דנה שוגרמן, מיקרוסופט ישראל: "חלונות סרבר 2012 – מהשאפתניות בגרסאות ששחררה מיקרוסופט"

"בסופו של דבר, חלונות סרבר 2012 תשפר לאנשי ה-IT את איכות העבודה היומיומית, ואת איכות השירות שהם מעניקים לארגון", קבעה שוגרמן - מנהלת תחום השרתים במיקרוסופט ישראל, באירוע שערכה החברה במקביל להשקה העולמית של מערכת ההפעלה החדשה לשרתים ● טל שחם, מומחה טכני למרכזי נתונים במיקרוסופט ישראל, הציג סקירה כללית של המערכת החדשה ● דניאל פטרי, מהנדס שטח בכיר בחברה, ציין את השיפור ביכולות הניהול של השרתים והמכונות והווירטואליות

במקביל להכרזה העולמית על חלונות סרבר 2012 (Windows Server 2012), שנערכה אתמול בערב (ג'), התכנסו כמה מאות אנשי IT בסינמה סיטי שבגלילות, כדי להשתתף בהשקה המקומית של מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט (Microsoft) לשרתים, שמוכנה על ידה "מערכת ההפעלה לענן".

"אנחנו משיקים היום בעצם את אחת הגרסאות השאפתניות ביותר של מיקרוסופט לשרתים. כאשר מסתכלים על כלל היכולות שלה, מבינים שאנו בונים היום לטובת מרכז הנתונים העתידי", אמרה דנה שוגרמן, מנהלת תחום השרתים במיקרוסופט ישראל. "כאשר מביטים על המגמות שיש כיום בשוק, רואים שקודם כל מדברים על הענן. אם הענן היה פעם משהו שאף אחד לא מבין מה בעצם הוא אומר, כיום כל אחד שואל את עצמו איך להשתמש בו בצורה הטובה ביותר".

המגמה השנייה, אמרה, "היא ה-Big Data – הכמות הענקית של המידע עמה נאלץ הארגון להתמודד כיום. עוד היבט חשוב הוא כניסת כל ההתקנים הניידים לארגונים. לכל אלה צריך לתת תשובה, ומערכת ההפעלה החדשה שלנו עושה זאת. היא בנויה על הענן ומיועדת לענן ולשליטה קלה בשרתים – פיזיים ו-וירטואליים, שמספקים את השדרה לאחזקת ה-Big Data ולנגישות גבוהה".

לפי שוגרמן, מערכת ההפעלה נבנתה מתוך חשיבה מעמיקה על הצרכים של מנהלי ה-IT והתשתיות. "יושב מנהל ה-IT ומנסה להגדיר מה תהיה הצלחה עבור הארגון שהוא עובד בו: 'האם אני יכול להשיק שירותים? האם אני יכול לנצל את המידע שיש לי מהר?' הכל בידיים של מנהל ה-IT, שצריך להתמודד עם בעיות בסדרי גודל שלא עמדו בפניו בעבר. כדי לעזור לו, צריך תשתיות סטנדרטיות, אלסטיות ויכולת התאמת גודל שלא התאפשרה בעבר. צריך לאפשר לו לתת שירות מהיר מאוד בעסק בו הוא עובד, והכי חשוב: להנגיש את המידע באופן מנוטר ומאובטח".

שוגרמן אמרה עוד, שמדובר למעשה בקצה של מערך מוצרים שלם שהושק בשנה האחרונה, במטרה לטפל בצרכים המודרניים של מנהל ה-IT. לדבריה, גם לא מדובר בגרסה תיאורטית, אלא במערכת הפעלה שכבר משמשת את מיקרוסופט עצמה במרכזי הנתונים שלה, ומשרתת מאות ואלפי מומחים שבדקו כל מאפיין קטן בה. "בסופו של דבר, חלונות סרבר 2012 תשפר לאנשי ה-IT את איכות העבודה היומיומית, ואת איכות השירות שהם מעניקים לארגון", קבעה שוגרמן לסיכום.

טל שחם, מומחה טכני למרכזי נתונים במיקרוסופט ישראל, הציג סקירה כללית של מערכת ההפעלה החדשה, תוך שהוא מתמקד במספר נקודות ומאפיינים חדשים שכלולים במערכת ההפעלה ומספקים תשובות לצרכי מערך ה-IT של ימינו. "אלמנט האוטומציה בולט מאוד במערכת ההפעלה החדשה. הוא מאפשר לארגונים להרים ענן פרטי בארגון שלהם בקלות, מספק יכולות שליטה מרחוק ואפילו מציע ההתאוששות קלה מאסון, בעזרת תכונה בשם Replica. בנוסף, הוכנסו למערכת ההפעלה גם הרבה מאוד תכונות של מדידת שימוש, עמידה ב-SLA והקמות בעזרת שימוש באשפים לביצוע התקנות ממוכנות".

בין המאפיינים הבולטים שמנה שחם, אפשר למצוא את Shared Nothing Live Migration – תכונה שמאפשרת להעביר מכונה וירטואלית ללא כל תלות במערכת ממנה היא עוברת ולמערכת אליה מעבירים אותה, ולעשות זאת ללא הדממה של השרתים. שיפורים אחרים נמצאים ב-Hyper-V – שהגיע במבחנים כבר למיליון פעולות I/O, כך שהוא לא מהווה יותר צוואר בקבוק, ובפרוטוקול בשם ODX – שמאפשר העברת פעולות I/O למערכת חיצונית, כדי שהיא תבצע את הפעולה תוך שימוש במשאבים שלה, למרות שהפקודה ניתנת בפועל מ-Hyper-V. כך, אפשר לקצר פעולות שלוקח כמה דקות לבצע במערכת ההפעלה, לפעולות שמתבצעות בזמן של עד שנייה במערכות האחסון. "כל היכולות הללו", קבע שחם, "מראות שחלונות סרבר 2012 הולכת לשנות את השוק, ובעיקר בכל הקשור לווירטואליזציה".

דניאל פטרי, מהנדס שטח בכיר בחברה, ציין באירוע ההשקה את השיפור ביכולות הניהול של השרתים והמכונות והווירטואליות. "מיקרוסופט השקיעה מאמצים רבים כדי להפוך את המערכת לקלה הרבה יותר לניהול ולפשוטה יותר לשימוש. היא מספקת כעת את היכולת לנהל כמות גדולה מאוד של שרתים ממקום אחד, וזו לדעתי אחת התכונות החשובות ביותר. ניתן כעת לנהל עד מאות שרתים בארגונים גדולים, כולל שרתים שנמצאים במרכזי הנתונים – והכל ממקום אחד ומרחוק, בלי הצורך בהתקנות נוספות. לכך, צריך להוסיף יכולות כמו הקמת שרתים וירטואליים בכמה לחיצות, וירטואליזציה שפשוט עובדת – בלי יותר מדי סיבוכים ועבודה, וכן ניהול פשוט יותר של Active Directories".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים