות הגדילה של הארגון מצד אחד והיכולת לייעל ולהוריד עלויות מצד שני. בתור ספקים בתחום ה-IT, שנותנים את המרחב של הפתרונות – מרמת הפיתוח במודלים של נירשור ואופשור דרך שירותי בדיקות, הדרכה והטעמה – אנחנו מחפשים כל הזמן את הערכים המוספים שאנחנו יכולים לתת ללקוחות שלנו ברמת הוצאת הפעילות אלינו. העובדה שאנחנו ממוקדים במספר תחומים, כמו מודל עבודה בנירשור או בהתמחות מסביב לעולם הבדיקות וה-QA, מאפשרת לנו לייצר את הערך המוסף האמיתי ללקוח גם בצד התפוקה וההכנסה וגם בצד ההוצאה וההתייעלות".

כך, למשל, מדגים לסר, "אנחנו יודעים לתת היום פתרונות הדרכה לפתוח מערכי הדרכה למערכות מידע ובכלל תוך שימוש בטכנולוגיות למידה מתוקשבות חדשניות, כמו UPK (כלים לכתיבת ספר דיגיטלי). בכל פרויקט או כח אדם שאנחנו שמים אצלנו או באתר, הלקוח מקבל את התמיכה המקצועית והמתודולוגית ביישום העבודה שלו. בתחום הבדיקות, לדוגמה, יש לנו ידע רב בכל נושא האוטומציה של הבדיקות ואנו דואגים שלאנשים שלנו שנמצאים בשטח יגיע המידע העדכני ביותר בתחום על מנת שיוכלו לתרום אותו ללקוח הסופי. היכולת לשתף את הידע שאנחנו צוברים בארגונים שונים מהווה ערך מוסף שהלקוח לא יכול לקבל כאשר הוא מעסיק עובד שלא חשוף לארגונים אחרים. גם בתחום הנירשור, תחום בו אנחנו מציעים להקים צוותי עבודה מרוחקים המבוססים על כוח אדם איכותי, אנחנו מציעים ערך אמיתי של הוזלת עלויות מצד אחד ומצד שני ידע של עבודה מרחוק ואיך מנהלים תהליכי פתוח ובדיקות מרוחקים".

ערן לסר, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקסלדברי לסר, תחום האאוטסורסינג עובר בשנים אחרונות מהפיכה שעיקרה החיפוש אחר המודלים הנכונים ללקוח ומייצרים עבורו ערך אמיתי ברמת המקצועית והכלכלית: "הלקוחות מחפשים את הערך המוסף האמיתי שאנחנו יכולים לספק להם ברמת מציאת האנשים המתאימים לצרכים שלהם, יצירת מודלים של הוזלת עלויות (למשל, במודל הנירשור שיכול להביא לחסכון של עד 50% ויותר בעלויות יחסית למודל העסקת העובדים הישיר), מעבר למודלים של עבודה מבוססת תפוקות ויצירת ערך מוסף מתמשך ברמה המקצועית על ידי התמיכה המקצועית השוטפת בכוח האדם המספק להם את השירותים (על ידי הדרכה, על ידי תמיכה של מרכזי מצוינות, התמחות וכדומה). חשוב לציין שיותר ויותר ארגונים מבינים שעבודה נכונה עם ספק אאוטסורסינג ברמת השותפות והבנת הצרכים והיכולות של ספק האאוטסורסינג שלהם, יכול להביא אותם ליצירת מכפיל ערך אמיתי ברמת העבודה המשותפת והמשולבת".

לגבי המגמות והכיוונים הצפויים בנושא בשנים הקרובות, אומר לסר, כי "אנחנו צופים גידול בעסקי האאוטסורסינג ה-'חכמים' – אלה שמייצרים ערך מוסף ללקוח, כפי שציינו קודם לכן. אנחנו חושבים שחלק מהלקוחות ירחיבו את פעילות האאוטסורסינג לרמה של הוצאת תהליכים עסקיים שלמים (BPO) ולא רק הוצאת משימות או פעילות הטכנולוגיה. אנחנו חושבים שארגונים רבים גם יבשילו ברמת היכולת שלהם להוציא יותר ויותר עבודה למודל הנירשור, דבר שיגדיל את כמות השימוש בתחום תוך העברת אחריות וסמכות מקצה לקצה לספק הנירשור בתחום, דוגמת הוצאת כל פעילות ה-BI, פעילות הפיתוח ב-ERP או כל פעילות הבדיקות האוטומטיות לספק נירשור. לקוחות יחפשו יותר ויותר את המודלים שמצד אחד מאפשרים להם להעביר את האחריות ללקוח אבל עדיין לשמור על עצמאות, גמישות וחוסר תלות בספק זה או אחר.

השוק לא שוקט על שמריו ואם אכן הארגונים יצרכו יותר שירותי מיקור-חוץ, הספקים יצטרכו להציע פתרונות נוספים. לסר אומר שהם ערוכים למגמה כזאת ובתור חברה ש-"חיה" את הצרכים של השוק הם כמו בעבר ימשיכו לחדש וליצר פתרונות בעלי ערך ללקוחות: "אנחנו מתכוונים להמשיך לגדול ולהתרחב בשלושה צירים בתחום האאוטסורסינג החכם. בציר אחד אנחנו מתכוונים להתרחב לתחומי ה-BPO, תוך מתן פתרון שלם של הוצאת תהליכי Back Office של הארגון ותהליכי ניהול שירות לקוחות (Call Center) לאאוטסורסינג. כיום יש לנו כ-500 איש שעובדים בתחום עם לקוחות שונים. בציר השני אנחנו מתכוונים למקד את פעילות הנירשור שלנו לתחומי עניין נוספים, דוגמת הקמת מרכזי התמחות לפתוח בנירשור בסביבת סאפ, בסביבת סיבל ובתחום ה-BI ובדיקות תוכנה (במיוחד בדיקות אוטומטיות), תוך לקיחת אחריות מקצה לקצה ועבודה במודלים של חדשנים מבוסס תפוקות גמישות. בתחום הנירשור אנחנו גם ממשיכים את הגידול שלנו בהקמת מרכזים בכל הארץ. כיום יש לנו מעל ל-1,000 איש בתחום בכ-7 מוקדים שונים בארץ. בציר השלישי אנחנו מתכוונים להמשיך ולגדול בעסקי האאטוסורסינג המסורתיים על ידי יצירת ערך מוסף ללקוח בתמיכה המקצועית והמתודולוגית שאנחנו נותנים לאנשי המקצוע שלנו, כמו למשל הסמכת ISTQB בסיסית ומתקדמת של כל הבודקים שלנו, מתן פתרונות אוטומציה שמאפשרים לבודקים ידניים לייצר בדיקות חצי אוטומטיות וכדומה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים