מהם אתגרי המנמ"רים לקראת 2018?

מדוע תפקיד המנמ"ר מאתגר מאי פעם? האם כדאי להחליף את המערכות הישנות בחדשות או לשלב ביניהן? ואיך קשור לכך סיפור על מכירת רכב? ● סיכום דברים שאמרה רחל לוביאניקר, סמנכ"לית המחשוב ומערכות המידע של עמידר, במפגש פורום C3 בתאילנד

13/12/2017 13:57
רחל לוביאניקר, מנמ"רית עמידר. צילום: ענבל מרמרי

אגדה אורבנית מספרת על לקוח שנכנס לסוכנות מכוניות במערב ארצות הברית, בחיפושו אחרי רכב חדש. איש המכירות ניגש אליו ושואל אותו: במה ניתן לעזור? הלקוח מסתכל מסביב ואומר לו שהוא מחפש את הרכב הטוב ביותר.

המוכר ניגש ומציג לו את הרכב הראשון: רכב מיושן עם צמיגים עבים, פח משוריין והגה מפלדה. "זה הרכב היציב ביותר שיוצר בארצות הברית עד היום", הוא מציין.

מיד לאחר מכן מוביל אותו המוכר לרכב השני: מכונית קטנה, עם מנוע בגודל של מכסחת דשא ושני מושבים בלבד. "זה הרכב החסכוני ביותר שידעה תעשיית המוטו", מסביר המוכר בחיוך.

בדרכו לרכב האחרון, מחייך המוכר ואומר ללקוח: "זה לבעלי טעם טוב". הוא מסיר את הכיסוי ומציג לו את המכונית השלישית: רכב עתידני, עם מסכי מגע, חיישנים במקום מראות וצמיגים שנראים כמו חישוק מואר. "זהו הרכב החדשני ביותר שיצא עד כה בעולם כולו", אומר המוכר ומוסיף: "שלושת כלי הרכב הם באותה העלות בדיוק. רק תבחר".

מתפלא הלקוח ושואל: "איזו סיבה יש לי לא לקנות את הרכב החדשני ביותר?" מחייך המוכר ואומר לו: "חשוב שתדע שמי שפיתח את הרכב החדשני מבין בחדשנות, אבל מעולם לא בנה כלי רכב, כך שאיני בטוח שתגיע בבטחה ליעד, ועלויות החשמל שהוא צורך ירוששו אותך במהרה".

האגדה הזו אולי משעשעת כסיפור אבל מתארת היטב את המרחש במוחם של המנמ"רים בארגונים כיום. הם מג'נגלים בין הרצון לשמר על יציבות מערכות הליבה, אל מול הענקת מענה לחדשנות ארגונית, תוך חיסכון בעלויות הארגון – מלאכה מורכבת אך חיונית ליצירת אקו-סיסטם נכון. מנמ"ר המחובר לכל הדרישות – הן העסקיות והן הטכנולוגיות – מבין, בדיוק כמו באגדה, שרק שילוב ולא עימות בין הצרכים מוליד תוצר מושלם ונכון.

שילוב בין המערכות החדשות לישנות – ואיך זה בא לידי ביטוי בעמידר?

מערכות הליבה של ארגון הן מהות הארגון והמנמ"רים מכירים את חשיבותן. אלה הן מערכות שפותחו במשך שנים, שומרות את מרבית המידע הארגוני, מנהלות אותו בזמן אמת ויושבות על כלים יציבים, כמו מיינפריים. הוצאה של מערכות אלה או שינוי מהותי בהן יכול לשתק את הארגון, פשוטו כמשמעו.
כאן משתלבת הדרישה הארגונית לחדשנות – החל מלאפשר ללקוחות לקבל מידע ממערכות הליבה מרחוק, דרך היכולת לבצע בהן פעולות ועד לקבלת שירותים חדשניים, שלא התאפשרו עד כה בשום ערוץ. כל אלה צריכים להתנקז למערכות הליבה, כיוון שרק שם הארגון יכיר בפעולות שבוצעו.

עמידר עברה בשנתיים האחרונות מהפכה, שהצדיקה את הוספת המילה "החדשה" לשמה של החברה. כיום, מוקמות בעמידר מערכות מבוססות תהליכים ומוטות לקוח, המשלבות בין מערכות הליבה הארגונית לשירותי המובייל והאינטרנט. חוויית המשתמש נפגשת עם הטכנולוגיה המתקדמת, ומאפשרת מקסום תהליכים עסקיים בחברה ושיפור השירות ללקוח.

ההתפתחות המטאורית בשירותי הדיגיטל תורמת גם להתפתחותם של תהליכי התייעלות כלפי פנים, בקרב עובדי הארגון, וכלפי חוץ, ללקוחות עמידר.

תפקיד המנמ"ר – מאתגר מאי פעם

קצב השינויים והדרישות המשתנות תדיר הפכו את תפקיד המנמ"ר למאתגר מאי פעם. בהתאמה, על המנמ"ר "להבין את העסק", לראות ולהבין רוחבית את הארגון, להיות אינטגרטור שקשוב למגמות והחידושים בתחום הטכנולוגי ולהוביל קדימה ליצירת ערך עסקי גבוה יותר. מתפקיד של תומך בצרכי הארגון הפך המנמ"ר למוביל ומקדם פרויקטים חדשניים בעלי ערך מוסף, תוך היותו אמון על מגוון רחב של תפקידי משנה ומיומנויות, ביניהם שדרוג וקידום מערכות הליבה, אבטחת המידע, התשתיות, התקשורת וניהול העובדים.

המנמ"רים יודעים שהלקוחות צורכים טכנולוגיה מכל אמצעי ושזאת מבחינתם הדרך העדיפה לקבלת השירות. מחובתם להיות שם עבורם – עם המוצר הטוב, הנוח והבטוח ביותר.
רק תכנון נכון, ששומר על מערכות הליבה במקומן עם חיבורים אליהן מבחוץ, תוך חשיבה על כדאיות הפיתוח של מודלים כאלה ואחרים – יתנו לארגון את שלל הערכים כיחידה אחת.

הכותבת הינה סמנכ"לית המחשוב ומערכות המידע של עמידר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים