"מערך הקישוריות הפנימית הפך לאלמנט מרכזי בדטה סנטר"

גלעד שיינר, סמנכ"ל שיווק במלאנוקס, מספר על שוק האת'רנט ועל המוצרים שהשיקה החברה בעולם זה

24/06/2015 10:30
נוגס בנתחים משמעותיים. גלעד שיינר, סמנכ"ל שיווק במלאנוקס

מלאנוקס (Mellanox) הכריזה בכנס שהתקיים באחרונה בניו-יורק על שני מוצרים: ConnectX-4 Lx – מתאם אית'רנט חדש בקצבים של 25 ג'יגה-ביט לשנייה ו-50 ג'יגה-ביט לשנייה עבור מרכזי נתונים גדולים דוגמת ענן ו-ווב 2.0, ועל Spectrum – מתג בקצב של 100 ג'יגה-ביט לשנייה, שאף כולל אפשרות ל-Open Ethernet.

לדברי גלעד שיינר, סמנכ"ל השיווק של החברה, "מדובר בהכרזה חשובה עבור מלאנוקס ועבור שוק הקישוריות הפנימית בכלל. שני מוצרים מושקים יחד באותו הזמן, עבור שני הצדדים של רשת התקשורת: האחד הוא מתאם את'רנט ConnectX-4 Lx, בקצבים של 25 ו-50 ג'יגה-ביט לשנייה, שנועד להתחבר לשרת או לאמצעי אחסון. השני הוא מתג Spectrum – מתג בקצב של 100 ג'יגה-ביט לשנייה שיושב בתווך ומחבר. עם המתג החדש אנו יכולים לספק ללקוחות פתרונות מקצה לקצה, משרת לשרת ומשרת לאחסון, שרצים בקצבים שונים. השילוב של שני המוצרים הללו במערך הקישוריות הפנימית מאפשר לעבור מ-10 ל-25 ג'יגה-ביט לשנייה, ובכך להגדיל פי 2.5 את התעבורה ואת היכולות, ללא שינוי בצריכת הכוח ובתשתית, וללא הבדל משמעותי בעלות. למעשה, ניתן לעבור באופן דומה מ-40 ל-50 ג'יגה-ביט לשנייה, או להעלות את הקצב למהירות חסרת תקדים של 100 ג'יגה-ביט לשנייה".

מה קורה בישראל בתחום זה?
"יש לא מעט ארגונים בארץ שעדיין עובדים בקצב של ג'יגה-ביט בודד לשנייה. כמובן שבקצב איטי שכזה לחץ הנתונים הוא רב ויש צורך עצום בהגברת קצב ההעברה. הפיתוי הוא לעבור ל-10 ג'יגה-ביט לשנייה, אבל מכיוון שמדובר, כאמור, בשינוי שכל הפרמטרים בו זהים מלבד הקצב, הבחירה הכדאית שלהם תהיה מעבר ישיר ל-25 ג'יגה-ביט לשנייה".

איך קרה שמערך הקישוריות הפנימית הפך למרכזי בדטה סנטר?
"מרכזי נתונים נדרשים כיום להתמודד עם כמות נתונים עצומה. פתרונות ויישומים תלויים ביכולת להזרים אליהם כמות נתונים גדולה ולבצע ניתוח בזמן קצר ואפילו בזמן אמת. הקצב הגבוה נותן בידי הארגון יתרונות תחרותיים. אז פעם קישוריות פנימית היתה רק תווך, והיום הדבר הזה הפך למערך מרכזי וחכם. למשל, הרצת יישומים כבר לא נעשית כיום על שרת בודד, אלא יישום רץ במקביל על מספר שרתים. המשמעות של ריצה מקבילית היא שנדרש להעביר מידע במהירות עצומה בין השרתים, תוך קישור למערך האחסון. הקישוריות, אם כך, הפכה לאלמנט קריטי.

פתרונות מלאנוקס אינם תווך סתמי, אלא קישוריות פנימית שהפכה לחכמה מאוד. תהליכים שפעם היו מתבצעים במעבד – ניהול המידע, שליחה וקבלה – גבו ממנו משאבים רבים. ואילו כיום, ברכיבי הקישוריות עצמם מתבצעים תהליכים רבים, כך שהמידע מגיע באופן מהיר ושלם ליעדו, תוך שחרור משאבי המחשוב לתהליכי עיבוד אחרים. הפתרונות של מלאנוקס מאפשרים ביצוע מניפולציות נדרשות על הנתונים, כך שהדטה מגיע ליישום ומוכן לביצוע תהליכים מרכזיים, דבר שהופך את מערכות המידע ליעילות יותר".

מה זה Open Ethernet?
"כשהדטה סנטר הופך להיות הכלי המרכזי של העסק להשגת יתרון תחרותי, הוא לא יכול להרשות לעצמו שקופסאות שחורות, בהן כל התעשייה עושה שימוש, יכתיבו עבורו את הקצב ויצרו את צעדיו. ארגונים מעוניינים בביצוע אופטימיזציה לתוכנה, יישומים ותהליכים. זו הסיבה שבסביבות ענן גדולות לא מוצאים קופסאות שחורות של סיסקו (Cisco), אלא החבר'ה האלה כבר מזמן בונים את הקופסאות שלהם, לפי הצרכים שלהן והתוכנה הדרושה להם. המגמה הפתוחה הזו כבר תפסה בסביבת הייפר-סקייל, ועתה גם בסביבת ה-Second Tier עוברים לקופסאות לבנות. זו הגישה המנצחת של העתיד. אנשים מאסו בהתקנים סגורים ומגבילים. האפשרות לבחור מעצימה את החדשנות וכולם ודאי מעדיפים זאת. פייסבוק (Facebook), למשל, דוחפת כיום ממשק סטנדרטי שמאפשר הגדרה פתוחה בין החומרה לתוכנה. מה שמאפשר ללקוח בחירה חופשית בין ספקים שונים. באופן זה, לקוח יכול לרכוש קופסא של מלאנוקס שתומכת באופן מובנה באת'רנט פתוח, או בכל קופסה אחרת שתתאים לצרכיו. מגמה זו, כאמור, כבר הגיעה ל-Second Tier, והתחזיות צופות שלא ירחק היום שאפשרות הבחירה תאומץ גם בסביבת האנטרפרייז, שגם שם מן הסתם מחפשים להפוך את מרכז הנתונים לאפקטיבי יותר".

מיהם המתחרים העיקריים שלכם?
"המתחרה שלנו בשוק המתגים היא ברודקום (Broadcom). לפני כשנה היא הכריזה על מתג שיתמוך בקצבים של עד 100 ג'יגה-ביט לשנייה, אבל הפתרון טרם נראה בשוק. בינתיים אנחנו משחררים מתג הרבה יותר אפקטיבי מאותו אחד נעלם. ה-Spectrum שלנו בעל ביצועים גבוהים, והוא אינו מפיל חבילות מידע כפי שקורה לצער הלקוחות עם פתרונות מתחרים. הסבלנות כיום למעבר נתונים מקוטע היא קטנה; בפרט ביישומים של זרימת מדיה, בהם מתקבלת חווית צפייה לא רציפה. מהימנות נמוכה במעבר נתונים במקרה של איבוד חבילות מידע, גורמת לבעיות משמעותיות במרכזי הנתונים שנדרשים להקדיש משאבים רבים לבדיקה מחדש של חבילות שנפלו. לאור יתרונותיו הרבים, Spectrum צפוי לנגוס בנתחים משמעותיים בשוק מתגי האית'רנט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים