"יותר עסקים, גם באופנה – מאמצים את טכנולוגיות הענן"

"במחשוב ענן, הדגש הוא על צריכת השירותים בפועל ותשלום עליהם לפי הצריכה", כך אמרה שירה קמחי, מנהל עסקית, Google Cloud ישראל

שירה קמחי, מנהל עסקית, Google Cloud ישראל. צילום: ניב קנטור

"העולם משתנה, וחלק מהשינוי נובע בגלל חברות הסטארט-אפים. כיום אנו רואים יותר ויותר עסקים, ביניהם גם חברות אופנה, אשר מאמצים את טכנולוגיות מחשוב הענן", כך אמרה שירה קמחי, מנהל עסקית, Google Cloud ישראל.

קמחי דיברה בכנס FashTech Stage. הכנס, בייזום ובהפקת אנשים ומחשבים, הוא הראשון מסוגו בישראל המשלב בין טכנולוגיה ואופנה, והוא נערך אתמול (ג'), במגדל עזריאלי שרונה בתל אביב, בהשתתפות כ-800 איש. את הכנס הנחתה שי-לי שינדלר, מעצבת אופנה ומנחת טלוויזיה.

לדברי קמחי, "הסיבה שבגללה ארגונים הולכים למחשוב ענן היא כיוון שהם לא רוצים להשקיע בחומרה ותוכנה. במחשוב ענן הדגש הוא על צריכת השירותים בפועל ותשלום עליהם לפי הצריכה". קמחי ציינה כי בין לקוחות גוגל (Google) בענן בעולם האופנה, נמנות רנואר ו-Twentyfourseven.

האחסון על גבי הענן הוא זול

השלב הבא בטכנולוגיה, אמרה קמחי, "הוא האינטרנט של הדברים. כל מה שלא מקושר היום – יקושר מחר. חברות המחקר מעריכות כי עד שנת 2020, מספר הרכיבים והמכשירים אשר יחוברו, יעמוד על 20 עד 30 מיליארד". הסיבות לכך, אמרה קמחי, הן שתיים, ושתיהן קשורות לעלויות: "הענן אוסף כמויות גדולות של מידע, בלא הצורך במערכות אחסון יקרות, והוא עושה זאת במעט כסף. מנגד, עלותם של השבבים קטנה".

בעולם הקמעונאות, אמרנה קמחי, "הידוק הקשר עימו ייעשה בכמה היבטים טכנולוגיים, דוגמת איכון הלקוח, הודעה על מבצעים, משלוח קופונים, חיסכון בזמן, למשל על ידי תשלום בלא מגע. כל אלה הן דוגמאות לאופן בו נדרש לחשוב כיצד לתת ערך מוסף לעולם הקמעונאות וללקוחות שלו. הטכנולוגיות כבר שם. העניין הוא לבדוק מה מביניהן אתה רוצה – ולהטמיע אותה".

מגמה נוספת אותה ציינה קמחי היא ה-Big Data. "זה זמן רב מדברים על הנושא", אמרה, "אלא שכעת, עם מחשוב הענן, ניתן לאחסן, לשמור, לנתח ולייצא מידע רב. הסיבה לכך היא כי האחסון על גבי הענן הוא זול".

קמחי סיימה בהביאה כדוגמה את שירות API Google Cloud Vision, אשר מאפשר למפתחים להבין את התוכן של התמונה, בעזרת למידת מכונה, בצורה קלה לשימוש.

השירות, הסבירה, מסווג במהירות תמונות לאלפי קטגוריות (למשל, "סירת מפרש", "אריה", "מגדל אייפל"), הוא מזהה אובייקטים ופנים בתוך התמונות, ומוצא וקורא מילים מודפסות הנכללות בתמונות. כך, הסבירה, "ניתן ליצור מטא-דטה בקטלוג התמונות שלך, לדעת האם הוא מכיל תוכן פוגעני – מין או אלימות, או לאפשר לבנות תרחישים שיווקיים חדשים, באמצעות ניתוח סנטימנט תמונה. הרעיונות הם אינסופיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים