"החומות נפלו – והקוד הפתוח הפך לתפיסת עולם"

"המהפך הראשון שעבר השוק הטכנולוגי היה המעבר לקוד הפתוח, וכעת אנו נמצאים בתחילתו של המהפך השני, אף הוא מבוסס קוד פתוח – הדיגיטליזציה של הארגונים והמעבר שלהם לענן היברידי", כך אמר דן טולדנו, מנהל אזורי ישראל, יוון וקפריסין, רד-האט

דן טולדנו, מנהל אזורי ישראל, יוון וקפריסין, רד-האט. צילום: ליאת מנדל

"ארגונים הפנימו כי על מנת להזריק חדשנות, ולהצליח במסע המורכב לעבר הפיכת הארגון לדיגיטלי, נדרש לשתף ידע טכנולוגי בין משתמשים ובין חברות. קוד פתוח אינו רק סביבת פיתוח. החומות נפלו, הוא הפך לתפיסת עולם, המסייעת רבות בשל השיתוף של המידע, וביכולת לייעל תהליכים", כך אמר דן טולדנו, מנהל אזורי ישראל, יוון וקפריסין, רד-האט (Red Hat).

טולדנו פתח את הכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הקוד הפתוח, שנשא את הכותרת Ansible Automates. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ה') באולם ארקה בנמל תל אביב, בהשתתפות יותר מ-400 מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

מהפכה המוגדרת כניצחון גדול

"המהפך הראשון שעבר השוק הטכנולוגי היה המעבר לקוד הפתוח. כעת אנו נמצאים בתחילתו של המהפך השני, אף הוא מבוסס קוד פתוח – הדיגיטליזציה של הארגונים והמעבר שלהם לענן היברידי", ציין.

לדברי טולדנו, "מהפכת הקוד הפתוח החלה לפני 30 שנה, ומזה עשור מוגדרת כניצחון גדול. רד-האט מובילה את התחום זה 15 שנה, וההוכחה להצלחתה היא שיעור הגידול החריג שלה בתעשייה – בשיעור דו-ספרתי באחוזים, מדי שנה".

הוא ציין כי "החברה התרחבה במהלך השנים וכיום מספקת לא רק מערכות קוד פתוח – אלא גם תווכה ופלטפורמה כשירות (PaaS) עם כלי ניהול".

לדברי טולדנו, "נדרש לענות על אתגרי המנמ"רים כיום: גידול בצריכת המחשוב, הצורך לענות למהפכה הדיגיטלית, הטיפול בהיקפי מידע רחבי היקף, Big Data, וכן מגמת האינטרנט של הדברים. כל המגמות הללו מביאות לגידול מעריכי (אקספוננציאלי) ברצפת הייצור המחשובית בארגונים".

"לא ניתן לטפל במערך ה-IT באופן מונוליתי, כמו שנעשה בעבר, כי האפליקציות היום הן מסוג חדש, של מיקרו-שירותים עם מיכלים (קונטיינרים), והן בעצם מיקרו-אפליקציות. לצד הגידול יש ביזור, מה שמוביל למורכבות עוד יותר גדולה ב-IT".

ליצור IT ללא חיכוך

"המענה לכלל המגמות והאתגרים הללו", אמר טולדנו, "הוא מיכון. האוטומציה הפכה למימד חשוב באופן תפעול ה-IT, היא חשובה בשל היכולות שלה לענות על הצורך בחיסכון בכוח האדם של מקצועני IT, לצד הורדה משמעותית של רמת המורכבות. רוב הבעיות שיש בניהול תשתיות מחשב – נגרמות על ידי טעויות אנוש".

לכן, אמר טולדנו, באוקטובר 2015 רד-האט רכשה את Ansible תמורת 150 מיליון דולר. זו יצרנית פתרונות למיכון פעילות ה-IT ולתחום ה-DevOps. היא מאפשרת למנמ"רים ליצור IT ללא חיכוך. מאז הרכישה, הוא הפך להיות פרויקט הקוד פתוח המצליח ביותר, עם מאות אלפי הורדות. הוא מצליח בשל השילוב של היותו בוגר ומנוסה, עם הפשטות המאפיינת אותו".

לאור זאת, סיכם טולדנו, "הגידול בפעילות בעולם הקוד הפתוח בכלל וזה שלנו בפרט, מובחן גם בשוק הישראלי: יש לנו כבר יותר מ-1,000 לקוחות ארגוניים, בכל המגזרים ובכל הגדלים. אין כמעט ארגון שאינו משתמש בפתרונות שלנו. כיום, אנו רואים יותר ויותר ארגונים אשר מעבירים את מערכות הליבה הקריטיות שלהם לסביבה פתוחה. צמחנו השנה בנתון דו-ספרתי באחוזים, והמגמה תימשך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים