הסרטים המועמדים לאוסקר דלפו לאינטרנט

סרטי הקולנוע לה לה לנד, המפגש, אור הירח, ג'קי - ובעצם כל להיט קולנועי שלפי ההערכות יתמודד בטקס האוסקר 2017 - דלפו לרשת וכבר הורדו על ידי אלפי אנשים

יחסי ציבור טובים הם יחסי ציבור רעים. צילום: BigStock

על פי הערכות, זירת שיתופי הסרטים הפיראטית גוזלת מתעשיית הקולנוע כ-20 מיליארדי דולרים בשנה בארצות הברית בלבד. כעת, שבוע לפני ההודעה הרשמית על המועמדים לפרס האוסקר לשנת 2017, הגיעו גרסאות HD של הסרטים הגדולים מהשנה החולפת לאינטרנט.

הדבר קורה כמעט כל שנה, והסיבה המרכזית לכך היא ככל הנראה העובדה שכל הבוחרים שהם חברי האקדמיה ומעורבים אחרים בטקס, מקבלים עותקי DVD מקוריים של הסרטים לצורך בחינתם.

זאת הסיבה לכך שבאופן כמעט בלתי נמנע מוצאים פיצ'רים אלה את דרכם אל אתרי סיקור הסרטים השונים, שבחינה מהירה שלהם הראתה שניתן להשיג בהם כעת עותק פיראטי של הלהיטים "לה לה לנד" (La La Land), "המפגש" (Arrival), "אור ירח" (Moonlight), "שתיקה" (Silence), ועוד רבים אחרים.

זה נכון, בגרסאות באיכות ירודה של חלק מהסרטים – כאלו שצולמו במהלך הקרנה רגילה בקולנוע (ושכותרתם בדרך כלל camrip) – ניתן היה לצפות בסטרימינג כבר לפני כמה שבועות או חודשים, אבל "היבול" הנוכחי הוא כבר גרסאות באיכות HD (המזוהות בתיוג DVDSC או BRscr, שמשמעותו blu-ray).

שוברי הקופות האלו הגיעו דווקא מעט מאוחר יותר מהרגיל השנה, אולי בשל אמצעים שננקטו כנגד תופעת הפיראטיות, או בשל העובדה שהקבוצה הפיראטית הגדולה Hive-CM8 הכריזה שתפסיק לשחרר סרטים לפני שהוצגו בבתי הקולנוע.

לא נושכים אבל כן גונבים

"סוף סוף שחררו סרטים באיכות גבוהה. אנחנו חושבים שאלו כותרים חמים והחלטנו לחלוק אותם עם הציבור", כתבה הקבוצה בנוגע לשחרור החצוף למדי של הסרט "לה לה לנד", שעדיין מוצג בימים אלו בבתי הקולנוע בארץ.

הקבוצה גם עודדה אנשים אחרים שבידיהם עותקים של סרטים "חמים" המועמדים ככל הנראה לאוסקר, לשתף את אוצרם עם העולם באמצעים פיראטיים.

"אנחנו מחפשים אנשים שיושבים בבית עם כל 30 הדיסקים ומפרסמים תמונות בכל רחבי הרשת, אך לא משתפים אותם עם אף אחד", כתבה הקבוצה. "לא בטוח למה אתם מסתירים את זה. ניתן לעשות זאת בצורה בטוחה, לצפייה פרטית בלבד, אם נדרש. רק תשלחו לנו מסר אם אתם זקוקים לעזרה, אנחנו לא נושכים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים