ה-"שלל" של אינטל: מעבדים, מחשבים ושבבי Wi-Fi שפותחו בישראל

החברה הציגה בביתן שלה בתערוכת הטכנולוגיה הענקית בלאס וגאס שורה של מוצרים חדשים ופיתוחים מעניינים, חלקם תוצרת כחול לבן

מעבד Core של אינטל מהדור השמיני. צילום: יח"צ

אינטל (Intel) השיקה בתערוכת CES, שמתקיימת בימים אלה בלאס וגאס, שורה של מוצרים, בהם מעבדים, מחשבים ושבבי Wi-Fi שפותחו על ידי אנשי החברה בארץ.

אחת ההשקות הבולטות שביצעה הענקית בתערוכה היא של הדור חדש, השמיני, של מעבדי ה-Core, שמשולב בהם המעבד הגרפי Radeon RX Vega M – מותג הגיימינג של AMD. זהו המעבד הראשון של אינטל שהמארז שלו כולל מעבד גרפי נפרד, רכיב זיכרון משופר וחיבור כל הרכיבים באמצעות טכנולוגיה שמנהלת את משאבי הזיכרון והאנרגיה באופן יעיל. השילוב הזה נועד לאפשר פיתוח של מחשבים ניידים ומשולבים קלים ודקים, או מחשבים שולחניים קטנים. באינטל אומרים שמוצרים אלה יעניקו הן יכולות מחשוב חזקות, הן ביצועים גרפיים מתקדמים והן חיי סוללה ארוכים עבור גיימרים, יוצרי תוכן, מעצבים, עורכי וידיאו ויישומי מציאות וירטואלית.

על פי החברה, היתרון במעבדים החדשים הוא בשילוב בין המעבד (CPU) למעבד הגרפי המובחן (GPU), והמעבר משימוש בזיכרון GDDR5 לזיכרון HBM2. החיבור בין שני סוגי המעבדים מתבצע באמצעות טכנולוגיית EMIB (ר"ת Embedded Multi-Die Interconnect Bridge), שמאפשרת שיתוף במשאבי האנרגיה ביניהם.

שילוב הרכיבים הללו במארז יחיד יאפשר צמצום של יותר ממחצית השטח שתופס הסיליקון בהשוואה לסידור המקובל של רכיבים נפרדים על לוח האם – אומרים באינטל. הדבר יעניק ליצרניות הציוד המקורי (OEMs) גמישות רבה יותר בפיתוח פלטפורמות מתקדמות, סידור לוח אם יעיל יותר, פיזור חום משופר ויכולת להוסיף מאפיינים חדשים בשטח שנחסך.

המעבדים החדשים נותנים מענה לצורך הגדל והולך ברכישת מחשבים ניידים מתקדמים. על פי נתוני IDC, בין 2014 ל-2017 גדלו מכירות המחשבים הדקים והקלים ב-24%. בנוסף, מכירות מחשבי המיני לצרכנים עלו ב-8% משנה לשנה ולשימושים מסחריים – ב-40%. כמו כן, נתוני DFC Intelligence מראים שיש כיום כמיליארד גיימרים פעילים ויותר מ-130 מיליון יוצרי תוכן דיגיטלי. עוד נמסר ששוק המציאות הווירטואלית צפוי להגיע, לפי ממצאי Citi GPS Global Perspectives & Solutions, ל-80 מיליארד דולר עד 2020. "המגמה הזאת תמשיך ותגדל ככל שיתחזק הביקוש למחשבים אישיים דקים, קלים ועוצמתיים יותר", מסבירים באינטל.

המעבדים החדשים מבוססים על ארכיטקטורת Kaby Lake בתהליך ייצור של +14nm. הם יוכלו לתמוך בצגי 5K ובתכני וידיאו באיכות 4K UHD. בחברה טוענים שהביצועים ישתפרו בעד 42% ויספקו ביצוע (Rendering) מהיר יותר של עומסי עבודה ביצירת תוכן, כמו גם שיפור של עד פי שלושה בפריימים לשנייה בקונפיגורציה של 1080p.

מוצרים ראשונים עם המעבדים החדשים יהיו זמינים באביב הקרוב מיצרניות כגון דל (Dell) ו-HP, וכן בתצורת המיני PC Intel NUC.

מחשב NUC זעיר חדש

בנוסף, הכריזה אינטל על דגם נוסף של מחשב ה-NUC הזעיר החזק ביותר עד כה, שכולל את המעבד החדש. המיני PC החדש פותח עבור שוחרי גיימינג ומציאות וירטואלית, ויושק בשתי גרסאות: NUC8i7HVK – מבוסס על גרסת ה-unlocked של מעבד Core של אינטל מהדור השמיני עם כרטיס גרפי Radeon RX Vega M GH; ו-NUC8i7HNK – שכולל מעבד Core מהדור השמיני עם כרטיס גרפי Radeon RX Vega M GL.

מחשב ה-NUC החדש של אינטל. צילום: יח"צ

מחשב ה-NUC החדש של אינטל. צילום: יח"צ

שתי הגרסאות מציעות קישוריות מלאה, לרבות צמד יציאות Thunderbolt 4 וצמד יציאות גיגה-ביט את'רנט. המערכת מסוגלת להריץ שישה מוניטורים עצמאיים בו זמנית, ואחת מיציאות ה-HDMI נמצאת בחזית המארז ומאפשרת חיבור קסדת מציאות מדומה.

אינטרנט מהיר ב-40%

עוד חשפה אינטל ב-CES דור חדש של שבבי Wi-fi, שפותחו בישראל ומאפשרים גלישה מהירה ב-40% לעומת הדור הקודם. שבבי ה-802.11ax החדשים ייכנסו לשימוש במהלך השנה הקרובה.

דורון טל, מנכ"ל קבוצת התקשורת האלחוטית בקבוצת הבתים החכמים של אינטל, שאחראית על הפיתוח, אמר כי "התקן החדש יציע שיפורים משמעותיים בהשוואה לקודמו, ה-802.11ac. הוא צפוי לספק קצבים הגבוהים ב-40% בתעבורת נתונים להתקן קליינט יחיד, ולשפר את ההספק הממוצע למשתמש לפחות פי ארבעה בסביבות צפופות או גדושות. הוא גם ייעל את פעולת הרשת ויאריך את חיי הסוללה של התקני הקליינט".

אינטל צפויה להרחיב השנה את קו מוצרי ה-Wi-Fi שלה עם שבבי 802.11ax חדשים לנתבים הביתיים הנפוצים 2X2 ו-4X4, למבואות (Gateways) לתקשורת כבלים (xDSL), לסיבים ולהתקנים לצרכנים.

דורון טל, מנכ"ל קבוצת התקשורת האלחוטית בקבוצת הבתים החכמים של אינטל. צילום: יח"צ

דורון טל, מנכ"ל קבוצת התקשורת האלחוטית בקבוצת הבתים החכמים של אינטל. צילום: יח"צ

לדברי טל, "שיפורי הביצועים מגיעים בדיוק בזמן כדי לספק מענה לביקוש לבתים חכמים ומחוברים. תקן 802.11ax מאפשר Wi-Fi מהיר וחכם יותר, שתומך במספר גדול מתמיד של התקנים מחוברים, בפופולריות הגוברת של הזרמת תכני HD, והתרבות ההתקנים החכמים ומערכות האבטחה הביתיות".

על מנת לסייע ליצרני הציוד המקורי לעבור לתקן החדש, תכניות המבוססות על שבבי תשתית של אינטל לפי 802.11ac (כלומר, Intel Home Wi-Fi Chipset WAV500 Series) מאפשרות לשדרג ל-802.11ax WAV600 Series ללא שינוי במעבד של המארחים. בנוסף, שבבי802.11ax home Wi-Fi החדשים של אינטל יציעו תאימות לאחור, לטכנולוגיות ישנות יותר, על מנת לתמוך במגוון רחב של התקני קליינט.

"שבבי ה-802.11ax נבנו מלכתחילה לסגנון חיים דיגיטלי ומחובר", סיכם טל. "הם מאפשרים לעד 250 התקנים לחלוק ביניהם את רוחב הפס בו זמנית ולספק קישוריות חלקה, גם כשהתקנים נוספים מתחברים למבואה או לנתב. בנוסף, השבבים נבנו כך שיספקו קצבים שתואמים תמהיל של מנות קטנות וגדולות כאחד. בדרך זו ניתן להבטיח ביצועים אופטימליים של ההתקנים וכן זמני שיהוי נמוכים ביישומים כגון משחקים, וידיאו ושיחות קוליות. בנוסף, התעבורה האלחוטית יורדת כולה מה-SoC לשבבי ה-Wi-Fi, ובכך מספקת למנוע המחשוב רוחב פס ייעודי לפונקציות תוכנה ואבטחה".

הכותבת היא אורחת החברה בתערוכת CES 2018.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים