שתי חברות ישראליות זכו בתחרות סטארט-אפים בינלאומית בסין

NiNiSpeech, שמציעה פתרונות דיגיטליים לתחום הפרעות התקשורת, גרפה את המקום הראשון, ו-AerialGuard, שפיתחה מערכת ניווט אוטונומית לכלי טיס בלתי מאוישים, זכתה במקום השני ● כל אחת מהן תקבל 200 אלף דולר

נציגי החברות הזוכות בתחרות GIA 2016. צילום: יח"צ

שני סטארט-אפים ישראליים הגיעו למקומות הראשון והשני בתחרות GIA (ר"ת Global Innovation Awards), שנערכה באחרונה בבייג'ינג. NiNiSpeech, שמציע פתרונות דיגיטליים לתחום הפרעות התקשורת, גרף את המקום הראשון, ו-AerialGuard, שפיתח מערכת ניווט אוטונומית לכלי טיס בלתי מאוישים, זכה במקום השני. כל אחת מהחברות תקבל 200 אלף דולר במזומן.

זוהי השנה השנייה ברציפות שסטארט-אפ ישראלי זוכה במקום הראשון בתחרות. בשנה שעברה עשה זאת DiaCardio, שמפתח תוכנה לפענוח אולטראסאונד לב.

התחרות היא פרי שיתוף פעולה של קרן JVP וחברת הייעוץ הסינית שנג'ינג (Shengjing 360). בישראל היא נערכה בשיתוף עם EMC, מיקרוספט ונצ'רס (Microsoft Ventures), פועלים טק, EY ישראל, HFN, נאוטילוס (AOL) ו-PR Newswire. מעל 3,000 סטארט-אפים מכל העולם (מתוכם 140 מישראל) ניגשו לתחרות. בתום תהליך שארך כשמונה חודשים, בארבעה אזורים גיאוגרפיים שונים, נבחרו 21 הסטארט-אפים הטובים ביותר, ממגוון רחב של קטגוריות ומשלבי גיוס שונים. 10 מאותן חברות הגיעו מסין, שש מארצות הברית, שלוש מישראל ושתיים ממדינות אחרות באירופה. הפרסים בתחרות עמדו על סכום כולל של 1.5 מיליון דולר במזומן, ללא אקוויטי.

ההכרזה על הזוכים נערכה בבייג'ינג' לעיני קהל של יותר מ-1,000 איש, בהסתמך על החלטת צוות של 11 שופטים מרחבי העולם ועל הדירוג שקיבלו הסטארט-אפים בזמן אמת מהקהל שנכח באולם. ישראל יוצגה בתחרות על ידי השגריר בסין, מתן וילנאי, ויואב צרויה, שותף ב-JVP ששימש בה כשופט.

בנוסף לזכייה בפרסים הכספיים, ניתנת לחברות הזוכות אפשרות להשקעה מקרן בסך 25 מיליון דולר שהוקמה על ידי שנג'ינג לרגל התחרות. בימים הקרובים צפויים הפיינליסטים לקיים רוד-שואו וסדרת פגישות עם משקיעים סינים וענקיות טכנולוגיה במדינה.

"הניצחון בתחרות הוא גם ניצחון אישי"

יאיר שפירא, מייסד ומנכ"ל NiNiSpeech ובעצמו אב לילד הסובל מלקות בתקשורת, אמר כי "עבורי, הזכייה במקום הראשון היא גם ניצחון אישי, שאני מקווה שיביא פתרון למיליוני ילדים ואנשים הלוקים בהפרעות תקשורת ועוברים סבל מיותר שנובע מהקושי להביע את עצמם".

הוא הוסיף ש-"כ-30 מיליארד דולר מושקעים מדי שנה בטיפולים בהפרעות תקשורת. תחום קלינאות התקשורת נותר מסורתי וחף מטכנולוגיות, והתוצאות הטיפוליות עגומות – כ-84% הישנות בטיפולים בגמגום. NiNiSpeech מציעה פתרונות שמיטיבים את התוצאה הטיפולית בעלויות נמוכות".

איתי אור, מייסד-שותף של AerialGuard, אמר ש-"התחרות הוכיחה לנו שיש צורך אמיתי בטכנולוגיה הישראלית, שיודעת להפוך באמצעים פשוטים יחסית כל רחפן לרחפן חכם, שמבצע משימות באופן אוטונומי. סין היא מעצמה בתחום הרחפנים ואנחנו מקווים שעם הרוח הגבית שהעניקה לנו הזכייה, נצליח לקדם פעילות נרחבת בה וביעדים אסטרטגיים אחרים במזרח אסיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים