תוכנית אינקובציה ראשונה לחברות סטארט-אפ ישראליות בסין

שלושה סטארט-אפים בתחומי החומרה והאינטרנט של הדברים שייבחרו במסגרת התוכנית, The EastMakers Program, יקבלו השקעה ושירותי ייצור בסין

אנשי תוכנית EastMakers Program. צילום: יח"צ

StartupEast, קרן השקעות ואינקובטר פאן-ישראלי אסייתי המתמחה בשוק הסיני, בשיתוף עם MakeMountain, אינקובטר סיני התומך בחברות סטארט-אפ זרות ומקומיות, הממוקם בשנז׳ן – משיקים את תוכנית ה-The EastMakers Program.

התוכנית מיועדת לסטארט-אפים ישראלים השואפים לפעול בשוק הסיני, בתחומי האינטרנט של הדברים והחומרה.


בסופו של הליך שצפוי להסתיים באוגוסט הקרוב, ייבחרו שלוש חברות הזנק, שיקבלו לקראת פעילותם בשוק הסיני, תוכנית חניכה ייעודית בת חודש בארץ. משתתפי התוכנית יזכו להשקעה ישירה (pre-seed) ושירותים בשווי של יותר מ-100 אלף דולר. אלה כוללים: אינקובציה ושירותי אינקובציה חינמיים בסין, בתחומים כגון עיצוב מוצר, משרדים ומגורים בשנז׳ן, סבבי פגישות עם לקוחות ושותפים פוטנציאלים באסיה, אפשרות להשקעות המשך ועוד.

עמוס אבנר, מנכ"ל ומייסד שותף ב-StartupEast, אמר כי "לחברות ישראליות עדיין מאוד קשה לפרוץ לשוק הסיני ללא שותף מקומי. מימון המגיע מקרנות הון סיכון הוא עסק משגשג בסין, עם יותר מ-1,000 חברות סיניות, המשקיעות באופן אקטיבי".


הוא הוסיף כי "ב-10 השנים האחרונות השקיעו קרנות אלו, בשילוב עם קרנות פרטיות, יותר מ-50 מיליארד דולרים, יותר מכל הקרנות באירופה ביחד. אחד היעדים החמים להשקעות סיניות הינה ישראל. בשנים האחרונות ניתן לראות גידול מאסיבי בהיקף ההשקעות הסיניות בסטארט-אפים ישראלים".

ב-30 השנים האחרונות הפכה שנז׳ן ממכפר דייגים – לבירת הייצור והטכנולוגיה של סין. בתחום החומרה יש לייצור בשנז׳ן יתרון מרכזי – שכן המפעלים והחברות במחוז מספקים ייצור וגם זולים יותר.

הבחירה בשנז׳ן, נמסר מאנשי התוכנית, "צועדת יד ביד עם העיקרון הבסיסי של תוכנית האינקובציה – להעביר את הסטארט-אפ תהליכי התייעלות, במטרה לצמצם את עלויות הייצור ולהפוך את החברה לרווחית יותר. יתרון נוסף וחשוב הינו הגבול שחולקת שנז׳ן עם הונג-קונג, המהווה את אחד מהמרכזים הפיננסיים המובילים בעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים