מיהם המיזמים הזוכים בפרס הרמטכ"ל לחדשנות לשנת תשפ"א?

בתחרות התמודדו 232 מיזמים ונבחרו 22 זוכים בקטגוריות שונות, שכולם כמובן עוסקים בחדשנות בצה"ל ● הרמטכ''ל, רב-אלוף אביב כוכבי, וראש חטיבת שילו"ח, תת-אלוף ערן ניב, העניקו את הפרסים לזוכים

הרמטכ''ל, רב-אלוף אביב כוכבי, וראש חטיבת שילו"ח, תת-אלוף ערן ניב, העניקו את הפרסים לזוכים. צילום: דובר צה"ל

טקס הענקת פרסים למיזמים הזוכים בפרס הרמטכ"ל לחדשנות לשנת תשפ"א, התקיים אמש (ב') במעמד הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי.

בתחרות התמודדו 232 מיזמים ונבחרו 22 זוכים. ועדת השיפוט המטכ"לית הורכבה מיושב ראש הוועדה, תת-אלוף ערן ניב, ראש חטיבת שילו"ח (שיטות לחימה וחדשנות) באגף התכנון ובניין הכוח הרב זרועי; אלוף יעקב בנג'ו, מפקד הגיס הצפוני ומערך התמרון; תת-אלוף יניב רותם, ראש מחקר ופיתוח במפא"ת; אלוף משנה י', ראש מחלקת מערכות רב-זירתיות; עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל; פרופסור דפנה שורץ, בית ספר אדלסון ליזמות במרכז הבינתחומי הרצליה; וד"ר תומר סיימון, סמנכ"ל טכנולוגיות לאומיות, מיקרוסופט ישראל.

"הצירים לצבא חדשני היא ההכרה בצורך להשתנות"

הרמטכ"ל ותא"ל ניב הגישו את הפרסים לזוכים. בקטגוריה "בניין הכוח" זכה במקום הראשון "סטארגייט" – מתחם חדשני העוסק בתחום פענוח המודיעין החזותי. המיזם של אגף המודיעין ומפא"ת, הוא הראשון מסוגו להנגשה ומחקר יכולות בינה מלאכותית, בתחום הראייה הממוחשבת לטובת תמיכה בתהליכים מבצעיים. במקום השני זכה "ברד לצי"ד". הפרויקט של זרוע האוויר והחלל וזרוע היבשה, הוא פרויקט רב-זרועי, הנמצא בשלבי הטמעה ומגלם תפישה מבצעית ומערכת דיגיטלית ממוכנת, להגברה מהותית של קטלניות רב-ממדית. במקום השלישי זכה "פתיל תכלת" של מפא"ת – פרויקט חישה והגנת הגבולות עם מתארי הפעלה שונים.

בקטגוריית "הפעלת כוח" זכה במקום הראשון "הבשורה" – מפעל המטרות הצפוני. המיזם, של אגף המודיעין, הגדיל את כמות ואיכות המטרות של צה"ל. במקום שני זכה "גביע האש" – חיבור בין מודיעין מבוסס מידע למרכז האש. הפרויקט של מודיעין פיקוד דרום פותח במתכונת רב-זרועית להגברת אפקטיביות האש. במקום שלישי זכה פרויקט מסווג של מפא"ת. תעודת הערכה ניתנה למרכז סיוע לאומי לאזרח – פרויקט של פיקוד העורף, הנותן מענה אינטגרטיבי לאוכלוסיה האזרחית בשיתוף גורמים אזרחיים.

הענקת הפרסים למיזמים הזוכים בפרס הרמטכ"ל לחדשנות לשנת תשפ''א. צילום: דובר צה''ל

הענקת הפרסים למיזמים הזוכים בפרס הרמטכ"ל לחדשנות לשנת תשפ"א. צילום: דובר צה"ל

בקטגוריית "הדרכה" זכה במקום הראשון: תרגיל חטיבתי סימולטיבי. המיזם של עוצבת 'הפלדה' והחטיבה הטכנולוגית ליבשה, הביא בראשונה לתרגיל בהדמיה תוך לימוד חווייתי. במקום שני זכה מרכז "אלפ"א" – אימון להפעלת אוויר אופרטיבית. המיזם, של חיל האוויר, הוא מרכז הדמיות ממוחשבות של סיוע אווירי עבור כוחות מתמרנים. במקום שלישי זכתה חטיבה 460.

בקטגוריית "אנשים" זכה במקום ראשון "הליכי שילוב חיילים שנעדרו משירות, בבית הדין המשלב". הפרויקט, של פרקליט צבאי ראשי, יחידת בתי הדין הצבאיים  ואגף כוח האדם, הופך תהליך פלילי להליך שיקומי וטיפולי. במקום שני זכה "שדרות לניצחון" – שיתוף פעולה של פיקוד דרום, בין עיריית שדרות לאוגדת עזה, לעידוד הגיוס בעיר. במקום שלישי זכה "לוחמים להיי-טק" – מסלול הכשרה טכנולוגי לשילוב לוחמים משוחררים חסרי ניסיון – בתעשיית ההיי-טק הישראלית.

את המקום הראשון בקטגוריית היחידות המצטיינות, קיבלה יחידת הרחפנים 9900 של אגף המודיעין. היא הוקמה על מנת לענות למגוון צרכים מבצעיים בזירות השונות, תוך שימוש בטכנולוגיות אזרחיות. במקום שני זכתה יחידת "בול בפוני" של זרוע הים. במקום שלישי זכתה חטיבה מרחבית יואב בפיקוד דרום, על שגיבשה פתרונות יצירתיים להגנה על הגבולות עם מצרים וירדן. תעודת הערכה ניתנה למרכז מצוינות בינה מלאכותית לפיתוח אמצעי לחימה עבור כלל הצבא – של אגף התקשוב. תעודת הערכה הוענקה למעבדת הקורונה הצה"לית של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה.

הענקת הפרסים למיזמים הזוכים בפרס הרמטכ"ל לחדשנות לשנת תשפ''א. צילום: דובר צה''ל

הענקת הפרסים למיזמים הזוכים בפרס הרמטכ"ל לחדשנות לשנת תשפ"א. צילום: דובר צה"ל

בקטגוריית "מענה לאתגרי הרמטכ"ל" זכה, בנושא אנשים, "שנת המח"ט" – תכנית למידה רציפה ושילוב בתכניות לימוד מיוחדות לאורך תפקיד המח"ט – בבית הספר למנהיגות ופסיכולוגיה של זרוע היבשה. בנושא אימונים, זכה אימון בממד הספקטרום – תרגול כוחות האוויר בממד הספקטרלי, של זרוע האוויר והחלל ואגף התקשוב. זהו מיזם המביא לטיוב משמעותי ביכולת אימון זרועית ורב-זרועית למול איומי ספקטרום שונים. בנושא איום הנ"ט, זכתה מפא"ת על פרויקט מסווג.

תא"ל ניב אמר כי "ראשית הצירים לצבא חדשני היא ההכרה בצורך להשתנות. העולם משתנה, החברה משתנה, הטכנולוגיה משתנה ובעיקר האויב משתנה. על כן, צה"ל מחויב להתחדש באופן רציף וארוך טווח, על מנת להיות רלוונטי מול האתגרים הניצבים מולו. פרס הרמטכ"ל לחדשנות נועד בראש ובראשונה לטפח רוח זו, ולהוקיר את האנשים והיחידות שמשקיעים בהשתנות, ומפתחים מנגנונים ויכולות חדשניות – על מנת לעמוד במשימתם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים