הנבחרות-חברות שצריכות להמציא את עצמן מחדש

כדאי ששתי הקבוצות שהתמודדו אמש (ש') על המקום השלישי במונדיאל ינצלו את המשחק המיותר ויבדקו היכן הן יכולות לחדש

ממש לפני הגמר וסיום טורניר מדהים, התקיים לו אתמול (ש') משחק מיותר על המקום השלישי במונדיאל. המשחק הזה לא באמת מקנה משהו, חוץ ממדליות לשחקנים, והיו אף פעמיים שמארגני הטורניר היו מספיק חכמים כדי לוותר עליו. אלא שזה היה בזמנים רחוקים מאוד – ב-1930 וב-1950.

הנבחרת שהמשחק של אתמול היה מיותר עבורה יותר מאשר עבור יריבתה היא הולנד-פייסבוק (Facebook), שעשתה טורניר טוב ועפה בחצי הגמר לאחר בעיטות עונשין מ-11 מטרים. בדרך כלל, אומרים בכדורגל, מי שרוצה פחות לא מנצח, אלא שנראה שהתבוסה הצורבת 7:1 לגרמניה השפיעה על היריבה שניצבה מולה, ברזיל-יבמ (IBM), גם אתמול.

מצד אחד, הברזילאים-יבמים היו מעדיפים להיעלם מהעולם בעקבות אותה תבוסה צורבת, אבל מצד שני, הייתה להם אתמול הזדמנות לכפר עליה במשהו. הזדמנות שהם לא ניצלו אותה – והולנד-פייסבוק היא זו שניצחה במשחק.

נראה שמה שעשו את ההבדל אמש היו הכישרון והיכולת. הולנד-פייסבוק הוכיחה שבעולם החדש הם, יחד עם החדשנות, חשובים מאוד, ולא רק הגימיקים והמגרש הביתי. פייסבוק יצאה באחרונה עם המסר החדש שלה – הנגשת האינטרנט לכמה שיותר אנשים בעולם, כחלק מהחזון והכיוון העתידי של החברה. ברזיל צריכה עכשיו ללמוד מיבמ ולחזור לבסיס – קודם כל לנסות ולמצוא את הכישרונות ורק אחר כך לבנות את השיטה. כלומר, דבר ראשון עליה להגדיל את הפול של הכישרונות שהיא מגדלת מתוך המדינה ורק אחר כך לייצר את השיטה המנצחת. כרגע אין לברזיל את הכישרון הנדרש על מנת לייצר נבחרת מנצחת בשלבים הגבוהים ואם היא תמשיך כך, הדבר יבלוט עוד יותר במונדיאלים הבאים, כשהביתיות לא תהיה שלה.

עוד דבר שעל ברזיל ללמוד מיבמ הוא לחזור לדברים שגרמו לרבים לאהוב אותה: יותר דגש על כישרון, להטוטים ומשחק מלהיב עם הרבה כיבושים ופחות על טקיטיקה והגנה.

לעומתה, הולנד-פייסבוק מיצתה בטורניר עד הסוף את הכישרון שלה. אלא שגם היא חייבת להמציא את עצמה מחדש, שכן הכוכבים שלה נמצאים בסוף הקריירה שלהם. כך כדאי גם לפייסבוק לעשות: למצוא את הכישרונות של הדור הבא ואת הדבר הבא שבו תוביל. בדיוק כמו שגוגל (Google) המציאה את עצמה מחדש והיא כבר ממש לא רק מנוע חיפוש.

לסיכום, אולי היה אתמול משחק מיותר, אבל היו בו שערים, כולל אחד שהובקע מפנדל שלא היה. הולנד-פייסבוק הניבה לברזיל-יבמ הפסד שני רצוף בבית, ניימאר התייבש והתבייש על הספסל ואפילו טיאגו סילבה, הבלם המצוין של ברזיל, לא עזר. בקיצור, כשהדיכאון וחוסר הכישרון מתחברים, התוצאה ידועה מראש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים