גאווה ישראלית: דן ירושלמי מבנק לאומי – בין 100 המנמ"רים המובילים בעולם

ירושלמי נבחר על ידי המגזין CIO עקב "השינויים הרדיקליים שביצע בנק לאומי בארגון ה-IT שלו", בהם המעבר ל-CRM בענן והשיפור בשירות הלקוחות

דן ירושלמי, המנמ"ר הפורש של בנק לאומי. צילום: פלי הנמר

דן ירושלמי, מנמ"ר בנק לאומי, שעומד בראש חטיבת לאומי טכנולוגיות, נכלל ברשימת 100 המנמ"רים המובילים בעולם לשנה זו של המגזין CIO. ברשימה, שפורסמה באתר של המגזין במסגרת הפרויקט השנתי CIO 100, נכללים 100 ארגונים שמנהלי הטכנולוגיה שלהם הובילו אותם לחדשנות טכנולוגית והשפיעו על התוצאות העסקיות שלהם. בנק לאומי הוא הארגון הישראלי היחיד שהמנמ"ר שלו נכללה בה.

ירושלמי יקבל את הפרס בטקס שיתקיים בשבוע הבא בלוס אנג'לס. בנימוקי ההסבר לבחירה כתבו העורכים כי "לפני שלוש שנים הכיר בנק לאומי בצורך לבצע מספר שינויים רדיקליים בארגון ה-IT שלו, על מנת לתת מענה לסדר העדיפויות הנכון ולהתמודד עם שינויים משמעותיים שכבר החלו אז לצוץ בתעשייה הפיננסית. במהלך תקופה זו השקיע הבנק משאבים רבים בפיתוח ושיפור היכולות הטכנולוגיות שלו, כדי לספק ללקוחות שירותים בנקאיים נגישים ומתקדמים".

"כדי לעמוד ביעדים אלה, בחר הבנק במערכת ה-CRM בענן של SalesForce, במטרה ליצור ערוץ תקשורת משופר בינו לבין לקוחותיו", ציינו העורכים. "בנוסף, שיפר הבנק את מערך המכירות והפעילות שלו בשוק הקמעונאי, תוך כדי הפחתת עלויות בהשקעות ב-IT ושיפור משמעותי בשירות הלקוחות".

ירושלמי אמר בעקבות הזכייה כי "אנחנו גאים לעמוד בשורה אחת עם חברות מהגדולות בעולם בתחום החדשנות הטכנולוגית. מדובר בתהליך ארוך ומורכב, שבמסגרתו שדרגנו את כל מערך ה-IT בבנק, באמצעות טכנולוגיית הענן, בכדי להתאים את עצמנו לאתגרי העידן החדש. שותפינו לדרך, VMware ו-Salesforce, היו חלק בלתי נפרד מההצלחה".

ניסיון רב ושורה של פרויקטים

בנוסף לתפקידו כראש לאומי טכנולוגיות, ירושלמי מכהן כחבר בהנהלת הבנק מאז 2013. לפני כן הוא שימש במשך 20 שנים בתפקידי ניהול בכירים באמדוקס. ירושלמי הוא בוגר לימודי פילוסופיה בסורבון בפריז, ופסיכולוגיה וסוציולוגיה באוניברסיטת בר אילן.

בדצמבר האחרון זכה בנק לאומי בפרס אלוף האלופים בתחרות ITAwards 2015 של אנשים ומחשבים, בזכות מספר שיא של פרסים שקטף הבנק בקטגוריות שונות של התחרות.

בינואר השנה פורסם בלעדית באנשים ומחשבים כי מערך ה-IT של הבנק מקים ענן היברידי לתשתיות. הפרויקט, שמבוצע בשיתוף EMC ו-VMware, אמור להסתיים בסוף שנה זו וההערכה היא שעלותו מגיעה לעשרות מיליוני שקלים.

ירושלמי אמר אז כי "החזון הוא שאת כל מה שכדאי להוציא החוצה נוציא לענן הציבורי. בסופו של הפרויקט, עסקי הליבה יימצאו בדטה סנטר שלנו בלוד, בענן פרטי, ובענן הציבורי יהיו תחומי הבדיקות ואבטחת איכות הפיתוח". הוא ציין שבנק לאומי הוא הראשון בעולם הבנקאות בישראל למימוש SDDC (דטה סנטר מוגדר תוכנה).

בשנה האחרונה ממקדת חטיבת הטכנולוגיות של הבנק פעילות רבה בתחומי הבנקאות הדיגיטלית והפינטק, כחלק מהתחרות הקשה בין הבנקים בארץ.

בראיון אחר לאנשים ומחשבים הגדיר ירושלמי את תפיסת הבנק הדיגיטלי שלו: "בנק שהלקוח יכול לעשות בו את כל הפעולות מכל מקום ומכל זמן בפשטות, בתנועה". על פי פרסומים שונים באמצעי התקשורת, שהבנק לא הכחיש אותם, לאומי מתכנן להכריז בסוף השנה או בתחילת השנה הבאה על הקמת בנק אינטרנטי מלא, שיפעל כחברה עצמאית ואף יתחרה בבנק עצמו. זאת, בנוסף לשורה של פיתוחים טכנולוגיים שעתידים לשפר את חוויית הלקוח במגע שלו עם לאומי, וכן השקעות במערך ה-IT של הבנק.

לאומי היה הבנק הראשון שבנק ישראל אישר לו להעלות מערכת ליבה מרכזית לענן – מהלך שסימן פתיחת עידן חדש בבנקאות בארץ. זאת, כחלק ממדיניות בנק ישראל להגברת התחרות במגזר הפיננסי.

פרט ללאומי נכללים ברשימה שני בנקים בלבד: Banko Do Brazil ו-וולס פארגו (Wells Fargo). בין הארגונים הנוספים שמופיעים בה נמצאים HPE, קארגו (Cargo), אקסנצ'ר (Accenture), דל (Dell), אינטל (Intel), נמל התעופה של וושינגטון, נילסן (Neilsen), מרכז המו"פ של סמסונג (Samsung) בעיר סואון בדרום קוריאה ואוניברסיטת מיסיסיפי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דנה

    אולי יש ממש בזכיה, אבל מהצד זה פשוט מריח כמו שוחד. מנמר קונה מוצר של חברה מסיאטל וזוכה בפרס ממגזין שככל הנראה יש לו איזה קשר מסחרי ליצרן. בנק לאומי נכנס לנושא של הענן מול הפיקוח ( דודו זקן) בהובלה של אילן בוגנים. הבנק אולי מהמתקדמים בישראל אך במבט גלובלי מדובר בבנק שרוב מערכות המחשוב שלו זקנות מרוב הקוראים של התגובה הזו. לומר על מנמר של כזו יחידת מחשב שהוא מוביל בעולם בגלל מערכת קשרי לקוחות? דן בחור רציני ופיקח. אני חושב שהכתבה הזו מעמידה אותו באור רע מאוד מאוד וטוב הייה אילו לא יטוס לצידו השני של הגלובס כדי לעשות מעצמו בדיחה. יש גבול

אירועים קרובים