הרשויות בארצות הברית פתחו בחקירה נגד פייסבוק

הוועדה תנסה לברר האם ענקית הרשתות החברתיות הפרה צו בפרשת קיימברידג' אנליטיקה, ואם כן - היא יכולה לקנוס אותה קשות ● ההודעה על פתיחת החקירה מהווה סמן ברור לכך שהאבק של הסקנדל האחרון והמשמעותי לא עומד לשקוע כל כך מהר

פייסבוק. אילוסטרציה: Pe3check, Bigstock

פייסבוק (Facebook) קיוותה אולי שהשבוע הזה יקהה וימסמס את פרשיית דליפת המידע החמורה של 50 מיליון ממשתמשיה, שהגיע לקיימברידג' אנליטיקה (Cambridge Analytica). החברה פרסמה מודעות, הסברים והתנצלויות מטעמה ומטעם המנכ"ל והמייסד, מארק צוקרברג, בתקווה שאלה ינביטו זרעי סלחנות בקרב הציבור ומבקריה הרבים. אבל הודעה על פתיחת חקירה מטעם ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית, ה-FTC, מהווה סמן ברור לכך שהאבק של הסקנדל האחרון והמשמעותי לא עומד לשקוע כל כך מהר.

ה-FTC הודיעה אתמול (ב') כי פתחה בחקירת נהלי הפרטיות של פייסבוק, במטרה להחליט האם הענקית ממאנלו פארק הפרה צו שעליו חתמה ב-2011 ובו הסכימה להגן על פרטיות משתמשיה. ההסכם דורש מהענקית להודיע למשתמשים ולקבל הרשאה מפורשת לפני שיתוף המידע האישי שלהם מעבר למגבלות בהגדרות הפרטיות. אם תימצא אשמה, הרי שכל הפרה של ההסכם תעלה לפייסבוק עד ל-40 אלף דולר פר-יום.

"חששות משמעותיים לגבי נהלי הפרטיות של פייסבוק"

החקירה נובעת מאישורה של ענקית הרשתות החברתיות שחברת איסוף הנתונים קיימברידג' אנליטיקה קיבלה גישה לנתוניהם האישיים של עשרות מיליוני חברי פייסבוק, וכי המידע שימש למיקוד של מודעות פוליטיות ולמניפולציות שונות על המשתמשים במהלך מסע הבחירות לנשיאות ב-2016.

"ה-FTC מחויבת באופן מלא ומוחלט לעשות שימוש בכל הכלים שלה בכדי להגן על פרטיות הצרכנים", אמר טום פאהל, מנהל בפועל של הלשכה להגנת הצרכן של הוועדה. "אנחנו מתייחסים ברצינות רבה לדיווחי העיתונות האחרונים, המעלים חששות משמעותיים לגבי נהלי הפרטיות של פייסבוק".

בתגובה להודעה אמר רוב שרמן, סגן מנהל הפרטיות של פייסבוק, כי "אנחנו נשארים מחויבים מאוד להגן על המידע של האנשים. אנחנו מעריכים את ההזדמנות לענות על השאלות שייתכן שיש ל-FTC".

מודעות בעיתונים ופוסט אישי של צוקרברג

צוקרברג עצמו הביע חרטה בשבוע שעבר בפוסט שפרסם, שבו כתב כי החברה "עשתה טעויות" בטיפול בנתוני המשתמשים שלה וכי, בסופו של דבר, הוא אחראי על מה שמתרחש באחורי הקלעים של הפלטפורמה שלו. צוקרברג גם אמר שיופיע "בשמחה" בפני הקונגרס, בכדי לדון בנושא קיימברידג' אנליטיקה ונהלי הפרטיות של פייסבוק.

ביום א' הגדילה ועשתה פייסבוק – אחת מחברות המדיה הדיגיטלית הגדולות בעולם – כשבחרה לפנות לציבור באמצעות התקשורת המודפסת. צוקרברג פרסם מודעות עמוד במספר עיתונים מרכזיים בארצות הברית ובבריטניה, שבהן הוא והחברה שלו מתנצלים על השערורייה באופן רשמי.

הודעת ה-FTC על פתיחת החקירה זכתה בתגובה גם בוול-סטריט – בתחילה הגיבו המשקיעים להודעה במהירות ומניות החברה צנחו בעד 6.5%. בסוף יום המסחר אמש התאוששה פייסבוק ומנייתה עלתה ב-0.4%, כשמחירה עמד על 160.06 דולר. עם זאת, פרשית קיימברידג' אנליטיקה ותוצאותיה השאירו את פייסבוק מצולקת, לאחר שבשבוע האחרון ירדו מניותיה – שמחיר יחידה מהן עמד על 185.09 דולר ב-16 במרץ – ב-13.5%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים