יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה: "הממשלה זמינה ונגישה יותר"

היו"ר, ח"כ אורי מקלב, אמר את הדברים בישיבה של הוועדה שבמהלכה הוענקו תעודות לגופים שהצטיינו בדו"ח התקשוב הממשלתי

ח"כ אורי מקלב, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה. צילום: מתוך ויקיפדיה

"הממשלה הופכת זמינה ונגישה יותר, כאשר המדדים לכך הם ההתקדמות, ההתחדשות והרחבת השירותים לאזרח", כך אמר יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה – סיעה שמהווה חלק מהממשלה. הוא ציין כי "הממשלה הנוכחית יותר חברתית ויותר מתחשבת".

ח"כ מקלב אמר את הדברים במהלך דיון שקיימה הוועדה בדו"ח התקשוב הממשלתי לשנת 2015 (שסוקר את השנה שלפניה). במהלך הישיבה הוענקו תעודות הוקרה למשרדי הממשלה שהצטיינו בדו"ח. המשרדים המובילים בשירותי ממשל זמין בקטגוריית השירות הם משרד החינוך עם ציון 85.72, משרד העלייה והקליטה – 83.31, ומשרד הכלכלה – 80.87. בקטגוריית מנהל, מטה ומידע, הגוף הממשלתי המוביל הוא הרשות לניירות ערך עם ציון 96.95, ולאחר מכן משרד האוצר עם 89.33 ומשרד ראש הממשלה, שקיבל את הציון 83.28.

ששת הגופים הממשלתיים שזכו בציון לשבח על השיפור הרב ביותר בין הדו"ח הקודם לזה הנוכחי הם: בקטגוריית השירות – משרד הביטחון, שהציג שיפור של 33%, משרד המשפטים, שהשתפר ב-7%, ומשרד העלייה והקליטה, ששיעור השיפור בו עמד על 3% בלבד. בקטגוריית מנהל, מטה ומידע זכה משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל, עם שיפור של 48%, כשאחריו הכנסת, עם 41%, ומשרד החוץ, שהשתפר ב-33%.

שלושה משרדים קיבלו ציון לשבח על הישגים מיוחדים בתחומי החדשנות, השירותיות והמצוינות: המרכז למיפוי ישראל, המוסד לביטוח לאומי ומשרד האוצר.

הגופים המובילים באיכות השירותים הממשלתיים לציבור היו: בקטגוריית שביעות רצון כללית – משרד העלייה והקליטה (ניקוד 84), רשות התאגידים במשרד המשפטים (79) והאגף לסיוע משפטי, אף הוא במשרד משפטים (78). בקטגוריית שירות פרונטלי היו אלה המשטרה (88), רשות התאגידים שבמשרד המשפטים (86) והמוסד לביטוח לאומי (86). הגוף שקיבל את הציון הגבוה ביותר לגבי השירות הטלפוני שהוא מספק הוא המשטרה (ניקוד 90), כשלאחר מכן משרד העלייה והקליטה (88) והאגף לסיוע משפטי. בקטגוריית איכות אתר האינטרנט זכו שני גופים – הביטוח הלאומי ושירות התעסוקה (76). רשות מקרקעי ישראל הגיעה למקום השלישי, עם ניקוד 73.

החל ממרץ: ועדות הכנסת בשידור ישיר ברשת

מנכ"ל הכנסת, רונן פלוט, ציין כי במסגרת המאמצים של הכנסת להגברת השקיפות ישדר ערוץ 99, החל מחודש מרץ, שידורים ישירים אונליין מ-17 ועדות הכנסת. "האזרח זכאי לדעת מה עושים בפרלמנט ואנחנו עושים את המקסימום כדי להנגיש את המידע", אמר.

לדברי ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני), "ביחס למגזר הפרטי, בממשלה יש הבנה והתחשבות להנגיש שירותים דיגיטליים". הוא הלין על כך שגופים פרטיים, בהם הבנקים, דורשים משלוחי פקסים ומסרבים לעבוד עם אי-מיילים.

המשנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי קטריבס, ציין כי "הממשלה הקדימה את זמנה בחלק מהמשימות עליהן הוחלט, בין היתר בזכות שיתוף פעולה עם ממשלות אחרות, בהן של בריטניה".

ראש רשות התקשוב הממשלתית, יאיר פראנק, ציין את פעילותה של הרשות עד כה. "חרטנו על דגלנו את האזרח והענקת השירותים בכל דרך המתאימה לו, לרבות טפסים מקוונים", אמר. "הקמנו אתר ממשלתי אחיד שבו האזרח לא יצטרך לדעת מאיזה משרד הוא יקבל את השירות". פראנק הבטיח לדאוג לכך שבכל מקום שיידרש פקס, יהיה ניתן לתקשר גם באמצעות מייל. הוא ציין כי "ב-2014, האו"ם מיקם את ישראל במקום ה-13 מתוך 193 מדינות. בכוונתנו להיכנס לעשירייה הראשונה".

השר והח"כ לשעבר מיכאל איתן, שפעל בהיותו בתפקידים למען שיפור השירות לאזרח, אמר כי "חדשנות ושינויים אף פעם אינם מושגים בקצב הרצוי, אבל המגמה ברורה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים