ישראל וטייוואן ישתפו פעולה במחקר ופיתוח

המדען הראשי יצא היום (ד') לטייפה כדי לחתום על ההסכם, במסגרתו ייתנו ממשלות שתי המדינות תמיכה לחברות ● בנוסף, הוא יבקר בסין, שם ישתתף בוועדה שתחליט על מימון לחברות מקומיות וישראליות

אבי חסון, המדען הראשי. צילום ארכיון: יהודה עשור

ישראל וטייוואן יחתמו בעוד חמישה ימים, ב-20 באפריל, על הסכם לשיתוף פעולה ביניהן במחקר ופיתוח. ההסכם ייחתם בטקס שיתקיים בטייוואן בנוכחות המדען הראשי, אבי חסון, ושר הכלכלה המקומי, ג'ון צ'ן-צ'ון דאנג.

מלשכת המדען הראשי נמסר כי "התמיכה הממשלתית המשותפת מצד טייוואן וישראל צפויה להגביר משמעותית את שיתוף הפעולה בין חברות משתי המדינות לעומת המצב כיום".

בשנים האחרונות חתמה ישראל על הסכמי שיתוף פעולה עם מדינות שונות, בהן יפן ומקסיקו. על פי המדען, "בישראל מדובר בהסכם כמעט שגרתי, אולם מבחינת טייוואן הוא פורץ דרך – זהו ההסכם הראשון מסוגו עליו היא חותמת". לדברי חסון, "לחתימת ההסכם סייעה העובדה כי לתעשייה הטייוואנית הערכה רבה כלפי החדשנות הטכנולוגית הישראלית וחברות טייוואניות רבות כבר מעוניינות להתחיל לעבוד על פרויקטים משותפים עם חברות בישראל".

יצוין כי הממשלה הטייוואנית משקיעה רבות במחקר ופיתוח ובשיתופי פעולה אקדמיים, אולם מעולם לא השקיעה בתמיכה בחברות פרטיות טייוואניות שמשתפות פעולה עם חברות זרות. השלטונות בטייפה החליטו לחתום על ההסכם עם ישראל בין היתר עקב התחרות הגוברת בה נמצאת כיום המדינה עם שווקים אחרים באסיה – יפן, דרום קוריאה וסין, והבנתם שהדרך היחידה לשמור על יתרונה התחרותי הוא לעודד חדשנות.

דורון חמו, הנספח המסחרי של משרד הכלכלה בטייוואן, אמר כי "בשנים האחרונות אנחנו רואים התעניינות הולכת וגוברת מצד חברות טייוואנית בנעשה בישראל. טייוואן מבינה כיום את מה שייתכן שלא היה ברור לפני כחמש שנים – שלישראל יש הרבה מה להציע בתחומי החדשנות וההיי-טק וששתי הכלכלות יכולות לתרום אחת לרעותה. כראייה לכך, אנחנו עדים בחודשים האחרונים לביקורים חוזרים ונשנים של חברות דגל טיוואנית בישראל ומצפים להמשך גידול שיתוף הפעולה והעליות לרגל מצד התעשייה בטייוואן".

הוא הוסיף שההסכם חשוב לכלכלות של שתי המדינות ואמר: "אני בטוח שבקרוב מאד נראה פרויקטי מחקר ופיתוח משותפים, שיסייעו להגברת היקפי הסחר בין ישראל לטייוואן".

יחד עם חתימת ההסכם עם טייוואן יכלול ביקורו של המדען הראשי במזרח השתתפות בוועדת מימון עם פרובינציית ג'יאנגסו בסין, בה יידונו שמונה פרויקטים משותפים לחברות סיניות וישראליות ויתקבלו החלטות בדבר מימונם. בנוסף, תעלה לדיון ההשתלבות של החברות הישראליות בפארק החדשנות הסיני-ישראלי שהוקם שם באחרונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים