ClearLock: הסוף להסחות הדעת

בואו נודה באמת, קשה מאוד להתרכז כשהחיים שלנו בנויים מצפצופים, מסכים, הודעות, ותמונות שמקפצצות ומופיעות לנו בכל רגע נתון ● אך כעת יש אפליקציה שתציל אתכם ותיתן לכם קצת מנוחה, והכל לפי בחירתכם ● השאלה היא אם רק תצליחו לעמוד בשקט?

מעכשיו מתרכזים. ClearLock

אני חייב לומר שבשבילי הטלפון החכם יכול גם להיכלל, בין השאר, גם בקטגוריית המטרדים הכי גדולים שיש לי בחיים. עם אפליקציית דואר שיודעת לאסוף עבורי דואר משלושה מקורות שונים, קישוריות פתוחה באופן תמידי כמעט לאפליקציות של הודעות מיידיות כמו פייסבוק (Facebook) או Hangouts, ולפעמים גם איזה משחק ששיחקתי כמה דקות, השארתי פתוח, וגם הוא מזכיר לי שהוא רוצה שאני אחזור אליו, אפשר קצת להשתגע. צפצופים, שריקות, המסך נדלק לפתע. הרבה מאוד הטרדות, שלא נאמר הפרעות, שמתרחשות בקצב מהיר למדי של פעם בכמה דקות, אם לא יותר, ומושכות את תשומת הלב למכשיר.

אבל תמיד מגיע אותו רגע מסוים ביום שכולנו צריכים להתרכז קצת יותר. הדד-ליין היומי הולך ומתקרב בצעדי ענק ועוד נשארות כמה ידיעות לכתוב ולשלוח, כתבה שיושבת על המסך כבר כמה ימים וזקוקה לשעה נוספת של עבודה כדי להשלים אותה, לעבור ולתקן לפני שמברכים על המוגמר, מצגת שצריכים להראות אותה מחר מהבמה באירוע כזה או אחר ועדיין חסרות כמה שקופיות, או דו"ח כספי חודשי שחסרים בו עוד לא מעט סעיפים שזקוקים לתשובות. לא חסרות סיבות לצורך להתרכז היטב בעבודה.

תבחרו שעה לשקט. ClearLock

תבחרו שעה לשקט. ClearLock

וברגעים כאלה של ריכוז, כל הסחות הדעת של הטלפון הן בדיוק מה שלא צריכים. אז נכון, אפשר לכבות את המכשיר, אבל זה לא בדיוק פתרון טוב. מה יקרה אם המנכ"ל יתקשר? מה יקרה אם הלקוח ההוא עם החוזה הענק בדיוק יתקשר לומר טוב, בוא נסגור? מה אם חס וחלילה מישהו במשפחה יזדקק לתשומת הלב המיידית שלנו?

האפליקציה ClearLock – שמיועדת לבעלי מכשיר מבוסס אנדרואיד 4.1 ומעלה – רוצה לעזור לכם לתפוס את החבל בשני הקצוות שלו בדיוק באותם רגעים בהם אתם צריכים להתרכז ולהגדיל במידה רבה את הפרודוקטיביות שלכם: גם להשאיר את המכשיר פועל לצרכים שלכם, וגם למנוע מאותן אפליקציות מטרידות להסיח את דעתכם מהעבודה. מהן האפליקציות שמטרידות אתכם? זו כבר הבחירה שלכם. ClearLock, אחרי כמה לחיצות קצרות, תאפשר לכם למנוע מהן הפרעות וזאת למשך זמן מה.

הממשק הראשי מאוד פשוט, ומורכב למעשה מרשימת האפליקציות המותקנות במכשיר. כברירת מחדל היא מסמנת כמה אפליקציות שהיא חושבת שמתאימות להגדרה "מסיחות דעת". התפריט הימני העליון , שנראה כמו שלוש נקודות, מאפשר לכם לבחור את כל האפליקציות בבת אחת עבור מקרים קיצוניים, או לבטל את הבחירה הכוללת הזו לאחר שמבצעים אותה. לפעמים זה מהיר יותר. כדי לבחור באופן ידני פשוט לוחצים על תיבת הסימון של האפליקציה המבוקשת ורואים כיצד שמה "נמחק" ומסומן בנוסף כ-Blocked.

לאחר שמסיימים לעבור על הרשימה ולסמן את האפליקציות שרוצים לחסום, לוחצים על הכפתור הכתום בתחתית המסך כדי לפתוח חלון בו קובעים את משך הזמן בו רוצים שה-ClearLock תמנע מהאפליקציות הללו לתפקד. אפשר להגדיר באופן חופשי זמנים שונים בין 10 דקות ל-12 שעות, כשהחל מהשעה הרביעית מדובר בקפיצות של שעה עגולה.

ברגע שלוחצים על Block Apps, החסימה יוצאת לדרך, וזו חסימה מוחלטת. לא רק שמפסיקים לקבל הודעות באופן מוחלט, גם אם מתפתים ורוצים להפעיל אפליקציה חסומה, ClearLock לא מאפשרת לעשות זאת עד שהזמן המוגדר מגיע לסיומו. הדרך היחידה לעקוף אותה היא לכבות את המכשיר ולהפעיל אותו מחדש.

גרסת ה-Pro של האפליקציה מוסיפה עוד שתי אפשרויות: להגדיר חסימות מתוזמנות מראש, לתאריך ושעה מסוימים, וכן להפעיל את האפליקציה באמצעות וידג'ט מבלי לגשת אליה ישירות.

אם אתם מאלו שמתקשים להתרכז, שרעשי הטלפון יכולים להפריע להם, מדובר בפתרון קליל לשימוש שמוכיח את עצמו.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים