תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - IT Awards 2016

בזק בינלאומי שדרגה את מערכות האחסון שלה

בפרויקט החלפת מערכות הליבה של האחסון, בזק בינלאומי בנתה תכנית להמשכיות עסקית וצמצמה משמעותית את נפחי הנתונים המטופלים ● הפרויקט זכה באות הצטיינות בתחרות מצטייני המחשוב IT Awards 2016 של אנשים ומחשבים

12/02/2017 12:42
סכסוך עבודה בבזק בינלאומי

כתב: הילל יוסף

בזק בינלאומי שדרגה את מערכות האחסון שלה. הפרויקט רחב ההיקף בו הוטמעו מערכות חדשות של EMC, בוצע פנימית על ידי אנשי ה-IT של החברה.

פרויקט הענק של בזק בינלאומי זכה בפרס בתחרות מצטייני המחשוב, IT Awards 2016 – של אנשים ומחשבים, בקטגוריית תשתיות טכנולוגיות. בנימוקי השופטים לזכייה נכתב כי "בפרויקט בוצעה החלפה של מערכי האחסון הקריטיים של הארגון, תוך מימוש ארכיטקטורה ייחודית ומורכבת, הכוללת טכנולוגיות מהמובילות באחסון. הפרויקט הביא ליצירת המשכיות עסקית (BCP) מלאה ברמת אתר לנתוני מערכות הליבה".

בעבר, מערכות האחסון של בזק בינלאומי היו מסוג EMC VMAX. אלו הוחלפו בארכיטקטורה חדשה, של אחסון וירטואלי, מבוסס מערכות XtremIO ו- VPLEX – מבית EMC.

במסגרת הפרויקט הוטמעו מערכות למניעת שכפול (דה-דופליקציה) ולצמצום נפח הנתונים. כך צומצם משמעותית – ב-90% – נפח האחסון המטופל בחברה.

לדברי אסף תם, מנהל מחלקת תשתיות מחשוב (System) בבזק בינלאומי, "חלק מרכזי בפרויקט היה להקים את סביבות פיתוח כנגזרות של סביבות הייצור. כתבנו תהליכים פנימיים, שבאמצעותם ניתן לקחת את סביבת ייצור לטובת סביבת הפיתוח. הצורה בה עבדנו בפיתוח הביאה לגידול רציני בנפחי האחסון. כעת, אנו גוזרים מסביבות הייצור רק את השינויים. כך, חלק מה'חוכמה' שבפתרון היא שכלל סביבות הפיתוח – רצות על סביבת הייצור ללא גריעה בביצועים".

אסף תם, מנהל מחלקת תשתיות מחשוב בבזק בינלאומי. צילום: יח"צ

אסף תם, מנהל מחלקת תשתיות מחשוב בבזק בינלאומי. צילום: יח"צ

"שיפרנו משמעותית את ביצועי המערכות עבור המשתמשים", אמר עידן סעיר, מהנדס מערכות אחסון, אגף טכנולוגיות בבזק בינלאומי. "אלפי משתמשים מכל אגפי החברה, עובדים בצורות שונות מול מערכות האחסון – מה-CRM, מהבילינג ומה-ERP – בסביבות הייצור וגם בסביבות הגיבוי".

סעיר הוסיף כי "המערכות שהוטמעו הן בחזית הטכנולוגיה. בעקבות הפרויקט, כל שינוי שנדרש לבצע על הסביבות הללו, כגון מעברים בין מערכות אחסון שונות – נעשה בלא שהמשתמשים מרגישים בכך. בעבר, כדי לבצע פעילות שכזו, היינו צריכים להוריד את הסביבה".

"ייעלנו משמעותית את התהליכים העסקיים", אמר סעיר. "אנו נמצאים כיום במצב של Active-Active. יש לנו גיבויים שאינם תלויים האחד בשני. יש לנו את היכולת לחזור אחורה לנקודת שחזור שנבחר במשך 48 השעות האחרונות". הוא הוסיף כי "כעת כל המידע של בזק בינלאומי נמצא על שלושה מערכי אחסון שונים".

עידן סעיר, מהנדס מערכות אחסון, אגף טכנולוגיות בבזק בינלאומי. צילום: יח"צ

עידן סעיר, מהנדס מערכות אחסון, אגף טכנולוגיות בבזק בינלאומי. צילום: יח"צ

"צמצמנו את כמות הנפח של הנתונים במערכות האחסון", אמר תם. "כתבנו קוד מורכב עבור סביבות הפיתוח, המאפשר לקחת סביבות אלו כנגזרות של סביבת הייצור. בנוסף, הייחודי בפתרון שהטמענו הוא שאנו לוקחים את סביבת הייצור כמות שהיא – ומשכפלים אותה כמה פעמים ביום, מעלים את הסביבה באתר הנגדי – ואז מפעילים עליה פעולות שונות, כגון BI. ככה אנו יודעים שההמשכיות העסקית היא אמיתית".

"קיבלנו חיסכון כספי משמעותי מהפרויקט", סיכם תם. "יותר משנתיים לא קנינו נפח אחסון נוסף. קיבלנו התייעלות תפעולית משמעותית. מערכי האחסון בעבר תפסו מתחמים גדולים, וכעת הבאנו לצמצום הנדל"ן באחוזים ניכרים".

"קיבלנו משוב חיובי מהמשתמשים של המערכת: התהליכים רצים בשיפור של עשרות אחוזים – גם סביבות הפיתוח. הפרויקט העניק יכולות נוספות להתמודד עם שדרוגים והדמיות. אפשר לשים איזו מערכת שרוצים, בהתאם לביצועים הנדרשים – בלא צורך בהשבתה. הטמענו מערכת המסייעת לנטר את סביבת האחסון בכל הרמות, כולל הוירטואליות. נוספו לנו יכולות להפקת דו"חות ויכולת ניטור פרואקטיבי על המערכות".

אירועים קרובים