בגלל ירידה במכירות: אפל קיצצה 15% משכרו של טים קוק

משכורתו של מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה התכווצה כיוון שלא עמד ביעד שקבעה לעצמה יצרנית ה-iPhone לשנת 2016 ● גם בכירים אחרים ספגו ירידה בשכרם מאותה סיבה בדיוק

טים קוק, מנכ"ל אפל

אפל (Apple) החליטה על קיצוץ בשכרו של טים קוק, המנכ"ל המצליח שלה, וכן על הפחתה במשכורות של חברי הנהלה בכירים נוספים.

קוק זכה בשכר הנמוך ב-15% מזה שהרוויח בשנה שעברה, והסכום המעודכן של משכורתו עמד על כ-8.5 מיליון דולרים, בעבור שנת הכספים שהסתיימה ב-25 בספטמבר, 2016 – כך על פי הגשה ששוחררה בסוף השבוע.

מכירות ה-iPhone קטנו משמעותית

הסיבה לקיצוצים – כישלון החברה לעמוד ביעדי הביצועים שלה, הן במכירות והן ברווחים. בשנה החולפת קטנו מכירות ה-iPhone משמעותית, דבר שגרם לענקית מקופרטינו לסבול מירידה בהכנסות השנתיות, לראשונה מזה 15 שנים.

על פי הטפסים המסכמים של השנה החולפת, שהגישה החברה לרגולטורים, הסתכמו מכירותיה של אפל ב-215.6 מיליארד דולרים, נתונים הנמוכים ב-3.7% מהצפיות של הענקית. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-60 מיליארד דולרים והיה נמוך בשיעור של 0.5% מהצפי.

השפל הנדיר במכירות של אפל קשור באופן ישיר לטראומה מאבדן המומנטום של ה-iPhone, אשר מייצר את רוב המכירות של החברה. בעורפו של מכשיר הדגל של אפל נושפים כיום טלפונים חכמים אחרים וזולים ממנו, ולעת עתה לא הצליחו מכשירי ה-iPhone החדשים להתבלט שוב על פניהם בכדי למשוך המוני לקוחות להשקיע דווקא בהם את כספם.

קוק ובכירים אחרים נושאים בתוצאות

בתגובה לנתונים אלו החליטה מועצת המנהלים של אפל לתת גם למנכ"ל שלה ולבכירים אחרים לשאת בתוצאות. החברה העניקה לקוק ולמנהלים אחרים רק 89.5% מהתמריץ הכספי שיועד להם, במקום הסכום המקסימלי כבשנים האחרונות. למרות זאת הבונוס במזומן של קוק לא ספג פגיעה, ועלה לשלושה מיליון דולר משני המיליון שקיבל בשנה שעברה.

חמשת המנהלים הבכירים ביותר של הענקית מלבד קוק – ביניהם לוקה מאסטרי, מנהל הכספים הראשי, כמו גם סגנית נשיא אפל האחראית לחנויות הפיזיות והווירטואליות של החברה, אנג'לה אהרנדטס – חוו אף הם ירידה של כ-9% בבונוסים שלהם, שירדו לכ-23 מיליון דולרים במקום 25 מיליון הדולרים שקיבלו לפני שנה.

מסודר בזכות המניות

אין צורך לרחם על קוק, שבאוגוסט האחרון השלים שש שנות מנכ"לות באפל, וזאת מכיוון שהונו האמיתי מגיע מהאחזקות הרציניות שלו במניית החברה, ששוויין מוערך בכ-136 מיליון דולרים.

המנייה של אפל סיימה את 2016 עם רווח של 10%, זאת לעומת רווח של 13% בדאו ו-9.5% במדד S&P 500. המניה הפופולרית קיבלה דחיפה בתחילת ספטמבר בזכות הפיאסקו שחוותה המתחרה סמסונג (Samsung) עם ה-Galaxy Note 7 המתפוצץ שלה, שאת מכירותיו נאלצה החברה הדרום-קוריאנית להפסיק  בעודן באיבן.

ב-31 בינואר צפויה אפל לגלות עד כמה היא נהנתה מאסונה של סמסונג, כאשר החברה תדווח על הנתונים הרבעוניים האחרונים שלה לשנת 2016.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים