לוח, גיר ואפליקציה

WhatsDue פיתחה אפליקציה שמתעסקת באחד הנושאים החשובים בתחום החינוך - התקשורת בין המורים והתלמידים, כשההורים בתווך ● בנוסף, היא מבקשת להקל על התלמידים לעשות את השנוא עליהם כמעט יותר מכל - שיעורי בית

האם WhatsDue תגרום לכך שלהכין שיעורים יהיה דבר קצת פחות מעצבן? צילום אילוסטרציה: BigStock

התקשורת בין המורים, התלמידים וההורים היא אחד הנושאים המדוברים במערכת החינוך. היא מהווה מרכיב משמעותי בכל הנוגע לאיכות ההוראה, מערכת היחסים בכיתה ואפילו הציונים של התלמידים.

סטארט-אפ ישראלי בשם WhatsDue מתעסק בנושא זה ובאופן שבו הוא בא לידי ביטוי בביצוע אחד הדברים הכי שנואים על התלמידים – שיעורי הבית. רובנו זוכרים איך שנאנו ללמוד עוד לאחר שעות בית הספר הרשמיות, והעדפנו לשחק בחוץ או במחשב, ללכת לחברים או לצפות בטלוויזיה. הדבר לא השתנה במרוצת השנים וב-WhatsDue רוצים לגרום לתלמידים לשנוא את שיעורי הבית קצת פחות.

החברה נוסדה בידי אהרן טיילור (24), עולה חדש מקנדה, ודן גרין (29), שעדיין מתגורר שם. שניהם הגיעו לארץ על מנת לשרת בצנחנים והכירו תוך כדי לימודים במרכז הבינתחומי בהרצליה.

WhatsDue

WhatsDue

האפליקציה שהם יצרו מוצעת באנגלית בלבד וזמינה להורדה ללא עלות ב-Google Play וב-Appstore. לדברי טיילור, "WhatsDue היא מערכת ניהול למידה ומשימות. בשלב הראשון, המורה יוצר קבוצה סגורה ומזמין אליה תלמידים והורים. לאחר מכן הוא מעדכן את המשימות, עליהן מקבלים התלמידים וההורים חיווי. בשלב האחרון, המורה מקבל התראה על כך שההורים והתלמידים קראו את ההודעות. לבחירת המורה, ניתן להוסיף אפשרות בה התלמידים יידרשו לסמן לאחר ביצוע המשימה. חשוב לציין שמדובר בסימון בלבד ואין מעקב אחר ביצוע המשימה בפועל".

הוא ציין כי "האפליקציה פועלת במתכונת פיילוט בארצות הברית מזה כשנה ומשתמשים בה כיום מדי חודש יותר מ-3,000 מורים, תלמידים והורים. אנחנו מקבלים פידבקים מאוד טובים מהמורים ורואים את זה בנתונים. יש לנו מורים שיש להם מעל 200 תלמידים שמקבלים משימות דרך האפליקציה והורים שעוקבים אחרי כל זה. בממוצע, מורים נכנסים ל-WhatsDue בכל שלושה ימים ואנחנו מנסים להגביר את התדירות הזו".

איך התגובות של התלמידים וכיצד הם רואים את השילוב של ההורים?
"בגילאים יותר צעירים יש יותר מעורבות של ההורים וככל שעולה הגיל, היא הולכת ומתמעטת. כך או כך, זה נתון לשיקול של המורה. ייתכן שתלמידים פחות יאהבו את המעורבות בגיל מבוגר יותר, אבל זה עניין של הרגל".

מה התוכניות לעתיד?
"אנחנו מתכננים בהמשך להוסיף אפשרות לשלוח ולקבל בתוך המערכת הודעות SMS. בעצם נייצר ווטסאפ (WhatsApp) משודרג עם יכולות שמתאימות לבתי ספר".

מפתחי האפליקציה הם בוגרי מאיץ הסטארט-אפים של MindCET מבית המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח). בתוכנית, שנמשכת חמישה חודשים, מקבלים היזמים ליווי וייעוץ טכנולוגי ופדגוגי ממומחים בתחומים שונים, וחיבור לשותפים ולמשקיעים בעולם ה-EdTech. לדברי טיילור, "כשהצטרפנו לתוכנית MindCET  ידענו שיש לנו רעיון מצוין, אבל היינו זקוקים לתמיכה והכוונה כדי לנווט בשוק החינוך המסובך. התמיכה וההכוונה האלה ניתנו לנו שם".

מייסדי WhatsDue, אהרן טיילור ודן גרין

מייסדי WhatsDue, אהרן טיילור ודן גרין

נקודת מבט

ה-EdTech הוא כיום הוא אחד התחומים הפופולריים בעולם הטכנולוגי. טובי המוחות ואנשי ההיי-טק ברחבי העולם שוקדים על פיתוחים פורצי דרך ועל רתימת הטכנולוגיה, במטרה להתגבר על אתגרי החינוך ולשפר את הלמידה.

הדבר מראה על הצורך האמיתי בפתרונות טכנולוגיים בתחום החינוך, שישמשו לעזר על מנת לספק לתלמידים הוראה טובה יותר ולהעלות את הציונים שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים