יגיל חדרי, נס: "טכנולוגיות משבשות מסייעות לעשות עסקים טוב יותר"

לדברי חדרי, מנהל תחום תשתיות וטכנולוגיות - חטיבת סאפ בחברה, "עלינו לגייס את אותן טכנולוגיות לטובת הצרכים העסקיים של הארגונים - מדובר במהפכה של ממש"

יגיל חדרי, מנהל צוות הפריסייל בסאפ ישראל. צילום: ניב קנטור

"עולם ה-IT כיום מתאפיין בריבוי טכנולוגיות משפיעות, ובתוכן טכנולוגיות משבשות, במובן החיובי של המילה. טכנולוגיות אלו מסייעות לארגונים לעשות עסקים טוב יותר". כך אמר יגיל חדרי, מנהל תחום תשתיות וטכנולוגיות, חטיבת סאפ (SAP), נס.

חדרי דיבר במליאה המרכזית של כנס SAP Forum & ISUG 2016. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אתמול (ב') באולם אירועים LAGO, ראשון לציון, בהשתתפות יותר מ-1,500 לקוחות ושותפי החברה. את המליאה המרכזית הנחה עופר מילבסקי, סמנכ"ל תפעול, סאפ ישראל.

לדברי חדרי, "יש הרבה טכנולוגיות משבשות בעולמות ה-Big Data, האינטרנט של הדברים, המובייל, ניתוח מעמיק (Analytics) וצופה פני עתיד, הענן והדיגיטל. עלינו 'לגייס' את אותן טכנולוגיות לטובת הצרכים העסקיים של הארגונים". הוא ציין כי "מדובר במהפכה של ממש. המהפכה היא פה – והיא פה כדי להישאר".

קצב מסחרר של עלייה

מתוך כל הטכנולוגיות, אמר חדרי, "אחת הבולטות היא מחשוב הענן. הענן הוא חלק מהמעבר שלנו אל העולם הדיגיטלי". כך, אמר, "בשנה האחרונה היה קצב מסחרר של עלייה של עשרות אחוזים בהיקף הארגונים שהעבירו מערכות שלהם לענן".

הוא ציטט מחקר של גרטנר (Gartner), לפיו בין שנת 2015 והשנה, 20.3% העבירו מערכות לעבודה בתצורת תוכנה כשירות, SaaS; כ-21.1% מהארגונים העבירו מערכות לעבודה בתצורת פלטפורמה כשירות, PaaS; והנתון הגבוה, לפיו 38.4% מהארגונים העבירו מערכות לעבודה בתצורת תשתיות כשירות, IaaS. הנתונים הללו, אמר חדרי, "מצביעים כי ארגונים רוצים להעביר את המערכות שלהם לעבודה בצורות החדשות, באופן  הדרגתי. זה גורם להפחתת הסיכון והמורכבות".

חדרי ציטט מחקר שערכה החברה בישראל, ממנו עולה כי רק 12% מהארגונים מחזיקים באסטרטגיה של מעבר לענן, ורק 25% מהארגונים מחזיקים באסטרטגיה למעבר לענן היברידי. נתון נוסף, לדבריו, העלה כי היקף הלקוחות שנעזרו בייעוץ חיצוני לגיבוש אסטרטגיה בענן, עומד על 25%.

בחירת שותף נכון לדרך

הוא הציג את מודל SAP HANA As a Service. מדובר, ציין, בשירות מבוסס ענן, ולצידו יש מתודולוגיה, הבוחנת את המעבר. בשלב הראשון, אמר חדרי, "אנו בוחנים מה ראוי ומה בשל להעביר לענן, עם מיפוי והערכה אמיתית. בשלב השני אנו עוזרים לתכנן, בוחנים תהליכים ובונים תכנית מסודרת. בשלב השלישי נעשה המעבר בפועל, בלי להפריע לפעילות השוטפת לארגון. בשלב הרביעי אנו מציעים מודל של תמיכה מלאה, מקצה לקצה. לבסוף, אנו מציעים פיתוח ויישום בענן".

"השווינו כמה עולה תכנית מעבר לענן בארגונים השונים", סיכם חדרי. "הגענו למצב בו אנו יכולים לחסוך לארגונים עד 18% מעלויות המעבר לענן, כי אנו יודעים למטב תהליכים ולהגדיל את החזר ההשקעה. הטיפים שלנו למעבר לענן הם: בחירת שותף נכון לדרך; גיבוש אסטרטגית ענן תוך התאמה לאסטרטגיה הארגונית; הגירה ל-SAP S/4HANA; מעבר לענן כתהליך מותאם ופרטני; התחילו להתנסות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים