ג'וליה ווייט, מיקרוסופט: "הישרדות המנמ"ר – עם חדשנות במעבר לענן ושיפור האבטחה"

לדברי ווייט, מנכ"לית לשיווק פלטפורמת הענן בחברה, "טכנולוגיית הענן מאפשרת לארגונים להיות קשובים יותר ולהגיב לצרכי הלקוח במהירות רבה יותר מאשר IT הנמצא ב'חצר הבית'"

ג'וליה ווייט, מנכ"לית לשיווק פלטפורמת הענן, מיקרוסופט

"נוצר מצב חדש וכאוטי בהתמודדות של המנמ"ר עם כל שלל מגמות העל-הטכנולוגיות. הענן מאפשר למנמ"רים בארגונים לחדש את מערכי ה-IT המורכבים והמסורתיים שלהם במהירות רבה יותר, תוך הפחתת עלויות. בו-זמנית מתקבל שיפור במצב אבטחת המידע של המחשוב שלהם. רק כך מנמ"רים יוכלו לצלוח את הנהר הגועש הזה". כך אמרה ג'וליה ווייט, מנכ"לית לשיווק פלטפורמת הענן, מיקרוסופט (Microsoft).

ווייט התראיינה בלעדית לאנשים ומחשבים עת ביקרה בארץ לפני ימים אחדים. לדבריה, "לענן יש תועלות נוספות: מעבר לפלטפורמת תוכנה כשירות, SaaS, למשל בעולם ה-CRM, הוא מספק טכנולוגיות עדכניות להידוק הקשר עם לקוחות הארגון, ועבודה מולם בכל ערוצי ההתקשרות. זאת, תוך הגנה טובה יותר על הנתונים העסקיים של הלקוחות. כך, הארגון מקבל יכולות תחרות טובות יותר".

הענן, ציינה וווייט, "מאפשר לארגון להיות קשוב יותר ללקוחות. טכנולוגיית פלטפורמת ענן, ובמקרה שלנו, Azure, מאפשרת לארגונים להגיב לצרכי הלקוח במהירות רבה יותר משמעותית מאשר IT הנמצא ב'חצר הבית'. לדוגמא, כשחברה בונה אפליקציה חדשה בענן, היא יכולה לחבר אותה מיד לשירותים מוגדרים מראש, ובכך לחסוך בעלויות פיתוח לסביבות ניידות שונות. היישומים פועלים על תשתית מאובטחת, במרכזי נתונים גלובליים, וכך האפליקציה יכולה 'להתרחב' לכל הלקוחות בצורה מאובטחת. אנו מציעים את כל זה, לצד שירותים כגון מכונות לומדות ויכולת להעצמת מערכות ה-BI – דברים שלא ניתן לבצע במערכות מסורתיות וקנייניות".

כיצד לשכנע את המנמ"רים לעבור לענן ולהתגבר על השמרנות שמאפיינת את הדטה סנטר המסורתיים?
"כל לקוח הוא ייחודי ולא אני אתווה למנמ"ר את האסטרטגיה הטכנולוגית שלו. לכן אנו נוקטים בגישת הבחירה – תמיכה בבניית ענן בן-כלאיים (היברידי), הפעלת עננים פרטיים במרכזי הנתונים של ארגונים, ענן ציבורי ושילוב של כלל המערכות. בכל מקרה, הנתונים מדברים: הגידול בפעילות העסקית שלנו בתחום, התמיכה החזקה שאנו מקבלים מהאנליסטים בתעשייה, והיתרונות שבעולם הגנת הסייבר כשעוברים לענן. אלה מניעי השכנוע שלנו מול המנמ"רים. המסע לענן שלהם הוא כבר עניין של 'מתי', ולא של 'אם'".

איזה סוג של ענן צריך המנמ"ר לבחור: ציבורי, פרטי או היברידי?
"כיום, רוב השקעות ה-IT בדטה סנטר הפרטי אינן מותאמות לענן, אבל המנמ"ר לא יכול פשוט 'לכבות את האורות' שם ולהעביר הכל לענן. ישנם היבטי הלימה לרגולציה, והמערכות הקיימות צריכות להתפתח. מנמ"רים עדיין צריכים לספק ערך היום ולבצע את המעבר בתנאים שלהם מחר. מיקרוסופט מאפשרת לארגונים לאמץ את הענן בתנאים שלהם, ומאפשרת להם להחליט היכן הם רוצים להריץ את התשתית והיישומים שלהם. אנו מאמינים שכל הארגונים יצטרכו ללמוד לחיות בסביבות מרובות ענן – והיברידיות".

מהו היתרון של מיקרוסופט על פני הענן של גוגל (Google) ואמזון (Amazon)?
"הגישה של מיקרוסופט היא לספק יותר אפשרויות בחירה וגמישות בענן – לעומת כל ספקית ענן אחרת. אנחנו מאמינים שיש לנו היצע ייחודי לטובת הלקוחות הארגוניים, לפגוש את הלקוחות בכל מקום בו הם נמצאים במסע שלהם לענן. אנו עושים זאת לא רק באמצעות שירותי הענן והתשתיות העצומות שלנו הפרוסות ב-28 מקומות בעולם – שזה יותר מגוגל ואמזון ביחד – אלא גם עם הניסיון והתמיכה של עשרות השנים שאנחנו בתחום. אבחנה נוספת היא ברמת היישומים בענן. אמזון וגוגל פועלות רק בשכבת התשתית – אחסון, מחשוב ורישות. כבר שנים ש-Azure מהווה שכבת פלטפורמה בעלת ערך גבוה ליישומים בענן, וכך אנו מאפשרים לארגונים לנצל את שירותי הענן ברמה גבוהה יותר כדי להשיג את מטרות עסקיות, ולבנות מודלים עסקיים חדשים".

מה המענה של החברה לבעיות האבטחה בענן?
"לקוחות יכולים לסמוך על שירותי הענן שלנו. אנו מאמינים שנדרשת גישת אבטחה חדשה לעולם 'הנייד תחילה' ו'הענן תחילה'. זה כרוך בהצבת האמון בליבה של הטכנולוגיה שלנו. אנו משקיעים יותר ממיליארד דולר באבטחת מידע מדי שנה. השקנו באחרונה מרכז חדש לאבטחת סייבר. קבוצת אבטחת הסייבר שלנו פועלת עם קהילת האבטחה, השותפים והממשלות – כדי לעזור לנו להגן טוב יותר על לקוחותינו הארגוניים. שירותי הענן שלנו נותנים לנו נקודת מבט ייחודית על אבטחה. מדי חודש אנו עורכים 300 מיליארד אימותים וסורקים 200 מיליארד מיילים – לאיתור וניטור נוזקות".

"מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בישראל הוא אחד משלושת מרכזי המו"פ הגלובליים האסטרטגיים של החברה", סיכמה ווייט. "הוא משמש בית גידול לכמה טכנולוגיות מרגשות וחדשניות ביותר של החברה. המרכז מטפל בכמה תחומי ליבה של החברה – אבטחת סייבר, Big Data, בינה עסקית, ענן, למידת מכונה. מיקרוסופט רכשה בתוך מעט יותר משנה חמש חברות ישראליות – שעימן, כך אנו מאמינים, נוכל לספק ללקוחותינו את כל הכלים שהם צריכים כדי להגן על הנתונים שלהם בענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים