תוכן שיווקי
לקראת אירוע - כנס נס מנהיגות טכנולוגית, יום ג' 13 במרץ, אולם סמולרש, אוניברסיטת תל אביב

טובה צירלין, נס: "אנו מכשירים את מנהיגי הטכנולוגיה העתידיים"

11/03/2018 10:53
טובה צירלין, מנהלת תחום חינוך טכנולוגי בנס. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף

"חזון התכנית לפיתוח מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע, הוא הכשרת המנהיגים הטכנולוגיים של העתיד. חזון זה תובע מידה רבה של דמיון, הבנת המציאות המשתנה ותבונה כדי לעיין במה שיביא העתיד. תכני התכנית נבנים על סמך ההבנה שעולמות הטכנולוגיה והמדע מתפתחים בקצב אדיר, ולכן עלינו לתת לתלמידים את היכולת לחשוב בצורה עתידנית – ולהתמודד בתור מנהיגים עם כל תרחיש אפשרי", כך אמרה טובה צירלין, מנהלת תחום חינוך, נס.

צירלין התראיינה לקראת כנס נס מנהיגות טכנולוגית, שייערך באולם סמולרש שבאוניברסיטת תל אביב, ויהיה בסימן סיום מחזור י' של התכנית.

לדברי צירלין, "תכנית 'פיתוח מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע', הינה תכנית ייחודית בישראל, הפועלת זה 12 שנים בנס. מטרתה לטפח מנהיגות בקרב בני נוער בעלי כישורים ויכולות גבוהות – בסביבה טכנולוגית מתקדמת, תוך חשיפת התלמידים לעולמות מדעיים, טכנולוגיים לצד חשיבה גבוהה, עבודת צוות, הובלת רעיון פורץ דרך ועוד".

לדבריה, "התכנית, המתקיימת בלמעלה מ-45 רשויות ומועצות מקומיות, הכשירה עד היום יותר מ-2,700 בוגרים ומאפשרת הצמחה של דור המוביל חזון עם יכולת תפקוד בסביבה ובתנאים מורכבים, עם גמישות המאפשרת שינוי. במהלך התכנית התלמידים הוגים רעיונות טכנולוגים פורצי דרך, המביאים בשורה טכנולוגית וחברתית. הגיית הרעיון מהווה את הניצוץ הראשוני לסטארט-אפ – בעולם טכנולוגי מתקדם ובמציאות של מחקר ופיתוח".

שני מסלולים מרכזיים: פדגוגי וטכנולוגי

בתכנית, ציינה, "התלמידים לומדים לנתח ולאפיין את המרכיבים והמשתנים הטכנולוגיים, כותבים עבודת מחקר מדעית המהווה בסיס אקדמי לפיתוח, ומעצבים הדמיה ממוחשבת הממחישה את הרעיון". ל

דברי צירלין, "התוכנית נעה על שני מסלולים מרכזיים: פדגוגי וטכנולוגי. המדריכים הינם בעלי תארים מתקדמים, ועוברים הכשרה ייחודית על ידי החברה". היא הוסיפה כי "הלמידה היא בינתחומית: משלבים בה תובנות מכמה תחומי ידע, במטרה לקדם את ההבנה של נושא הנמצא מעבר לטווח של תחום דעת אחד. למידה זו מפתחת יכולות חשיבה ביקורתית מוגברת, הכרה בפרספקטיבות שונות, עבודה בקבוצות וסינתזה של דיסציפלינות. תהליך הכשרה כולל שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים, שיטות מחקר ומודלים לבדיקת ההיתכנות המדעית והטכנולוגית".

"תהליך הגיית הרעיון פורץ הדרך", ציינה צירלין, "מתבצע בסביבה המדמה עולם מחקר היי-טק אמיתי, הדורש מהתלמידים שימוש נרחב ביכולת היצירתיות ותחושת הסקרנות שלהם, כמו כן בהתנסויות, המיומנויות והידע שצברו במהלך לימודיהם בתכנית. התהליך טומן בחובו פתרון בעיות מורכבות בזמן אמת, תוך התמודדות עם דינמיקות אתיות ומקצועיות, והתלמידים נדרשים להפגין נחישות ומחויבות".

השנה, אמרה צירלין, "אנו מציגים בראשונה שיתוף פעולה עם מרכז יזמות לצעירים – BOOST, שיאפשר לבוגרים לממש את הפוטנציאל הגלום בהם לאחר סיום התכנית. הם יציגו את פרויקטי הגמר שלהם במטרה לסלול את דרכם לעולם היזמות ולהשתלב בחממות טכנולוגיות להקמת חברות סטארט-אפ".

"אנו משדרגים בהתאמה לשינויים הטכנולוגיים את תכני התכנית באופן קבוע", אמרה צירלין. "הרחבנו את ההכשרה לשלושה מסלולי בחירה: תכנות מתקדם, אינטרנט של הדברים וסייבר".

פרויקטי הגמר, אמרה צירלין, "נבדקים על ידי אנשי מקצוע מובלים בתעשייה ומוצגים בכנס השנתי של התכנית. התערוכה המוצגת על ידי בוגרי התכנית נעשית בפני אנשי ממשל, רשויות, אקדמיה, הייטק, צה"ל והורי התלמידים".

היא סיכמה באומרה כי "בוגרי התכנית משתלבים ביחידות טכנולוגיות מובחרות בצה"ל, לומדים לתארים מתקדמים, מאיישים תפקידי מפתח בחברות היי-טק גדולות – או עומדים בראש חברות סטארט-אפ משלהם. כל זה מתאפשר בזכות יכולת ההובלה ועבודת הצוות, הגמישות האינטליגנטית וערכי המוסר והאתיקה שרכשו במהלך שנותיהם בתכנית".

אירועים קרובים