LightX: למה להיראות טוב אם אפשר להיראות הרבה הרבה יותר טוב?

אם חיפשתם פתרון עיבוד תמונה מקיף גם למי שרוצה לעבוד על מסך קטן שגם מלא באפשרויות כרימון - ורימון עסיסי במיוחד - וגם יחסית קל לשימוש כך שהוא יכול לשמש גם את הלא-מקצוענים - הגעתם למקום הנכון

LightX Photo Editor & Photo Effects

זוכרים את חוק הפוטושופ (Photoshop)? תזכורת קטנה, זה היה השם העממי יותר של חוק הדוגמניות שנחקק לפני כחמש שנים ולמעשה אף פעם לא נאכף בפועל למרות שהוא כבר בתוקף מתחילת 2013.

אחד ההיבטים של החוק הזה, שכנראה גם הביא לו את השם, הוא החובה של המפרסמים להודיע באופן מפורש מתי בוצעה בתמונה של דוגמניות/דוגמנים עבודת עיבוד תמונה שמטרתה להציג אותם במימדים שאינם מימדי הגוף האמיתיים שלהם.

לא אכנס כאן למה ומתי ואיך ולמה, וזה די ברור למה, אבל מה שמעניין, לצורך העניין הנוכחי שלנו, הוא עד כמה תוכנה לעיבוד תמונה יכולה להיות חזקה בידיים מקצועיות.

עבודת אומנות בפני עצמה

פוטושופ אמנם הפכה לשם שמייצג את תוכנות עיבוד התמונה, אבל כמובן שהיא לא היחידה שנמצאת שם בחוץ. אם תרצו, זה בדיוק כמו שעבור רבים עדיין המילה פלאפון מתארת מכשיר טלפון סלולרי, רק בגלל שהיא הייתה החברה הראשונה שהציעה שירותים כאלה בארץ הקודש.

אבל פוטושופ מתקשרת עבודה מול שולחן, מחשב ומסך גדול, והחיפוש אחר אפליקציות מודרניות – כאלו שעבורן טלפון ו/או טאבלט מספקים את מסך העבודה – בדרך כלל מניב תוצאות מניחות את הדעת ולא יותר.

כך לפחות חשבתי עד שיום אחד נחתה ב-Google Play אפליקציה בשם LightX, שחיפוש קל העלה שהיא כבר קיימת זמן מה עבור שוחרי ה-iPhone וה-iPad לגרסאותיהם. וגם אם לא ראיתי פתאום את האור, בהחלט הרגשתי אחרי כמה דקות שזהו זה, יש פתרון עיבוד תמונה מקיף גם למי שרוצה לעבוד על מסך קטן שגם מלא באפשרויות כרימון, ורימון עסיסי במיוחד, וגם יחסית קל לשימוש כך שהוא יכול לשמש גם את הלא-מקצוענים – אלו שעיבוד תמונה בשבילם נראה כמו עבודת אומנות בפני עצמה.

מילים גדולות? יכול להיות, אבל אני מבטיח לכם שאחרי שתפעילו את האפליקציה בפעם הראשונה, ואחרי שתבחרו תמונה לעיבוד, אם מאוסף התמונות שכבר קיים במכשיר שלכם או באמצעות המצלמה שקיימת כמובן בכל מכשיר, ואחרי שתזיזו את האצבע שלכם מהצד הימני של המסך פנימה, אתם תבינו שלא מדובר במילים גדולות מדי.

קצת קשה להעביר פה את עושר הכלים שמציעה LightX, אז אולי אתעכב בקצרה על הדברים שניתן להשיג, ויחסית בקלות: אפשר למשל לחתוך מתוך תמונה אובייקט מסוים כדי להעביר אותו לתמונה אחרת, ועושים זאת בקלות על ידי גרירה של האצבע מסביב לאובייקט כשלפני החיתוך בפועל אפשר לבדוק שוב ואפילו להוסיף עוד מקטע קטנה.

כמו כן, אפשר לעוות את התמונה ולהקנות לה צורה חדשה, מה שיכול כמובן מאוד לשעשע במקרה שעושים את זה לפנים של בן אדם. אפשר לבצע טשטוש לחלק מהתמונה כדי להפיק אפקט של עומק, וזאת כמובן תוך כדי התמקדות ויצירת ניגודיות לאובייקט שהוא באמת מושא התמונה.

ואם זה לא מספיק, לרוב הכלים יש כלים פנימיים. מה הכוונה? אם בוחרים כלי ורואים עליו מחוון, לחיצה ארוכה על הכלי מציגה כמה מחוונים נוספים, והם משתנים כמובן מכלי לכלי ולחלקם יש עוד מספר כלים בתוכם – בקיצור מסיבה אמיתית לחובבי צילום שמחפשים לעשות את זה בטלפון שלהם.

כל אחד יכול להתנסות

הכלים מסודרים לנושאים שונים. כך, לדוגמה תחת Instant מוצאים כלים שמאפשרים לבצע תיקונים אוטומטיים בתמונה בלי מאמץ מיוחד, כפי שאפשר למצוא בהרבה אפליקציות אחרות, וזה כולל מסננים שונים, וגם כלים מיוחדים לטיפול בצילומי סלפי.

תחת Creative מוצאים כלים שונים לבחירת אובייקטים, כולל כלים שמאפשרים לבחור אובייקטים באופן כמעט אוטומטי לחלוטין. יש גם כלים חברתיים שמאפשרים להכין קולאז'ים בקלות או להוסיף טקסטים, ועוד ועוד.

מה שיפה הוא, שבכל מקרה ובכל מצב, אפשר להשוות את מה שעושים באותו רגע לתמונה המקורית, או יותר נכון התמונה המקורית שהייתה לפני שבוצע עליה הכלי הנוכחי, כי בכל שלב שמסיימים להפעיל כלי, התמונה נשמרת והיא בעצם הופכת ל-"מקורית" החדשה. בנוסף, קל מאוד לחזור אחורה, וזה אומר שזו אפליקציה שעושה עוד דבר שחשוב יותר למתחילים – היא מזמינה כל אחד להתנסות.

ועוד דבר יפה מאוד באפליקציה הזו, הוא שהיא מלווה בכמות גדולה מאוד של סרטונים שמסבירים בדיוק מה לעשות, או יותר נכון מה עושה כל כלי, וכדאי לבדוק את כולם.

בגרסת האנדרואיד שלה האפליקציה עדיין בבטא, אבל לא צצה לה תקלה בזמן הבדיקה שבוצעה לצורך המדור הזה. בנוסף יש פרסומות ואפילו שהן לא ממש נוראיות, תמורת פחות מארבעה שקלים אפשר לרכוש את הגרסה "המקצועית". הגרסה ל-iPhone היא בתשלום בכל מקרה.

בקיצור, אם אתם אוהבים לצלם ולעבד תמונות, מאוד מומלץ לכם לבדוק את האפליקציה הזו.

להורדה לאנדרואיד לחצו כאן.
להורדה ל-iOS לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים