סלקום מציגה: MWC בגרסה הפרובנציאלית

בקניון אבנת שבפתח תקווה, במתחם שופרסל הישן, בחרה סלקום להציג את הגרסה הישראלית לוועידת הסלולר הגדולה בעולם הנערכת מדי שנה בברצלונה – MWC ● עיקר הפוקוס היה במשחקים, במציאות רבודה, בהתממשקות לעזרים כמו מסכי מחשב וטלוויזיה וכן בשימושים משרדיים ועסקיים ● ואולם, למרות הנוכחות הגדולה בכל ימי התצוגה, מי שקיווה למצוא גאדג'ט מגניב לקנות במקום - התאכזב

חובבי הטלפונים החכמים והגאדג'טים, מחכים לחודש פברואר בכיליון עיניים ובנשימה עצורה לחגיגה הקבועה בברצלונה, MWC – ועידת המובייל העולמית השנתית. מיטב היצרנים מציגים בתערוכה זו את מוצריהם החדשים, כמו גם את המכשירים הנמצאים בדרכם לשוק. גוגל (Google), אפל (Apple) ואפילו במידה מסוימת סמסונג (Samsung), שנמנעו באחרונה מלצאת בהכרזות דרמטיות במסגרת הוועידה, עושות זאת גם כן באזור פברואר כדי לתפוס את תשומת הלב התקשורתית.

אבל ברצלונה זה שם בספרד. בתקופה של התערוכה, קצת קשה למצוא בית מלון פנוי בעיר בגלל הכמות האדירה של אנשי עסקים ששוטפת את העיר – ולא פחות מכך, גם עיתונאים ובלוגרים – שמגיעים כדי לראות וגם להרגיש מקרוב מה חדש. זו הסיבה שאת רוב החדשות על המכשירים והגאדג'טים שמוצגים ב-MWC צריכים חובבי התחום לקרוא בעיתונים ובאתרי האינטרנט, בלי שהם יכולים לזכות בחוויה מיד ראשונה.

אולי זה מה שהוביל את סלקום לנסות להביא קצת טעימות מהעולם הרחב של הגאדג'טים והטלפונים גם למדינת היהודים, כך שישראלים יוכלו לבחון אותם קצת יותר מקרוב. טלפונים חכמים וטאבלטים הם, כך נראה, האוכל החדש לנשמה, שכן חברת הסלולר בחרה במתחם שופרסל הישן בקניון אבנת שבפתח תקווה כמקום לתערוכת המובייל שלה – "סלקום מובייל שואו", אשר נחתמה ביום ה' האחרון לאחר שבועיים של פעילות.

ברצלונה הגיעה לפתח תקווה
במתחם הגדול יחסית ריכזה החברה פינות שונות ומגוונות שניסו להראות למבקרים מה ניתן כיום להשיג ולבצע עם טלפונים חכמים וטאבלטים מהדור החדש. עיקר תשומת הלב הייתה כיצד אפשר להשתמש במכשירים הללו כדי לצאת מהקופסה הקטנה שלהם אל תוך העולם המציאותי, באופן בו משלבים את המכשירים בחיי היום היום, וכמעט בכל היבט שלהם. המופע התרכז בעיקר בשימושים באפשריים ולא בחברות שמספקות את הגאדג'טים, כך שמי שקיווה למצוא גאדג'ט מדליק שיוכל לקנות במקום – התאכזב. זאת גם בגלל שהנציגים במקום לא ממש ידעו לספר לאיזו חברה שייך כל מוצר ומוצר שהוצג.

מקרן לייזר קטן שמציג מקלדת על השולחן. הפיתוחים האחרונים בסלקום מובייל שואו

באחת הפינות נתנה סלקום ביטוי לאפשרויות משרדיות: שימוש במקרן פיקו שמולבש מתחת המכשיר כדי להציג מצגות היישר על הקיר ממול, שימוש במקרן לייזר קטן שמציג מקלדת על השולחן שמאפשרת להקליד בקלות ובנוחות רבה יותר במכשיר, וכן שילוב של מכשירי סלולר בתוך מערכת טלפונית שולחנית. בצד השני של המתחם הופגנה היכולת להשתמש ביישומים שונים ובאמצעים ביתיים חכמים, במטרה לשלוט בתאורה בבית, במערכת החשמל, בווילונות ובמכשירי חשמל ביתיים שונים בקלות. זאת, כשהטאבלט מהווה מערכת שליטה ובקרה מרכזית, ואף מספק יכולות הגדרה עבודה שונות.

בפינות אחרות הוצגה היכולת לבצע תשלומים בעזרת המכשיר וטכנולוגיית ה-NFC החדשה. לצדה ניתן היה למצוא מערכת ניסיונית שמאפשרת לנשים לבחור בגדים למטרות שונות בעת רכישה, לכאורה בצורה של הולגרמה שמציגה את הדוגמנית לבושה בהתאם לבחירה שמבצעת הרוכשת הפוטנציאלית. כמו כן הוצגו יישומים שמאפשרי לבדוק ביצועים בעת שמבצעים תרגילי כושר שונים, כמו צעידה על הליכון – כולל בדיקת דופק ולחץ דם באמצעות חיישנים שמולבשים על הזרועות, וכן מכשירים שונים שמאפשרים לבדוק את זיהום האוויר בסביבה הקרובה, או להדליק נורות בשלל צבעים לפי בחירה.

רובה פלסטיק שמתלבש על המכשיר ומשמש לצורך משחק מציאות רבודה. סלקום מובייל שואו

ואולם עיקר השטח הוקדש למשחקים שונים ומשונים. כך ניתן היה לראות שילוב של טאבלט בתוך גיטרה ללימוד נגינה, שילוב של טאבלט בתוך תיבת נגינה, רובה פלסטיק שמתלבש על המכשיר ומשמש לצורך משחק מציאות רבודה, וכן יכולת לחבר את המכשירים למסכי מחשב או מסכי טלוויזיה גדולים כדי להשתמש בהם כבקר משחק לכל דבר ועניין. בדוכן אחר הוצגו עדשות ברמות שונות אותן ניתן לחבר למצלמות של הטלפונים כדי לשפר במידה רבה את איכות הצילום של המכשירים.

עם כל הרצון הטוב, קשה לומר שמי שרצה לפגוש את ברצלונה בפתח תקווה מצא את מבוקשו. למעשה, גם קשה לומר שסלקום גילתה לגאדג'טרים אמיתיים את אמריקה במופע הסלולרי הזה שלה. מצד שני, המקום היה מלא כמעט לחלוטין במשך השבועיים שהוא היה פתוח. עבור משתמשים מהשורה, אין ספק שתערוכה זו הציעה הרבה דברים מעניינים לראות ולחוות. חלק מהמתעניינים, אפשר לנחש, אולי גם הוציאו הפנקס והכינו רשימות של דברים שהם חייבים, אבל פשוט חייבים לרכוש לעצמם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים