וואווי נכשלת שוב בהשגת דריסת רגל בשוק הסמארטפונים האמריקני

המשא ומתן שניהלה החברה השלישית בגודלה בשוק הטלפונים הגלובלי עם ספקית התקשורת AT&T לא הבשיל לכדי הפירות להם השתוקקה הענקית

האם פספסנו את הדבר הטוב הבא? אילוסטרציה: BigStock

ניסיון נוסף של וואווי (Huawei) להשיג דריסת רגל משמעותית בשוק הטלפונים החכמים האמריקני הסתיים בכישלון. המשא ומתן שניהלה החברה השלישית בגודלה בשוק הטלפונים הגלובלי עם ספקית התקשורת AT&T לא הבשיל לכדי הפירות להם השתוקקה וואווי.

המטרה של וואווי היה למכור דרך AT&T את מכשיר הדגל החדש והמרשים שלה, Mate 10 Pro, שלדעתה יכול לספק תחרות אמיתית למכשירי ה-iPhone החדשים של אפל (Apple) ואף ל-Galaxy Note 8 של סמסונג (Samsung).

המכשיר החדש אמנם נמכר באמצעות אמזון (Amazon), אך במדינת הדוד סם עיקר מכירות הטלפונים מתבצע עדיין דרך ספקיות השירות.

הסיבה להפסקת המשא ומתן מצידה של AT&T לא פורסמה באופן רשמי, אבל על פי דיווחים היא נלחצה מפנייה של כ-20 חברי סנאט, חלקם בוועדת הביון של הבית התחתון, שהביעו דאגה ממעורבות כלשהי של וואווי בחברות הטלקום האמריקניות.

כבר לפני יותר מחמש שנים, נטען בבתי המחוקקים כי יש למנוע כניסה של וואווי לארצות הברית, וגם מ-ZTE לצורך העניין, מפני שהיא מהווה סיכון בטחוני, כולל מעורבות בריגול סיני.

ההודעה הרשמית של וואווי טענה "כי השוק האמריקני מייצג אתגר ייחודי עבור וואווי, ולמרות ש-Mate 10 Pro לא יימכר בידי ספקיות שירות אמריקניות, אנחנו נשארים מחויבים לשוק הזה עכשיו וגם בעתיד".

מנכ"ל החברה, ריצ'ארד יו, התייחס לנושא ב-CES 2018 כשאמר כי "מדובר בהפסד גדול לצרכנים, מכיוון שלא עומד לרשותם המבחר הטוב יותר של המכשירים".

בוואווי יצטרכו כנראה להתנחם בהודעה כי כוכבת הקולנוע "וונדרמן", או בשמה המוכר יותר גל גדות, תשמש שוב כפרזנטורית של החברה. גם זה סוג של הישג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים