המתחרים מתחברים – למען החדשנות

מפתחים ומהנדסים ממרכזי פיתוח של חברות רב לאומיות התכנסו כדי לחשוב ולפתח ביחד את המוצרים החדשניים הבאים ● כנסו לקרוא מה יצא מזה

משתתפים בוויקתון. צילום: אריאל שפירא

מה קורה כשעובדים מצטיינים של חברות בינלאומיות שונות מתכנסים יחד לשבוע אחד? מה הם מחליטים לפתח? איך הם "שוברים מחסומים" ועובדים יחד, אף על פי שחלקם מועסקים בחברות שמתחרות זו בזו?

בעמק הסיליקון הם מתחרים, אבל בישראל הם משתפים פעולה. ניתן היה לראות זאת ב-וויקתון, יוזמה ייחודית לישראל שמתקיימת זו השנה השלישית, ביוזמת איגוד התעשיות המתקדמות IATI.

במהלך שבוע זה מתכנסים מפתחים ומהנדסים ממרכזי פיתוח של חברות רב לאומיות שונות לשבוע מרוכז, מתוך מטרה לעבוד בצוותים משותפים ולפתח רעיונות חדשניים שעשויים להוביל לשיתוף פעולה עתידי ביניהם. השנה השתתפו בשבוע זה עובדים מצטיינים ממיקרוסופט (Microsoft), מארוול (Marvell), דויטשה טלקום (Deutsche Telekom), סיטי בנק (Citi Bank), קודאק (Kodak) ומוטורולה (Motorola). הם התכנסו בחדר אחד למשך שבוע וביום ה' האחרון הציגו את הרעיונות שפיתחו באירוע שנערך במכללת אפקה בתל אביב.

בין הפתרונות שהוצגו באירוע: שימוש בטכנולוגיית רחפנים למעקב אחרי מכוניות שנמלטות מזרועות השלטון; אפליקציה למדידת מרחק בין מטוסים קטנים, למניעת תאונות; חיישנים לבישים לחולי ALS, למעקב אחרי הפעילות המוטורית של הגוף שלהם, במסגרת מחקר שאמור לעזור למצוא תרופה למחלה; חיבור בין מערכות הרמזורים לרכבי חירום על מנת ליצור "גל ירוק" שיאפשר להם להגיע במהירות רבה יותר לזירות של תאונות דרכים; וחיישנים שמותקנים על כיסאות עבודה, כדי לעזור לעובדים לשבת בצורה נכונה יותר ולמנוע מהם כאבים.

ארז צור, מנכ"ל EMC ישראל, ויורם יעקובי, מנכ"ל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בארץ, שמשמשים יו"רים משותפים של פורום החברות הרב לאומיות של IATI, אמרו כי "יש בישראל מצבור נדיר של יותר מ-250 מרכזי פיתוח רב לאומיים, שמרכזים כאן חדשנות ויכולות ברמות הגבוהות ביותר. קיום של שיתוף פעולה שכזה בין המרכזים יכול להוציא מישראל את הבשורות הבאות בתחום הטכנולוגיה".

לדברי קרין מאיר רובינשטיין, מנכ"לית IATI, "הוויקתון משקף את האופן שבו פועלות חברות ההיי-טק הבינלאומיות שנמצאות בישראל: הן בוחרות לשתף ידע ויכולות, מתוך אמונה שזו הדרך להפרות את הענף".

חוות דעת

IATI מאמצת כאן מדיניות להובלת חדשנות בקרב ארגונים שונים, שליחת עובדים מצטיינים לפעילות של מספר ימים בה הם עובדים עם קולגות שהם לא מכירים, מחברות בעלות תרבות ארגונית שונה. זה מאפשר להם לראות את הדברים מנקודת מבט שונה ולנסות לחשוב מחוץ לקופסה.

אירועים שכאלה מובילים למוצרים חדישים וחדשניים ומהווים השראה לארגונים לתת לעובדים שלהם פתח ליצור ולחשוב אחרת, לטובת הארגון ולטובת עצמם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים