בנק לאומי ו-VMware השיקו פלטפורמה דיגיטלית לבנקים

הפלטפורמה תבוסס על הטכנולוגיה שמאחורי Pepper, הבנק הדיגיטלי של לאומי, ובכלל זה מערכת הליבה של Temenos ותשתית הענן של VMware ● רקפת רוסק-עמינח, מנכ"לית הבנק, הכריזה על הפלטפורמה בכנס החדשנות והפיננסים Money 20/20

רקפת רוסק-עמינח, מנכ"לית בנק לאומי. צילום: רון קדמי

בנק לאומי חבר ל-VMware ולחברת התוכנה Temenos, ליצירת פלטפורמת בנקאות דיגיטולית שתיועד לבנקים ולגופים בינלאומיים. הפלטפורמה תבוסס על הטכנולוגיה שעומדת מאחורי Pepper, הבנק הדיגיטלי של לאומי.

רקפת רוסק-עמינח, מנכ"לית הבנק, הכריזה על הקמת הפלטפורמה החדשה בהופעה בפני כ-1,000 איש בכנס Money 20/20, שמתקיים בימים אלה בלאס וגאס.

לדבריה, "כשיצאנו למסע ההקמה של בנק דיגיטלי חדש, מבוסס מובייל, ביקשנו לחולל מהפכה בענף הבנקאות, הן בישראל והן בעולם. בתקופה קצרה למדי הצלחנו לפתח וליישם את הפלטפורמה הטכנולוגית של Pepper, המבוססת על מערכת הליבה של Temenos ותשתית הענן של VMware".

היא ציינה כי "אנחנו רואים יותר ויותר בנקים מסורתיים וגופים קמעוניים גדולים ברחבי העולם המבקשים לספק ללקוחותיהם שירותים פיננסיים מתקדמים במובייל. הודות למיזם המשותף, אנחנו יכולים להאיץ עבורם את התהליך".

דיוויד ארנוט, מנכ"ל Temenos, ציין בכנס כי "הטכנולוגיה המסורתית אינה מאפשרת לגופים פיננסיים לעמוד בקצב של העולם הדיגיטלי. אין להם את היכולת והגמישות להיענות לשינויים מהירים, היכולת הניתוחית להציע חוויות מותאמות אישית בזמן אמת או עיבוד מקצה לקצה כדי לספק היענות מיידית. המיזם המשותף מסייע לגופים בינלאומיים לבצע טרנספורמציה בעסקיהם באמצעות אימוץ של טכנולוגיות חדשות".

סנגיי פונן, מנהל התפעול והמכירות העולמי של VMware, ציין כי "המהפכה הדיגיטלית משנה את הדרך בה ארגונים פיננסיים מתקשרים עם לקוחותיהם" וכי "נעזור לבנקים ולגופים בינלאומיים להאיץ את מסעם לעבר העידן הדיגיטלי, ונפעל כדי לשבש את המודל הבנקאי העסקי המסורתי".

"הבנקים צריכים לשנות את המודל העסקי כדי להישאר רלוונטיים"

במסגרת דבריה בכנס, סקרה רוסק עמינח את השינויים המהותיים שחווה העולם הפיננסי בשנים האחרונות, שלדבריה שיבשו לחלוטין את מודל הבנקאות הקלאסי. היא הצביעה על הצורך המיידי של הבנקים המסורתיים, שקיימים מאות בשנים, לשנות את המודל העסקי שלהם בכדי להישאר רלוונטיים בסביבה שמשתנה ללא היכר.

רוסק עמינח המשיכה ומנתה את אותם שינויים – מכניסתן של יותר ויותר חברות פינטק וענקיות טכנולוגיה לעולם הפיננסי, דרך הרגולטור, שפועל לעודד הקלות רגולטוריות, שנועדו להגביר את התחרות מצד שחקנים חדשים, וכלה בלקוחות, שמעדיפים לצרוך ולקבל שירותים פיננסיים בדומה לדרך שבה הם פועלים מול פייסבוק (Facebook), אמזון (Amazon) ו-ווטסאפ (WhatsApp).

עוד היא ציינה בהקשר של הלקוחות כי "אם בעבר הציבור האמין רק במטבעות שמדינה עומדת מאחוריהם, אנחנו עדים לכך שהוא מתחיל לאמץ מטבעות מבוזרים, שהטכנולוגיה היא הדבר היחיד שעומד מאחוריהם".

בנוסף, הציגה רוסק עמינח את מהלך "השיבוש העצמי" שנעשה בבנק לאומי בכדי להתמודד עם אותם השינויים ובמרכזו הקמת Pepper, שמאפשר ללקוחות לנהל את כלל הפעילות הבנקאית שלהם באמצעות המובייל בלבד.

כנס מהבולטים בעולם החדשנות הפיננסית

Money 20/20 נחשב לאחד הכנסים הבולטים בעולם בתחומי החדשנות, הפיננסים והתשלומים. הוא מציג את הטרנדים החמים ביותר בעולם החדשנות ודן באתגרים הניצבים בפני חברות ולקוחות בעידן הדיגיטלי. באירוע השנה משתתפים יותר מ-11 אלף איש מ-85 מדינות, בהם 1,700 נשיאים ומנכ"לים של חברות בולטות.

בין הדוברים בו ניתן למצוא את סטיב ווזניאק, המייסד במשותף של אפל (Apple); דן שולמן, מנכ"ל ונשיא PayPal; וכן בכירים במורגן סטנלי (Morgan Stanley), ויזה (Visa), בנק אוף אמריקה (Bank Of America), אובר (Uber) וגופים בולטים נוספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים