גרטנר: שוק המערכות המשולבות יחצה השנה את רף ה-10 מיליארד דולר

השוק זינק ב-2014 ב-30% לקרוב לתשעה מיליארד דולר ● נוטניקס מובילה את ריבוע הקסם לתחום בהיבט שלמות החזון, סיסקו מובילה בהיבט בשלות המוצר

המערכות המשולבות - שוק בצמיחה. צילום: BigStock

שוק המערכות המשולבות צמח ב-2014 ב-30% לעומת 2013 ועמד על 8.7 מיליארד דולר. התחום צפוי להמשיך ולגדול השנה ביותר מ-15% ולחצות את רף ה-10 מיליארד דולר – כך על פי מחקר חדש של גרטנר (Gartner).

תחום מערכות ה-IT המשולבות הוא שוק שהולך ומתפתח, בשל היתרונות התפעוליים הגלומים בו. מערכות IT משולבות מספקות לארגונים תשתיות מידע ונתונים, שתומכות ביכולת הגידול וההרחבה שלו, לצד גמישות תפעולית. כל זאת עם טכנולוגיות מתקדמות שמסייעות לניהול ולשליטה בעומסי המחשוב בארגונים, בכל גודל.

גרטנר חילקה את התחום לשלושה פלחים. האחד הוא ערימת מערכות משולבת (ISS – ר"ת Integrated stack system), הכוללת שרתים, מערכת אחסון וחומרת רשת משולבים עם תוכנת יישום, על מנת לספק התקן או רכיב (Appliance), או פונקציונליות המדמה את אותו התקן, דוגמת Exadata של אורקל (Oracle).

הפלח השני הוא מערכת של תשתית משולבת (IIS – ר"ת Integrated infrastructure system), הכוללת שרתים, מערכת אחסון וחומרת רשת, על מנת לספק תשתית מחשוב משותפת. בפלח זה ציינה חברת המחקר את VCE, סביבת המחשוב הווירטואלי במארז אחד של EMC, סיסקו (Cisco) ו-VMware, את המערכות האחודות של HP ואת אלה של לנובו (Lenovo).

שלישי הוא פלח המערכות המשולבות והאחודות ברמה גבוהה, HCIS (ר"ת Hyperconverged integrated system). מדובר במערכות מחשוב, רישות ואחסון המשולבות באופן הדוק במיוחד, כך שניתן לוותר על הצורך ב-SAN רגיל. פה מציינת גרטנר את Pivot3 ,Scale Computing, נוטניקס (Nutanix) וסימפליביטי (SimpliVity).

מה חדש ברביעי הקסם?

גרטנר מציינת שלוש חברות שהתקדמו בצורה משמעותית השנה בתחום: נוטניקס, סיסקו ו-HP.

ברביע הקסם מדורגת נוטניקס כמובילה את תחום שלמות החזון. חברת המחקר מציינת כי "מדובר בחברה המספקת סל פתרונות תשתיתי מלא, עם מתן גמישות ללקוחות בבחירת הרכיבים והשימוש בענן". עוד היא כותבת כי "החברה כבר אינה קטנה מספיק כדי שספקים מבוססים יוכלו להתעלם ממנה, ולכן היא תתעמת עימם בתחרות שתהיה קשה יותר ויותר".

סיסקו מדורגת ראשונה ברביע הקסם בהיבט יכולת המימוש. לצד המשך שיתוף הפעולה שלה עם נט-אפ (NetApp) מציינת גרטנר את שיתופי הפעולה שהיא מנהלת עם המיזם המשותף VCE, יבמ (IBM), היטאצ'י (HDS) וחברות אחרות. עם זאת, בגרטנר מציינים כי "עדיין, על סיסקו להוכיח שהיא יכולה להרחיב את ההיצע שלה ולספק מערכות משולבות, מודולריות, בעלות יכולת גידול, כאלה המתחברות עם מערכות התקשורת האחודה (UCS) שלה ולספק אחסון מוגדר תוכנה (SDS) מקצה לקצה".

בהיבט שלמות החזון, מדורג VCE שני. "EMC מהווה מקור אדיר למערכות משולבות", מציינים בגרטנר, "בשל בעלותה על 90% ממיזם VCE". אולם החוקרים מביעים חשש למיצוב של הפלטפורמות השונות של EMC, עקב האפשרות לקניבליזציה בין המערכות השונות שלה.

שלישית בהיבט שלמות החזון מדורגת HP, עליה כותבת גרטנר כי "החברה הרחיבה את ההיצע שלה לתחום, שכבר קודם היה מוכלל, ומספקת יכולות בתחומי הביצועים, איזון העומסים והקיבולת".

עוד נמצאות ברביע הקסם אורקל ונט-אפ – במקומות החמישי והשישי, בהתאמה. ברביע המאותגרות נמצאות לנובו ופוג'יטסו (Fujitsu) וברביע בעלות החזון ניצבת לבדה סימפליביטי, שבראשה עומד הישראלי דורון קמפל. סימפליביטי זוכה לשבחים מחברת המחקר "על התרחבות וצמיחה בכל החזיתות". לצד זאת, מציינים בגרטנר כי "על החברה לטפל טוב יותר בכמה היבטים: עומסי עבודה בסביבות קריטיות, ERP, זמינות גבוהה והתאוששות מאסון, וכן אשכולות DBMS".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים