תוכן שיווקי

חיזוי אנליטי הופך ארגונים לחכמים יותר ובעלי דעה

25/06/2018 15:42
גיל נזרי, מנכ"ל DMway. צילום: פלי הנמר

לסמוך על אינטואיציה בלבד זה הרבה פעמים להתעלם מהעובדות. חיזוי אנליטי (Predictive analytics) הופך את כולם, ובפרט ארגונים, לחכמים יותר ובעלי דעה.

אִינְטוּאִיצְיָה היא היכולת לקבל ולפענח מסרים ללא חשיבה רצונית. אדם בעל תובנה אינטואיטיבית אינו יכול להסביר בשלמות מדוע הוא נוקט בעמדה זו, ובזה אינטואיציה שונה מדעה, אשר במהותה מבוססת על ידע.

לנהל ארגון משמעו לקבל אלפי החלטות מדי יום במאות צמתי החלטה. חלק מההחלטות "קלות" יותר, בשל מספר הגורמים המשפיעים הקטן יחסית שמעורבים בהחלטה זו, ולכן, נסיון העבר של המחליט/ים מהווה את הידע שעליו נסמכת ההחלטה ומבסס את סיכויי ההצלחה שלה.

כמה פרמטרים מסוגל מוח אנושי לקמט לכדי החלטה? כמה בודדים.

בשאר ההחלטות, המצב מסתבך.

לארגונים יש הרבה מידע – זאת עובדה. ההרחבה המשמעותית של נקודות המגע הארגוניות עם הסביבה העסקית (לקוח, ספקים, מפיצים או מתחרים) במגוון ערוצי התקשורת מייצרת מאות אם לא אלפי פריטי אינפורמציה בחלקם משפיעים חדשים. במצב הזה, כל החלטה שנלקחת לא על בסיס ידע היא מסוכנת לארגון.

"הצצה" חטופה לעתיד

עד לאחרונה, יכולות תחקור הנתונים של ארגונים נסמכו על דו"חות וניתוח BI, שביכולתם לשקף ולהסביר תמונת מצב היסטורית בדיעבד – להסביר מה קרה ומדוע זה קרה. הגיע הזמן לעבור לשלב הבא בבגרות האנליטית של הארגון ולשלב יכולת של חיזוי אנליטי בכל צומת החלטה מרכזי.

חיזוי אנליטי הוא היכולת לאמוד את הסבירות להישנות של אירועים עסקיים בהתבסס על נתוני העבר. בצורה מופשטת, זוהי "הצצה" חטופה לעתיד.

אחד התוצרים החשובים של תהליך בניית מודל החיזוי הינו מיפוי של הגורמים המשפיעים על המודל ואופן השפעתם עליו. זוהי, למעשה, רשימה מצומצמת ומדויקת של משפיעים, שעוזרת לקבל החלטה נכונה יותר ומבוססת ידע שנצבר בנתונים.
רוב הארגונים תופסים פיתוח מודלים לחיזוי אנליטי כדבר מסובך, בשל התהליך הידני הארוך והיקר, שמתבסס על כוח אדם ייעודי (של מדעני נתונים), שלרוב לא בנמצא בארגון. התוצאה: חיזוי אנליטי נמצא בשימוש בעיקר בחברות גדולות ועתירות תקציבים.

DMway משנה את כללי המשחק בעולמות הבינה המלאכותית, מדע הנתונים ולימוד המכונה, ומנגישה את יכולת בניית המודלים בידי מפתחי ה-BI והאנליסטים של הארגון. הפתרון מתאים לכל חברה מכל סדר ומכל תחום עסקי.

גיל נזרי, מנכ"ל החברה, אמר כי "אני מזמין אתכם לכנס של אנשים ומחשבים בנושא Data Science, שיתקיים מחרתיים (ד'). אני מרצה בו על המעבר מבינה עסקית (BI) לבינה מלאכותית (AI), איך עושים את זה נכון, מגמות עולמיות בתחום ועל הפרמטרים החשובים שעליהם צריך לתת את הדעת במעבר לעולם החיזוי".

ל-DMway תפקיד חשוב במעבר הזה. הפלטפורמה של החברה הינה מלאכת מחשבת של בינה מלאכותית, שמדמה את התהליך החישובי והאנליטי המלא אותו מבצע מדען נתונים מנוסה. והתוצאה:

  • מודל איכותי לחיזוי באיכות שאינה נופלת ממדען אנושי.
  • מהיר יותר ממדען אנושי ביותר מ-90% (מאפשר זמן תגובה מיידי לצורך העסקי).
  • הפחתה של עלויות התחזוקה של המודל ביותר מ-90%.

בקיצור, מהפכה! לא עוד החלטות מבוססות אינטואיציה אנושית בלבד אלא החלטה מדעית מבוססת נתונים, Data Driven Decision Making במיטבו. לקוחות DMway משתמשים בפלטפורמה למגוון יישומים עסקיים כמו חיזוי נטישת לקוחות, בחירת הצעת ערך שיווקית מיטבית ללקוח, שיפור ביצועים במרכזי שירות, חיזוי התנהגות צרכנית, מחירים דינמיים, הפקת ערך מנתוני אינטרנט של הדברים, חיזוי השבתות מכונה, סיכוני אשראי, הלוואות P2P, שימושים בעולם הרפואה ועוד רבים אחרים. לחברה עשרות לקוחות בארץ ובעולם: מימון ישיר, yes ,etoro ,CNN, איתוראן, לאומי קארד ואחרים.

להרשמה לאירוע לחץ כאן

אירועים קרובים