אל על השיקה אינטרנט אלחוטי בטיסות

החברה מציעה שלוש חבילות, שכוללות שימוש בווטסאפ, מיילים, גלישה ובחלק מהן גם צפייה בסרטונים והאזנה למוזיקה ● בשלב הזה מוצע השירות ב-15 ממטוסי אל על, כולל בכל מטוסי הדרימליינר

11/07/2018 11:39
שירות ה-Wi-Fi של אל על. בינתיים, ב-15 מטוסים

אל על השיקה אתמול (ג') שירות חיבור מהיר לאינטרנט, באמצעות Wi-Fi, במטוסיה. בינתיים מוצע השירות ב-15 ממטוסי אל על, כולל חמשת הדרימליינרים שלה שהגיעו עד כה, שמונת מטוסי הבואינג 737-900 ושני מטוסי בואינג 737-800.

בכך מהווה אל על חלק מ-88 חברות תעופה מסחריות שמציעות אינטרנט במטוסיהן ומטוסיה – חלק מ-6,300 המטוסים שבהם השירות מוצע (מתוך 24 אלף מטוסים בעולם). ההערכות הן שב-2025 יהיו כ-20 אלף מטוסים עם מערכות אינטרנט, שיהוו שני שלישים מסך המטוסים שיטוסו אז – לעומת כ-25% כיום.

באל על מציעים לנוסעים שלוש חבילות, שיהיו זמינות החל מיום א' הקרוב: חבילת Basic, הכוללת הודעות מידיות, למשל בווטסאפ (WhatsApp), גישה לדואר אלקטרוני וגלישה לאתרי אל על. החבילה תוצע חינם בתקופת ההשקה (עד 31 באוגוסט) ולאחר מכן תעלה 3.99 דולר.

חבילת Social, שמלבד מה שמציעה חבילת ה-Basic כוללת גלישה חופשית באתרים ובאפליקציות (כולל, כשמה כן היא, רשתות חברתיות), וצפייה בסרטונים קצרים, שאורכם עד שלוש דקות. עלות החבילה לנוסע לקטע טיסה עומדת על 9.99 דולר או במבצע לתקופת ההשקה – 30 נקודות מועדון הנוסע המתמיד או 20 נקודות למחזיקי Flycard.

וחבילת Business, שהיא בעצם האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו בבית או במשרד. החבילה מאפשרת, בנוסף לווטסאפ, מיילים וגלישה חופשית, גם צפייה בסרטים ללא הגבלה, האזנה למוזיקה וחיבור ל-VPN. עלות החבילה לנוסע לקטע טיסה הינה 19.99 דולר או במבצע לתקופת ההשקה – 60 נקודות מועדון הנוסע המתמיד או 40 נקודות למחזיקי Flycard.

חבילות ה-Basic וה-Social מיועדות לבעלי סמארטפונים וטאבלטים, וחבילת ה-Business מתאימה גם לבעלי מחשב נייד.

יצוין כי השירות יוצע לטסים לצפון אמריקה במטוסי הדרימליינר בחינם עד לרבעון האחרון של השנה. כמו כן, החבילות מאפשרות לגלוש ממספר מכשירים במהלך הטיסה, אם כי בכל זמן נתון ניתן לבצע שימוש במכשיר אחד. שימוש במכשיר נוסף ינתק את המכשיר הראשון. כמו כן, לא ניתן יהיה לבצע שיחות קוליות במהלך הטיסה על גבי רשת ה-Wi-Fi.

גונן אושיסקין, מנכ"ל אל על. צילום: פלי הנמר

גונן אושיסקין, מנכ"ל אל על. צילום: פלי הנמר

גונן אושיסקין, מנכ"ל אל על, אמר במסיבת ההשקה, שנערכה בטרקלין העסקים של החברה בנתב"ג, כי "הנוסע הישראלי מעוניין להמשיך ולהיות מעודכן ומחובר בזמן אמת גם בהיותו באוויר ועל כן, השקענו בפיתוח המוצר, במטרה לתת את המענה הטוב ביותר לצרכי לקוחותינו".

לדברי נמרוד בורוביץ', ראש אגף אסטרטגיה ופיתוח עסקי בחברת התעופה, "אנחנו מציגים את המוצר בתום תהליך פיתוח ארוך וממושך. אל על השקיעה משאבים רבים במטרה לספק ללקוחותיה את מוצר הדגל של ענף התעופה – מערכת Wi-Fi חדשה, שתאפשר לנוסעים גלישה באתרים, התחברות לדואר אלקטרוני, שימוש באפליקציות, רשתות חברתיות, האזנה למוזיקה וצפייה בסרטים במהלך הטיסה".

עדכון מלא של כל פרטי הטיסה וההגעה בזמן אמת במסך האישי (הענק במחלקת עסקים). צילום: פלי הנמר

עדכון מלא של כל פרטי הטיסה וההגעה בזמן אמת במסך האישי (הענק במחלקת עסקים). צילום: פלי הנמר

חוויית גלישה דומה כמה שיותר לקרקע

ספקית שירות ה-Wi-Fi שמציעה אל על היא Viasat האמריקנית, שעוסקת בתקשורת לוויינית למתן אינטרנט מהיר ומאובטח בטיסות. השירות מבוסס על טכנולוגיית KA BAND של החברה, שמספקת מהירות ואיכות גלישה גבוהות, במטרה להציע במטוס חוויית גלישה דומה כמה שיותר לזו שהלקוח רגיל אליה בבית או במשרד. עם זאת, מהירות הגלישה נמוכה יותר מאשר מה שרבים מהישראלים רגילים אליו על הקרקע ועומדת על 12 מגה-ביט לשנייה.

דון בוכמן, סגן נשיא ומנכ"ל חטיבת התעופה המסחרית ב-Viasat. צילום: פלי הנמר

דון בוכמן, סגן נשיא ומנכ"ל חטיבת התעופה המסחרית ב-Viasat. צילום: פלי הנמר

דון בוכמן, סגן נשיא ומנכ"ל חטיבת התעופה המסחרית ב-Viasat, אמר כי "באמצעות טכנולוגיית הלוויין שלנו, נוסעי אל על נהנים מחוויית טיסה מועשרת עם גישה אונליין לתכנים באינטרנט, דואר אלקטרוני, מסרים מידיים ועוד".

איך מתחברים לשירות?

על מנת להתחיל להשתמש ב-Wi-Fi במהלך הטיסה, יש לבצע את הפעולות הבאות: להיכנס להגדרות במכשיר האישי, להפעיל רשת אלחוטית ולבחור ברשת ELAL; לפתוח דפדפן אינטרנט. עמוד הפתיחה של הפורטל יעלה אוטומטית. במידה שזה לא יקרה, יש להיכנס ל-wifi.elal.com; תוך כדי תהליך ההתחברות, הנוסע יתבקש לאשר את תנאי השירות ולמלא את אופן התשלום (אשראי, נקודות מועדון הנוסע המתמיד או שובר). במטוסי 737, יוכל הנוסע לבחור, בעמוד הבית של פורטל השירות, בין מערכת הבידור בטכנולוגיית סטרימינג – DreamStream לצפייה בתכני הבידור, לבין גלישה באינטרנט.

הכותב היה אורח החברה בטיסת ניסיון של המערכת לפריז.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים