בקרוב: תכנית לחינוך דיגיטלי לאזרחים ותיקים

בהמשך לתכנית החינוך הפיננסי שמועברת לתלמידי כיתות ט', יוזם הפיקוח על הבנקים פרויקט דומה בקרב האזרחים הוותיקים ● בין מעבירי ההדרכות: נציגי הבנקים המסחריים

חינוך דיגיטלי - גם לאזרחים ותיקים. צילום אילוסטרציה: BigStock

הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל יוזם תכנית לחינוך פיננסי דיגיטלי לאזרחים ותיקים, שאמורה לצאת לדרך במהלך השנה הנוכחית. מדובר בהמשך של תכנית החינוך הפיננסי לתלמידי כיתות ט', שמתקיימת בימים אלה במקומות שונים בארץ.

בדיון שנערך היום (ב') בוועדת החינוך של הכנסת נמסר כי המטרה של התכנית היא לצמצם את הפער הדיגיטלי בין האזרחים הוותיקים לשאר מגזרי האוכלוסייה, ולסייע להם בהסתגלות לבנקאות הדיגיטלית. בין היתר, התכנית תכלול הקניית כלים ותכניות למידה, ושיפור מיומנויות השימוש שלהם בשירותים הדיגיטליים שמציעה המערכת הבנקאית. על פי הפיקוח על הבנקים, "רכישת המיומנויות הדיגיטליות תסייע לאזרחים הוותיקים ליהנות משירות בנקאי זמין וזול יותר".

במסגרת התכנית שכבר מתקיימת – העברת חינוך פיננסי לתלמידים בכיתות ט', בשיתוף משרד החינוך – הועברו ב-2017 שיעורים לכ-500 כיתות ובחודש הבא יתקיים סבב נוסף של התכנית, בו יועברו שיעורים בכ-200 כיתות ט' נוספות ברחבי הארץ. בסך הכל, התכנית צפויה להיות מועברת ב-115 בתי ספר ב-50 ערים ויישובים ברחבי הארץ, ל-20 אלף תלמידים – בעזרת כ-350 מתנדבים מעובדי המערכת הבנקאית ומבנק ישראל.

העובדה שחלק מהמדריכים מגיעים מבנקים קיימים עוררה ביקורת על התכנית, שכן לפי המבקרים, קיימים מקרים שבהם יש סתירה בין החינוך הפיננסי שלשיטתם צריך להינתן לציבור לבין האינטרסים של הבנקים המסחריים. יצוין שהתכנית לאזרחים הוותיקים תועבר גם היא בין היתר על ידי נציגי הבנקים.

טל הראל מתיתיהו, נציגת הפיקוח על הבנקים, אמרה בדיון כי "הפיקוח על הבנקים יצר תשתית להגברת המודעות הפיננסית-בנקאית ולהנחלת יסודות החינוך הפיננסי. אנחנו רואים חשיבות עליונה בהטמעת הנושא במערכת החינוך וביצירת המשכיות. לכן, יועמדו המשאבים והמקצועיות של הפיקוח על הבנקים ושל עובדי המערכת הבנקאית להדרכת המדריכים הארציים לחינוך פיננסי וליווי צמוד, ככל שיידרש, על בסיס התשתית שהוקמה".

בישיבה צוין שהתכנית כוללת מושגי יסוד פיננסיים, ניהול תקציב, חשיבות החסכון, היכרות עם אמצעי התשלום השונים וכלים להתנהלות צרכנית בנקאית נכונה – סקר שוק, ניהול משא ומתן, בדיקה לגבי מועד תום הטבות ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים