ט"ו בשבט הגיע – חג ליישומים

חג האילנות נותן הזדמנות מצוינת להתוודע לאפליקציות ירוקות - כאלה שמאפשרות לקיים סדר ט"ו בשבט כהלכתו, למצוא מילים לשירי טבע ולדעת באיזה צמח נתקלתם באמצע הטיול

אכלתם הרבה? הגיע הזמן לטייל. אילוסטרציה: BigStock

חג האילנות, שחל היום, בט"ו בשבט, הוא החג הכי ירוק שקיים בלקסיקון החגים היהודי-ישראלי. השנה הנוכחית היא שנת שמיטה, כך שהנטיעות אסורות. לכן, אנחנו מזמינים אתכם כעת למסע קצר בין אפליקציות שקשורות לחג הזה ולטיולים בארצנו היפה.

בואו ונתחיל באפליקציה שזמינה לאנדרואיד (Android) ותאפשר לכם לעשות סדר ט"ו בשבט כהלכתו. היא מציעה את כל התפילות שאומרים, לפי הסדר, כך שתוכלו לחגוג יחד עם המשפחה והחברים. מעבר לכך היא מכילה עם סיפורים לט"ו בשבט וכן מתכונים שונים ומיוחדים לחג. הכול מוגש בצורה צבעונית, חגיגית וקלה לקריאה.

לחצו כאן להורדה.

ואם כבר חגיגה, למה לא ללוות אותה בשירי החג ובשירים מתאימים נוספים? את המילים לשירים כמו ארץ ישראל יפה, הוי ארצי מולדתי וכאן תוכלו למצוא באפליקציה בשם שירי חג, המיועדת גם היא לאנדרואיד. השירים על חשבון האפליקציה, הזיופים על חשבונכם.

להורדה לחצו כאן.

כבר אמרנו שהשנה היא שנת שמיטה, אבל חג האילנות הוא גם חג של טיולים. בזכות הגשמים הרבים, העצים והפרחים מלבלבים בשלל צבעים בכל פינה אפשרית, כולל השקדיות המדהימות שכבכל ט"ו בשבט, גם השנה פורחות במלוא עוזן וצבעוניותן. כל מי שנוסע בתקופה הזו על כביש 1 בואכה ירושלים רואה אותן במקומות בהן הן מופיעות במלוא הדרן. אם אתם רוצים לתכנן טיול, השתמשו באפליקציה טיולי. המיועדת ל-iOS. מדובר באפליקציה של אתר בעל אותו שם. האפליקציה מספקת מסלולי טיול, המלצות לאירועים מיוחדים, מסלולים לטיולי שטח ועוד. עוד אפליקציה שכדאי להוריד ולהשאיר ב-iPhone שלכם.

להורדה לחצו כאן.

אם אתם מתכננים לצאת לטיול בחבורה, בטח תגלו שיש לכם מכשירי iPhone ואנדרואיד כאחד. במקרה שזה כך, בקשו מאחד מכם שמצויד במכשיר אנדרואידי להתקין את מגדיר צמחים ישראלי. אפליקציה זו, שמוצעת בחינם כמו כל האחרות שהוזכרו לעיל, כשמה כן היא: היא מסייעת לכם לזהות את הצמחים השונים בהם אתם נתקלים לאורך הדרך. לפי המפתחים, היא כוללת כבר יותר מ-2,800 צמחים שונים שצומחים ברחבי ישראל. היא מאפשרת לכם לזהות אותם ממאגר שכולל צבע, צורה, אזור ועונת פריחה של צמחים, וכן מספקת עליהם מידע מלא ככל האפשר, כולל תקופות בהן הצמיחה עזה במיוחד ומקומות מיוחדים שקשורים לצמחייה פורחת כמו, לדוגמה, גבעת התורמוסים.

לחצו כאן להורדה.

אחד הדברים שחשוב מאוד לזכור כשיוצאים לשטח לטיול הוא לשמור על איכות הסביבה. אל תשאירו סימנים בטבע, אל תניחו פסולת מאחור וחס וחלילה, אל תשאירו דברים שיכולים לגרום לשריפה. בקיצור: כמו שבאתם להתארח במקום נקי ומסודר, יפה ושל כולם, כך גם צאו ממנו. ובכלל, חשיבה על סביבת חיים ירוקה לא צריכה להתחיל ולהסתיים בט"ו שבט. אם אתם מחפשים הדרכה ועצות לחיים ירוקים יותר, הורידו את האפליקציה מתחילים לחשוב ירוק של המשרד להגנת הסביבה, שתספק לכם מידע חיוני וטיפים כיצד לחיות טוב יותר עם הסביבה שלכם.

להורדה לאנדרואיד לחצו כאן.

להורדה למכשירי iOS לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים