רכישת ג'וניפר: החל הקרב על עליונות הרשתות מבוססות ה-AI

האם סיסקו צריכה לדאוג מרכישת הענק של HPE את ג'וניפר? מה יעשו החברות המתחרות? ובכלל, מה יקרה בשוק הרישות בעקבות עסקת הענק?

מביאה איתה לחופה נדוניה טובה. ג'וניפר.

אם רכישת HPE את ג'וניפר תמורת 14 מיליארד דולר במזומן תושלם, תהיה זו עבור הרוכשת סגירת מעגל עם תיקון. הרכישה של ג'וניפר תהיה הגדולה ביותר בהיסטוריה של Hewlett Packard מאז הפיאסקו ברכישת אוטונומי ב-2011, אז HPE ו-HP Inc היו HP אחת. העסקה ההיא הסתיימה בפצצה פיננסית: אז, ענקית ה-IT הודיעה כי תמחק מהספרים החשבונאיים שלה סכום עתק של 8.8 מיליארד דולר. היא נימקה זאת בסילוף וב-"ניהול חשבונאי לא הולם" – שם קוד להונאה – של אוטונומי.

רכישת ג'וניפר משרטטת שדה קרב חדש: המאבק על עליונות הרשת בעידן של רשתות תקשורת מבוססות בינה מלאכותית.

עולם הרישות לא זר ל-HPE: ב-2009 היא רכשה את 3Com תמורת 2.7 מיליארד דולר וב-2015 את ארובה תמורת שלושה מיליארד. עוד חברות רלוונטיות שהיא קנתה הן Plexxi וסילבר פיק סיסטמס.

HPE והאנליסטים תמימי דעים: לאחר השילוב של ג'וניפר, יהיה לרוכשת את "השריר הנוסף" הדרוש להפעלה של רשתות מבוססות בינה מלאכותית – מה שייתן לה יותר יכולות בקרב מול סיסקו. הרכישה צפויה להביא להכפלה של עסקי הרשתות של HPE ולמצב אותה כמספר 2, לצד סיסקו, שהיא המובילה בשוק. ג'וניפר מביאה לחתונה הזאת לא רק את טכנולוגיית ה-Mist AI שלה, אלא גם פריסה מסיבית משלה לרשתות ארגוניות, יכולות לאספקת שירותים, וחיבור בין דאטה סנטרים ועננים. שתי החברות אמרו כי העסקה תגדיל את היקף עסקי הרישות של HPE ותיצור הזדמנויות משמעותיות עבור לקוחותיהן.

החוזקה של ג'וניפר – שנחלשת

מאז סוף העשור הקודם, ג'וניפר פעלה להפיכתה לחברה מבוססת תוכנה ולהזרקת בינה מלאכותית ברחבי עולם הרשת. פלטפורמת ה-AI שלה מתחרה מול Meraki של סיסקו ומול HPE Aruba's Edge Services Platform. ההתמקדות של ג'וניפר בשירותי בינה מלאכותית עשתה הרבה רעש בשוק בשל העניין הרב של הלקוחות בתחום. העניין קיבל מימוש במספרים: ההכנסות ממוצרי Mist AI עלו בכמעט 100% במהלך הרבעון השני של שנת הכספים 2023 של הנרכשת.

החוזקה של ג'וניפר הייתה, באופן מסורתי, במגזר ספקיות השירותים. עד 2022 היה זה מקור ההכנסה העיקרי שלה. עדיין יש לה עסק ענקי בתחום: ברבעון הכספי האחרון שלה, שהסתיים בספטמבר, התחום הניב לחברה 418.8 מיליון דולר, המהווים 30% מהיקף עסקיה. על הלקוחות שלה בתחום נמנות כמה מחברות הטלקום הגדולות ביותר בארצות הברית ובמדינות נוספות, בהן AT&T, בריטיש טלקום ו-ורייזון.

בעולם הדאטה סנטרים, ג'וניפר מביאה ל-HPE יכולות נוספות, וגם פה הרוכשת תתמודד ראש בראש מול סיסקו. ג'וניפר מעניקה ל-HPE היצע רחב בהרבה של רשתות לעולם זה, שמשלים את ההיצע של ארובה. בשנים האחרונה, הנרכשת פעלה להגדלת ההיצע שלה עם כמה רכישות: של ווייט סאנד, שמפתחת פתרון בעולם אבטחת המידע לרשתות; של 128 Technology, שפועלת בעולם ה-SD WAN; ושל אפסטרה – חלוצה בתחום רשתות ה-IBN (ר"ת Intent-Based Networking – רישות שמונע על ידי כוונה). אפסטרה פיתחה מערכת הפעלה שמאפשרת למנהלי רשת להגדיר, לפרוס, לפקח ולתקף את הרשתות בדאטה סנטרים של ארגונים – ובאופן אוטומטי. הפלטפורמה משמשת את הארגונים לאוטומציה של פעולות רישות במרכזי הנתונים, ומשפרת משמעותית את חוויית השימוש בהם. כך, אפסטרה מעניקה ללקוחות "חוויה של תחושת ענן ציבורי" – בדאטה סנטר הפנימי. רמי רחים, מנכ"ל ג'וניפר, אמר באחרונה כי עסקי אספטרה צמחו בשנה האחרונה ביותר מ-80%.

בשל מיקוד ג'וניפר בעולם הבינה המלאכותית, עסקי הרשתות שלה בקמפוסים ובסניפים צמחו באופן משמעותי. כך, ה-"כלה", ג'וניפר, מביאה ל-"חתן", HPE, נדוניה שכוללת מתגים, יכולות רישות אלחוטי והיצע ה-SD-WAN – כשכל אלה מונעים על ידי Mist AI.

האנליסטים ציינו כי "הרכישה מעניקה יכולות אבטחת מידע ברמה גבוהה יותר לשתי החברות". זאת, כי יש לג'וניפר כמה קווי מוצרים של פיירוולים, כולל פיירוול וירטואלי ושירותים בתחום. היא מביאה לחופה גם פתרונות בעולמות מודיעין האיומים מבוסס ה-AI ולמידת המכונה לזיהוי איומים.

סיסקו הודיעה בעבר כי תרכוש את ספלאנק תמורת 28 מיליארד דולר. רכישה זו תעניק לסיסקו SIEM מלא, שישולב במוצר ה-XDR (זיהוי ותגובה מורחבים) שלה. מנגד, לג'וניפר יש מוצר שיהפוך את HPE למתחרה רצינית מול סיסקו בתחום: Juniper Secure Analytics SIEM – מערכת לניתוח מידע אבטחתי ולניהול אירועים.

לסיום, שלב השאלות: מה תעשה אריסטה? מה תהיה, אם תהיה, התגובה של סיסקו למהלך? ומה יעשו שחקניות אחרות בעולם הדאטה סנטר, שאין להן נוכחות בתחום הרישות, כגון דל? דבר אחד ברור: האיגום (קונסולידציה) בעולם ספקיות התקשורת – לא נגמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים