המניעים העסקיים לווירטואליזציה

הווירטואליזציה אינה יישום או טכנולוגיה יחידה, אלא אוסף יכולות הממוקדות סביב הגדלת השימוש במשאבים המשוחררים מאילוצים ומגבלות של תשתייות פיזיות - והן מתמזגות כמעט לכל תחום מחשובי

27/07/2016 10:57
אריה עמית, יועץ אסטרטגי וניהולי בכיר ב-I-amIT

הדו-שיח על וירטואליזציה מזכיר את הסיפור על הפיל וחמשת העיוורים. כל אחד מחמשת העיוורים נחשף לחלק אחר של הפיל, אך כל אחד טוען שכתוצאה מהחשיפה החלקית הוא יכול לתאר במדויק וללא כל ספק פיל מהו.

וירטואליזציה היא הפיל בתחום טכנולוגיית המידע. אך בניגוד לפיל החי – הוירטואליזציה גדלה ומשתנה מכיוונים שונים. היא אינה יישום או טכנולוגיה יחידה, אלא אוסף יכולות הממוקדות סביב היכולת להגדלת השימוש במשאבים המשוחררים מאילוצים ומגבלות של תשתייות פיזיות.

למעשה, טכנולוגיות ויכולות וירטואליזציה מתמזגות כמעט לכל תחום מחשובי. כדי להבין וירטואליזציה מהי, עלינו להבין את המניעים העסקיים כמו: קונסולידציה, אופטימיזציה, הורדת עלויות וסקלביליות.

● קונסולידציה – הוירטואליזציה מציעה יכולות להעביר עומסים פיזיים לקבוצת פלטפורמות אשר נותבו בעבר לעבודות יחידניות. הגישה מאפשרת לארגונים וחברות למקסם את את תפוקות החומרה שנרכשה תוך ניצול היתרונות הטמונים בתכונותיה הפנימיות. קונסולידציה (באמצעות וירטואליזציה) יכולה להתממש בצורות שונות כולל שרתים, תקשורת (קונסולידציה של כניסות וממשקים), שטחי אחסון ואף יישומים.

● אופטימיזציה – הוירטואליזציה מאפשרת לארגונים להעלות את שיעורי השימוש של פלטפורמות החומרה הבלתי מנוצלות שלהם ובכך לספק ערך רב יותר לטכנולוגיות השונות והמורכבות. השימוש בוירטואליזציה בשילוב עם כלי ניהול מתאימים מאפשרים להשיג רמת שירות משופרת מיישומים ושירותים.

● הורדת עלויות – השימוש בוירטואליזציה מאפשר לארגונים להוריד את השקעותיהם במחשוב. גם טכנולוגיות חדשניות המוצעות מניעות על ידי קונסולידציה לדחיסת נפחים ותכולות חומרה בשטחי רצפה קטנים יותר. עלות הבעלות הכוללת (TCO) בתחום מועמסת על ספקי השירות החיצוניים המפעילים תשתית וירטואלית לטובת לקוחותיהם או על היחידות העסקיות בארגון המשתמשות בתשתיות וירטואליות במסגרת מאגר קונפיגורציות של כלל הארגון.הגישה הזו כוללת אף חסכון בשטחי רצפה ואת הצורך בהתרחבות שטחי הדיור של מרכזי המחשבים הארגוניים.

● סקלביליות – וירטואליזציה מאפשרת לארגונים להגדיל ולהקטין את אינטנסיביות השימוש במשאבי המחשב (שרתים, תקשורת, אחסון ויישומים) בהתאם לצרכים העסקיים בצורה מהירה וגמישה, תוך הימנעות משינויים תכופים בהיקפי הצטיידות נדרשים. מערכות הייצור מכוונות לזמני שיא העומס ומשחררות משאבים מיותרים בזמני שפל.

זאת ועוד, וירטואליזציה מאפשרת תופעה חדשה של מודל תפעולי "Lossy", מודל המאפשר מצב של השבתת משאב או יישות במערכת תוך הבטחת המשך הפעילות הפונקציונאלית באופן אופטימלי בעיני הלקוח, כל זאת הודות לגמישות מתוכננת ברמת הארכיטקטורה, העיצוב והיישום. במושגי תשתית, המשמעות היא שיחידות מסוימות יכולות לעבור למצב offline מבלי לפגוע ביכולת התפעול, ובכך ליצור תשתית אמינה ומוגנת טוב יותר מתקלות ונפילות.

וירטואליזציה עושה שימוש ביישויות לוגיות המחליפות יישויות פיזיות, ובכך מאפשרת ניהול מערכות וירטואלי ליצירת מכלול משאבים אופטימלי לארגון ואף להקצותו בין ארגונים או בין יחידות עסקיות בארגון או אפילו בין שרותים ובין יישומים. המודל התפעולי "Lossy", דורש הקפדה על רמת סטנדרטיזציה ואינטגרציה גבוהים וכן על תמיכה במסגרת רמות ה-SLA שבחוזי ההתקשרות בין לקוחות וספקים.

באופן אולטימטיבי, וירטואליזציה מובילה למודל של  "Utility Computing" – המאפשר התחשבנות על בסיס השימוש בפועל (כמו חשמל ומים).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים