Dropbox משיקה תחרות ל-Google Docs

אחרי שסיימה עם גרסת הבטה, אנחנו מקבלים מחברת אחסון הענן המפורסמת את Paper - מענה ל-Docs של ענקית החיפוש, שיכול להציע את שירותיו ב-21 שפות

Dropbox

הכלי האחרון שפיתחה Dropbox לעסקים הוא תוכנת עריכה שיתופית בשם Paper, שהושקה גלובלית אתמול (ב').

Paper נמצאת בפיתוח כבר מזה זמן ניכר, לאחר שהוכרזה לראשונה באוקטובר 2015, לפני שנכנסה לשלב הבטא הציבורי באוגוסט אשתקד.

חוויה רב-רובדית ועשירה יותר

התוכנה של Dropbox זהה כמעט לגמרי לחבילת יישומי ענן העבודה של גוגל (Google). ה-Paper עצמו הוא עורך מסמך בסיסי וכלי לכתיבת מסמכים, כמו Google Docs, בעוד שהשירות של תכונות Dropbox האחרות חובר גם הוא כעת ל-Paper בכדי לייצר חוויה רב-רובדית ועשירה יותר, ממש כפי שבתוך ה-Google Docs נמצאת גם את תיקיית התמונות שלנו.

Dropbox משתדלת להוות תחרות משמעותית למיקרוסופט (Microsoft) ולגוגל בכל הנוגע בשירותים העסקיים שלה. ה-Paper הוא תוספת שאמורה לעודד חברות לשלם בעבור שירותי Dropbox הנרחבים, בתוספת לשירותי הענן שבהם הם כבר משתמשים באופן מוסדי.

התוספת החדשה מהווה חלק מהמעבר הנמשך של Dropbox משירות אחסון לצרכן הבודד וליישומים אל עבר תוכנה ארגונית, שגם אמורה להיות משתלמת.

שואפת להפוך לזירת עבודה נוחה לעסקים

כבר ב-2015 סגרה החברה את יישום האימייל שלה ואת שירות אחסון התמונות Carousel כשהחלה, במקום להתמקד בצרכנים שלה, להשקיע יותר משאבים ב-Paper ופרויקטים אחרים שהופכים את היישומים לניידים ואת אתר האינטרנט שלה לזירת עבודה נוחה לעסקים.

השאלה הגדולה כעת היא האם Paper הוא המוצר הטרנספורמטיבי ש-Dropbox רוצה שיהיה. משום שארגונים רבים כבר משלמים בעבור Office 365 או בעבור ה-G Suite של גוגל, Dropbox יודעת כי היא חייבת לספק תחרות ראויה ל-Microsoft Word או ל-Google Sheets.

בכדי להשיג מטרה זו, ה-Paper לא מתמקד אך ורק יצירת מסמכים, אלא מאפשר גם לייבא, לערוך ולשתף פעולה על מספר סוגי קבצים אחרים של גוגל, מיקרוסופט, ועוד. "אנחנו מצפים שב-Paper יעשה שימוש בסביבות שבהן אנשים משתמשים במוצרי מיקרוסופט וגוגל", אמר רוב בייסמן, ראש תחום המוצר של Dropbox. "זה הכלל, ולא היוצא מן הכלל", הוא הוסיף.

תוכן במרחב עבודה גמיש

ובכל זאת לא ידוע בינתיים האם כל מה שיש ב-Paper יספיק כדי להדוף את התחרות הרבה. רק בשבוע שעבר חשפה המתחרה, Box, תוכנה פרודוקטיבית משלה לרישום הערות, שמספקת מענה לכמעט אותן משימות.

"ב-Paper צוותים יכולים ליצור, לסקור ולארגן תוכן במרחב עבודה גמיש", הוסיף והרחיב בייסמן, שמתאר את השירות החדש כ"חלק אחד שהוא מסמך מקוון, חלק אחד שהוא שיתוף, חלק אחד שהוא כלי ניהול משימות  וחלק אחד שהוא רכז תוכן".

במילים אחרות, Dropbox רוצה ש-Paper יהיה היעד הסופי של קבצים במקום שבו מתבצעת עליהם עבודה רצינית של מספר צוותים. אז בעוד שקובץ יכול להתחיל במקום אחר, Dropbox מעוניינת שבסופו של תהליך Paper ישמש כמקום שבו הקובץ המסוים יסתנכרן את כל תיקיות הצוות, יוכל להיות משותף אף עם אחרים בארגון וייהנה מציר זמן מתועד שיעקוב אחרי השינויים הרבים שהוא עובר ועבר במהלך הדרך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים