רו"ח יגאל בריטמן: "העולם הולך למלחמה של מקלדות – זהו איום עם הזדמנות"

"ראוי שיוקצו מקורות מימון משמעותיים באמצעות המדען הראשי ויישקלו התאמות של חוק האנג'לים, כדי שיהיה ישים יותר עבור המשקיעים בענף", אמר בריטמן - יו"ר ומנהל העסקים הראשי בדלויט בריטמן אלמגור זהר, בכנס שערכה הפירמה ● לדבריו, "לתעשיית ההיי-טק יש תפקיד מרכזי בצמיחת הכלכלה העולמית, ובחלקת האלוהים הקטנה שלנו - תפקידה משמעותי עוד יותר"

"מתקפות ההאקרים מעידות, כי העולם הולך למלחמה של מקלדות. אלא שהאיום מהווה גם הזדמנות אדירה לפתח טכנולוגיות נגד", אמר רו"ח יגאל בריטמן, יו"ר ומנהל העסקים הראשי בפירמת ראיית החשבון והייעוץ דלויט (Deloitte) בריטמן אלמגור זהר. בריטמן אמר את הדברים בכנס תחזיות ומגמות בענפי הטכנולוגיה, המדיה והתקשורת לשנת 2013, שערכה הפירמה אתמול (א') במוזיאון תל אביב לאמנות.

לדבריו, "ראוי שיוקצו מקורות מימון משמעותיים באמצעות המדען הראשי ויישקלו התאמות של חוק האנג'לים, כדי שיהיה ישים יותר עבור המשקיעים בענף". הוא הוסיף, כי "קובעי המדיניות צריכים למצוא דרכים לרתום את הגופים המוסדיים לתמיכה בתעשיית ההיי-טק בישראל, בין באמצעות השקעות ישירות ובין באמצעות קרנות הון סיכון".

"לתעשיית ההיי-טק יש תפקיד מרכזי בצמיחת הכלכלה העולמית, ובחלקת האלוהים הקטנה שלנו – תפקידה משמעותי עוד יותר", הסביר. "על קובעי המדיניות לבחון את מכלול המרכיבים שיבטיחו את המשך יתרונה התחרותי ושגשוגה של תעשיית ההיי-טק בארץ. להיי-טק בישראל יש תרומה עצומה לחוסנה של הכלכלה המקומית. היא זרז לצמיחה, היא בעלת נתח נכבד בתוצר, ביצוא, בשוק ההון ובעלת השפעה על התעסוקה באופן המסייע לצמצום הפערים החברתיים ואי השוויון במשק".

בהמשך הכנס, חמש חברות הזנק הציגו עצמן בקצרה. עופר וילנסקי, מנכ"ל ומייסד !Hola, אמר כי "הדרך בה הרשת עובדת היום אינה נכונה. ניתן לשנותה על בסיס תוכנה ולעבוד מהר יותר. חלוקת הגלישה ל-'חתיכות', מאנשים שכבר גלשו לדף מסוים, תקצר טווחים. השאלה היא איך אני יודע היכן נמצאות פיסות המידע האלה ואיך מוריד את הקבצים בלי 'להרגיז' את הדיסק".

"הטכנולוגיה שלנו מתבססת על P2P Caching ו-Multi Routing", הסביר וילנסקי. "ככל שיותר אנשים יתקינו את התוכנה בחינם, ככה הרשת תפעל טוב יותר, תהיה תעבורת אינטרנט מהירה יותר, יהיה יותר תוכן ויהיו יותר חומרים פתוחים ולא מצונזרים". לדבריו, מיליון משתמשים כבר התקינו את התוכנה. "ספקי השירות מרוויחים, כמו גם יצרני הטלפוניה וספקי התוכן. החלום שלנו הוא להיות ספקית אינטרנט של הדור הבא".

עמית בן דב, מנכ"ל Sisence, סיפר בכנס כי "משימתנו היא לספק יכולת ניתוח של Big Data לכולם – לא רק לחברות גדולות". לדבריו, "הטכנולוגיה שלנו יודעת לעבוד גם ב-In Memory וגם בדיסק, ובעיקר יודעת לעבוד עם יותר נתונים, בלי ליצור אשכולות, במהירות רבה יותר ובאלפית המחיר בהשוואה למערכות המסורתיות". הוא סיים בציינו, כי משך עסקה ממוצעת בחברה עומד על 19 ימים בלבד.

אסף גד, סמנכ"ל שיווק ומוצרים ב-PointGrab, הסביר כי החברה פיתחה תוכנה, המאפשרת לשלוט במחשבים מבוססי חלונות (Windows) באמצעות מצלמת אינטרנט סטנדרטית. התוכנה שלה מותקנת על גבי אולטרה-בוקים וטלוויזיות, בין השאר בכל טלוויזיה חכמה שמייצרת סמסונג (Samsung), ומיועדת לשימוש גם בטאבלטים ובסמארטפונים. לדבריו, התוכנה – המאפשרת החלפת ערוצים באמצעות תנועת הידיים, הפעלת משחקים וגלישה באינטרנט – מוטמעת כבר בעשרה מיליון מכשירים.

אבי שדמי, סמנכ"ל התפעול של Screenovate, אמר כי הם מתמחים בטכנולוגיות אנדרואיד (Android) וחלונות. "יש אוסף מסכים בבית, כל אחד מהם צריך קישוריות, מערכות הפעלה, ורכיבים. הם או לא 'מדברים' ביניהם או עושים זאת באופן מוגבל. מנגד, לטלפון החכם יש הרבה יכולות, אך המסך שלו קטן. הגישה שלנו היא ששאר המכשירים יהיו טיפשים, ואת החוכמה שלהם יקבלו מהטלפון הנייד, עם אותה מערכת הפעלה. טריטוריית המאבק החדשה היא מסך הטלוויזיה. לתפיסתנו, יש להפוך את הטלפון החכם למגשר לטלוויזיה, שתישאר טיפשה. הטלפון החכם בלע כבר את הפנס ומחשבון. השאלה האם הוא יבלע גם את קופסת המשחקים ואת המחשב הנייח".

יואב וייס, מייסד ו-CTO של MobileSpaces, אמר כי "מגמת ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device) תלך ותגדל. הבעיה היא אובדן מידע. משחק תמים למראה שהורד, יכול להביא לגניבת מסמכים". הוא סיפר, כי "אנו יוצרים סביבת עבודה ארגונית על הטלפון הנייד, המופרדת משאר המערכת – בה רצים יישומים שאישר המנמ"ר והיא לא נגישה לשאר חלקי המכשיר. הניהול נעשה על ידי שירות בענן, והוא מונע הוצאת מידע שלא דרך המערכת של דואר אלקטרוני ארגוני". הוא סיים בציינו, כי הם רצים על גבי אנדרואיד, ואמר כי "בחודשים הקרובים תהיה גם גרסת iOS".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים