העולם על פי EMC: הפלאש והענן ההיברידי – חלק א'

ענקית האחסון הציגה במפגש העיתונאים השנתי שלה, שנערך בלונדון, מגוון דגמים חדשים, עדכוני מוצרים, הכרזה חדשה ואפילו רכישת חברה

14/07/2014 16:00
דיוויד גולדן, מנכ"ל EMC II

שורה של מגה אירועים נערכו באחרונה ברחבי העולם: המונדיאל הסתיים רק אתמול (א'), לא מכבר הסתיים טורניר ווימבלדון והטור דה פרנס נמצא בעיצומו. מגה אירוע נוסף שהסתיים לפני ימים אחדים היה זה של ענקית ניהול התשתיות EMC. מדובר במפגש העיתונאים השנתי שלה, שנערך בלונדון.

צילומים: פלי הנמר

דיוויד גולדן, מנכ"ל חטיבת תשתיות המידע של EMC, וג'רמי ברטון, נשיא EMC למוצרים ולשיווק, הציגו בפני כ-100 נציגי תקשורת מאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) מגוון דגמים חדשים, עדכוני מוצרים, הכרזה חדשה ואפילו רכישת חברה.

המוטו המרכזי של EMC הוא להציע פתרונות למנהלי ה-IT בארגוני האנטרפרייז שיטפלו בדרישות הקיבולת והביצועים ההולכים וגדלים, מגמת ה-Big Data, ובמודל החדש של הענן ההיברידי המחלק עיבודים בענן הפרטי עם כאלה בענן הציבורי – ומשלב ביניהם. סיסמת האירוע, Redefine the Possible (הגדר מחדש את האפשרי), הלמה את המוצרים החדשים. אלה מראים כיצד אפשר לטפל מהר יותר בים הנתונים שאינו מפסיק לגדול בארגונים וביישומים החדשים של עידן המובייל, הרשתות החבריות והאנליטיקה – שזוללים משאבי אחסון וחישוב.

EMC נמצאת בעיצומו של תהליך "אחסון מוגדר תוכנה" (Software Defined Storage), בו שכבת תוכנה מעלימה וירטואלית את התקני החומרה השונים ומנפקת שירותי אחסון ליישומים הארגוניים הרעבים. השלב הבא במעלה הווירטאליזציה הוא "מרכז נתונים מוגדר תוכנה" (Software Defined Data Center), וגם בו EMC מתחילה לכבוש נתח שוק מוביל.

בתחילת המפגש הוצגו ציצוטי לקוחות בחזקת "יהללך זר ולא פיך". אחד מהם היה של מרכז חקר הסרטן בבריטניה. מרכזי מחקר רפואיים הם עתירי נתונים טבעיים ומתבקשים לעבוד בעננים היברידיים. המרכז הזה מדבר בזכותה של EMC, שהעמידה לו כלים להצליח בענן ההיברידי שלו.

דיוויד גולדן הציג את הדרך בה המנמ"ר יצליח בטרנספורמציית ה-IT בפניה הוא ניצב: מצד אחד הוא חייב לתמוך ביישומים הקיימים של בסיסי הנתונים הטבלאיים, וירטואליזיציית אחסון ושרתים, וגם ברמת תחנת העבודה (VDI). מצד שני, עליו להיערך ולהפנות משאבים לטיפול במבול היישומים החדשים של הנתונים הלא מובנים בסביבות המובייל והרשתות החברתיות. כמובן שהתקציב של אותו מנמ"ר קטן משנה לשנה. התשובה של גולדן לכך היא להקטין את ההוצאות על התשתיות ליישומים הישנים ולהשקיע את החיסכון שנוצר בהרחבת התשתיות הנדרשות ליישומים החדשים. ל-EMC יש כלים שיביאו לחיסכון הנדרש.

גולדן מציג ממצא ממחקר שלפיו על כל דולר המושקע בתשתית ליישומים העסקיים, לא פחות מ-0.58 דולר (כלומר: יותר מ-50%) מוצאים על תשתית לתמיכה בהם. לדבריו, הדבר מהווה עוד תמריץ להתחיל להשתמש בפתרונות של EMC.

גולדן מציג את דגמי  VMAX3 החדשים שהוכרזו זה לא מכבר: שלושה דגמים במשפחת מערכי  אחסון העל של EMC, המאפשרים לארגונים לגדול בגדול בעידן הענן וים הנתונים במודל ההיברידי של עיבוד במתקן, בענן הפרטי ובענן הציבורי. מערך VMAX3 יכול לספק שירותי אחסון לסגנון עיבוד היברידי שכזה, יחד עם מערכת ההפעלה שלו, HyperMax, לניפוק שירותי האחסון ו-Dynamic Virtual Matrix, המאפשרת להקצות עוצמות מיחשוב לפי דרישה. זאת, כדי לאפשר צמיחת אחסון לפי דרישה כמעט ללא הגבלה. שתי מערכות אלה ב-VMAX3 אמורות להוריד את העלות בעלות כוללת (TCO) ב-50% לעומת הדגמים הקודמים – VMAX2.

ViPR היא עוד נדבך בשכבת התוכנה של EMC שאמורה להעביר אותה מחברת מערכי אחסון ובקרים לאחסון מוגדר תוכנה. מדובר בשכבת ההפשטה (אבסטרקציה) של חומרת האחסון לסוגיה השונים, שיחד עם SRM – תוכנת ניהול ניפוק האחסון, מאפשרת ליישומים קיבולות אחסון לפי דרישה, מכל סוג חומרת אחסון שהיא, כולל מאלה של כוננים ורשתות של מתחרים. ViPR יודעת לזהות אותם. היא תמנע את בידודם וניתוקם של היישומים, חדשים כישנים, ותקשר אותם למאגרי האחסון בארגון.

ViPR 2.0 ו-SRM 3.0 זמינים עתה וניתנים להורדה מיידית, ואפשר לנהל איתם אחסון בקיבולת של 50 טרה בייט ראשונים ללא תשלום. שתי התוכנות יחדיו מאפשרות למנהלי IT לראות את יחסי האחסון, לנתח תצורות, להגדיל את הקיבולות ולשפר את החזר ההשקעה בסביבות אחסון מסורתיות, כמו גם של אחסון מוגדר תוכנה. מי שמתחיל עם ViPR ל-50 הטרה בייט הראשונים ימשיך וישלם עבור ניהול אופטימלי של האחסון בארגון לכל נפחי האחסון שלו, בגודל טרה-בייטים.

במגה אירוע זה EMC נכנסת בראש מורם ומודעות מלאה למגה תחרות מול המגה חברות של התעשייה – הלוא הן גוגל (Google) ואמזון (Amazon), ענקית מיחשוב הענן, שעדיין מחזור מכירות הענן שלה גדול יותר משל כל מתחריה יחדיו. עתה EMC מכריזה על המודל הגמיש (אלסטי) שלה לאחסון בלבד, ECS, כלומר – EMC Cloud Storage, המחרה באחסון בעננים הציבוריים של גוגל ואמזון. הוא מאפשר אחסון בכל פורמט: Object ,HDFS ו-Block.

דיוויד גולדן מציג לסיכום את שלל ההכרזות החדשות והדגמים החדשים.

המשך יבוא…

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים ללונדון

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים