תא"ל אייל זלינגר, קשר"ר: "סיפורי הנופלים הם אבני דרך בהכשרת הדור הבא של אנשי הקשר"

"כל תרגילי ההשלמה החילית של קורס קצינים בבה"ד 7 נקראים על שם הנופלים ולפני כל תרגיל, הצוערים מקבלים מסכת על הנופל", אמר תא"ל אייל זלינגר, קצין קשר ותקשוב ראשי

תא"ל אייל זלינגר, קצין קשר ותקשוב ראשי. צילום: פלי הנמר

"הערכים של הנופלים, המקצועיות שלהם וכל מה שהם סימלו משמשים אותנו כמצפן להתוויית הדרך שלנו לעבר העתיד", כך אמר תא"ל אייל זלינגר, קצין קשר ותקשוב ראשי.

תא"ל זלינגר התראיין לאנשים ומחשבים לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, שנפתח הערב (ג'). הוא משמש בתפקידו זה מספטמבר 2011 ופיקד על חיל הקשר והתקשוב במהלך מבצע צוק איתן, שבמהלכו נעשה שימוש נרחב ביכולות המתקדמות של החיל.

לדברי תא"ל זלינגר, "אנחנו מקפידים על הנחלת מורשת החיל. המדובר בחיל מיוחד, בשל הייחודיות של כוח האדם שלנו. מעבר לשיחות שהמפקדים בדרגים השונים עורכים עם החיילים, אנחנו עושים עוד כמה דברים: כל תרגילי ההשלמה החילית של קורס קצינים בבה"ד 7 נקראים על שם הנופלים. לפני כל תרגיל, הצוערים מקבלים מסכת על הנופל. כך, לדוגמה, אנו עורכים את המסע הראשון בהשלמה החילית, לזכרו של סגן אודי אלגרבלי ז"ל.

במסע לוקחים חלק צוערי מסלול הקצונה הטכנולוגי של האגף, כהוקרה לסגן אלגרבלי ז"ל, סגן מפקד פלוגת הקשר של הצנחנים, אשר נהרג בהיתקלות בלבנון. את המסע מסיימים צוערי האגף ומפקדיהם באנדרטת חללי חיל הקשר והתקשוב ביהוד. ב-6 ביולי 1994 עלה סגן אלגרבלי ז"ל, בן ה-22, בראש חייליו למוצב בלבנון. בסמוך למוצב הותקפה השיירה בהפגזה כבדה. אודי עלה לצריח הנגמ"ש והורה לחייליו לתפוס מחסה, ובעודו חשוף לאש – הוא נפגע ונהרג. אודי היווה מודל לחיקוי כקצין וכמפקד. היכולות שלו לשפר, לטעות ולדעת להודות בטעויות מוטמעות בחיל הקשר. המסע שנערך לזכרו מציין את תחילת הכשרת הקצונה הטכנולוגית של הצוערים, ובסיומו מגיעה משפחתו לטקס".

תרגיל נוסף נערך לזכרו של סגן ארז שטרק ז"ל. "ארז נלחם לאחר קורס קצינים לקבל את תפקיד קצין הקשר הגדודי ברכס עלי טאהר", סיפר תא"ל זלינגר. "הוצעו לו חמישה תפקידים, אך הוא לא ויתר ונלחם לקבל רק את התפקיד שאליו שאף להגיע. ארז הספיק לשרת במשך שבעה חודשים כקצין הרכש הגדודי ברכס הבופור ובמוצב דלעת. בזמן שירותו בתפקיד ביצע שיפורים ושינויים למען חייליו, דאג להם לכל כמפקד, אח ורע. ב-4 בפברואר 1997 הוא נהרג באסון המסוקים, מעל שאר ישוב". תא"ל זלינגר ציין כי "על אף שהיה עילוי בכדורעף ושיחק בנבחרת הנוער, הוא בחר להתגייס. לאחר מותו, שיר שכתב במהלך הצבא, 'שום דבר לא יפגע בי', הולחן על ידי כנסיית השכל".

הקשר"ר סיים באמרו כי "בשלוש השנים האחרונות הכנסנו לקורס ההשלמה החילית עבודת מורשת: על כל צוער מוטלת עבודה, המשלבת בין המימד האישי של הנופל – והמימד המקצועי. לדוגמה, כיצד היה מתנהל חיל הקשר לו מבצע אנטבה היה נערך כיום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים