ניהול פרויקטי פיתוח בשיטות אג'ייל וכלי JIRA – חלק ג'

אחת המערכות המובילות בעולם לניהול פרויקטים, משימות ותהליכי העבודה היא JIRA ● עושר התכונות שלה מאפשר למנהל הפרויקט לתכנן בגמישות ולאמץ את שיטות העבודה הטובות והזריזות ביותר עבור הארגון אותו הוא משרת

JIRA

בכתבה הקודמת דיברנו על עבודה ב-Agile Scrum ואמרנו שהעבודה המעשית בשיטת Scrum האג'ילית, מתבססת על העקרונות והטכניקות הבאות:
ניהול Backlog – ברמת צוות, ברמת מוצר, ברמת לקוח ועוד. ניהול זה כולל גם: תעדוף משימות באופן פשוט, כימות השקעה נדרשת בשעות עבודה או ב-Story Points, סינון ה-Backlog על פי גרסאות, EPICS או מסננים מותאמים אישית.
תכנון Sprints – החלטה על תכולת Sprint מתאפשרת על ידי גרירה פשוטה של משימות מה-Backlog. ברמת כל Sprint ניתן לראות את כמות ההשקעה הנדרשת לביצועו בחלוקה על פי אנשי הצוות. ניתן לתכנן Sprint עתידי באותו הממשק.
הפעלת Sprint – המערכת מייצרת לוח עבודה באג'ייל המאפשר לאנשי הצוות לגרור כרטיסים לסטטוסים שונים. המערכת מאפשרת שליטה מלאה במידע המוצג בכל כרטיס וכמו כן לסנן ולקבץ את המידע בהתאם לפרמטרים הנוחים למשתמש.
דו"חות ניתוח מידע ובקרה – המערכת כוללת מגוון רחב של דו"חות ביניהם Burndown Chart ,Sprint Status ,Epic Reports ועוד. הדו"חות מאפשרים לבצע תחקור ולשפר את התכנון והבקרה ב-Sprint הבא.

כלי אטלאסיאן (Atlassian) – JIRA

אחת המערכות המובילות בעולם לניהול פרויקטים, משימות ותהליכי העבודה היא JIRA. תוכנת JIRA מאפשרת יישום של שיטות ניהול מתקדמות בשילוב עם כלים ייחודיים לשיתוף מידע ושיפור התקשורת בין צוותי העבודה.

מעל 1,500 ארגונים בישראל (ומעל 60 אלף ברחבי העולם) ממגוון תחומי ההיי-טק: פיתוח תוכנה/חומרה, מכשור רפואי, מערכת הביטחון, תעשייה, בנקאות וביטוח, פרמצבטיקה, ביוטכנולוגיה, אקדמיה ועוד, הטמיעו את השימוש במוצר זה שהופך פופולרי מיום ליום.

פלטפורמת JIRA Software מספקת כלי עבודה חכמים לניהול צוותים, תכניות ופרויקטים של פיתוח תוכנה, בדגש לשיטות Agile & DevOps.

צוותי העבודה המשתמשים ב- JIRA Software מייעלים תהליכי עבודה, משפרים יכולת חיזוי והערכות זמנים ומקצרים תהליכי פיתוח.

עושר התכונות של JIRA Software מאפשר למנהל הפרויקט לתכנן בגמישות ולאמץ את שיטות העבודה הטובות והזריזות ביותר עבור הארגון אותו הוא משרת.

JIRA Service Desk – היא פלטפורמה משוכללת ופתרון מקיף לניהול Service Desk, הכולל ניהול טיקטים ובעלי תפקידים, SLAs מתקדמים, ניהול תורים (queues) ומסלולי טיפול בהתאמה אישית, דיווחים בזמן אמת ותעדוף אוטומטי לפי דרגות חומרה ועדיפות.

הכלי מאפשר מעקב ובקרה מרגע פתיחת קריאה (Ticket), דרך כל מחזור החיים ועד לסגירתה. הכלי כולל פורטל לקוחות אינטואיטיבי וקל לשימוש המאפשר ללקוחות לפנות לתמיכה בקלות ולעקוב באופן שוטף אחרי כל הטיקטים שנוצרו על ידם.

כל בקשת תמיכה מפעילה חיפושים אוטומטיים על בסיס מידע במטרה לספק פתרון מיידי. פורטל הלקוחות מאפשר תקשורת אינטראקטיבית מלאה עם משתמשי הקצה תוך שליטה על זרימת המידע על פי כללי הדיווח והסטנדרטים של החברה.

לטפל במירב הקריאות

פלטפורמת JSD משלבת כלים מתקדמים ללמידה וניהול ידע – Knowledge Management – אשר מסוגלים לטפל במירב הקריאות לפי חוק פרטו (80/20) וקיסטום מהיר לטובת תרבות הארגון.

המודעות לשימוש בכלים אלו בארץ הולכת וגוברת, כולל במגזר הממשלתי. לפני מספר חודשים התקיים בארץ כנס בנושא JIRA Service Desk (מרכזי שירות) בהשתתפות נציגי אטלאסיאן העולמית.

בכנס שהיה מוצלח ביותר והבליט את הנושא "שירות חכם בעידן הדיגיטלי" השתתפו כ-100 נציגי לקוחות קיימים ופוטנציאלים, והרצו בו גם מומחי מתודה שהיא שותפתה ונציגתה בארץ ברמת Gold Solution Partner של אטלאסיאן, ומספקת שירותי ייעוץ, פיתוח, הטמעה ותחזוקה של כלל המוצרים מבית אטלאסיאן, הכוללים בין היתר: ייעוץ וליווי בהטמעת המערכת, ייעוץ וליווי בהטמעת תהליכי ALM ארגוניים, סיוע בהתקנות וקונפיגורציה של המערכת, ביצוע הדרכות, ייעוץ וסיוע בביצוע אינטגרציה על כלי ניהול תצורה וניהול קוד של צד שלישי, תמיכה ותחזוקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים