המאבק בקורונה: ישראל מציעה את אפליקציית המגן לשימוש מדינות העולם

נציגי מדינות שונות הביעו התעניינות באפליקציה של משרד הבריאות, שמודיעה למשתמשים אם הם באו במגע עם נשאי או חולי קורונה ● ארגון סטארט-אפ ניישן סנטרל השיק מאגר מידע ובו שמות של חברות ישראליות בעלות טכנולוגיות לסיוע במאבק בנגיף

ניהול אתגרים על רקע משבר הקורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

משרד הבריאות מציע את אפליקציית המגן לאיתור חולי קורונה, שעליה הכריז באחרונה, לשימוש במדינות נוספות בעולם – ללא עלות, כך דווח היום (ד').

המגן היא אפליקציה מבוססת קוד פתוח שמסייעת בשמירה על ריחוק חברתי ובהאטת התפשטות הנגיף, שמכה בכל העולם, ובמיוחד במדינות כגון איטליה, ספרד וארצות הברית. האפליקציה מצליבה את היסטוריית המיקומים של הנדבקים (לפי נתוני משרד הבריאות) עם המיקום הנוכחי של המשתמשים בה. במידה שהמשתמשים שהו בקרבת חולים או אנשים שנדבקו בנגיף, האפליקציה תתריע בפניהם, תמליץ להם להיכנס לבידוד מרצון של 14 ימים, ותבקש מהם לעדכן את משרד הבריאות ולקבל הנחיות. יותר ממיליון ישראלים כבר הורידו את האפליקציה.

מוריס דורפמן, משנה למנכ"ל טכנולוגיה ומערכות מידע במשרד הבריאות, אמר כי "אני קורא לעמיתיי מסביב לעולם לקבל את הצעתנו ולהשתמש באפליקציית הקוד הפתוח הזו לצרכיהם – ללא עלות. נשמח גם להגיש סיוע ככל שיידרש".

היישומון כבר זמין במספר שפות, לרבות אנגלית, צרפתית, ערבית ורוסית, ונציגי מדינות שונות בישראל כבר פנו למשרד הבריאות והתעניינו בו.

100 חברות ישראליות נרתמות למאבק העולמי

סטארט-אפ ניישן סנטרל – ארגון שמסייע לחברות היי-טק וסטארט-אפים מישראל ביצירת חיבורים בינם לבין גופים ממשלתיים ומסחריים במדינות אחרות, השיק באחרונה מאגר מידע ובו רשימה של חברות שמעמידות את הטכנולוגיות שלהן לסיוע במאבק העולמי בקורונה. נכון לעכשיו כולל המאגר, שמתעדכן מדי יום, כ-100 חברות.

המאגר מכיל חמש קטגוריות בעולם הטכנולוגי-רפואי. צבר החברות הגדול ביותר מגיע מקטגוריית ניטור מרחוק, שכוללת חברות שהטכנולוגיות שלהן מאפשרות ניהול אבחון החולים והחשודים כחולים מרחוק, תוך צמצום החשיפה של הצוותים הרפואיים ותעדוף הטיפול בחולים לפי חומרתם, על מנת להוריד את העומס ממערכות הבריאות השונות.

הקטגוריה השנייה בגודלה היא אבחון ותמיכה בקבלת החלטות של הצוותים הרפואיים. היא כוללת חברות המאפשרות זיהוי חולים על פי דגימות קול שלהם, על פי תסמינים שונים ולפי נתונים המוזנים למערכת על חולים סימפטומטיים המצויים בסיכון גבוה יותר מלכתחילה.

קטגוריות נוספות הן של חברות שמציעות פתרונות לחיזוי ומניעה של המחלה, וכן של חברות שמציעות טיפולים פיזיים או נפשיים באמצעים טכנולוגיים.

פרופ' יוג'ין קנדל, מנכ"ל סטארט-אפ ניישן סנטרל ולשעבר יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, אמר כי "החדשנות הישראלית יכולה לסייע בהתמודדות עם משבר הקורונה, שמציב בפני העולם סכנה קיומית הולכת ומתפתחת. למוח הישראלי ניסיון רב בעתות חירום ובחשיבה מחוץ לקופסה, ואנחנו רוצים לתרום את חלקנו בשעה קשה זו. הטכנולוגיות השונות שפותחו בישראל רלוונטיות לאספקטים רבים בתהתמודדות העולמית מול נגיף הקורונה – ובראשן אבחון מהיר וחכם שיוריד את העומס האדיר בבתי החולים, יסייע בתעדוף משימות קריטיות ושמירה על בריאות הצוות הרפואי. סטארט-אפ ניישן סנטרל נמצא בקשר עם מוסדות רפואיים, ממשלות וארגונים ברחבי העולם, ומוכן לסייע ככל שיידרש לקבל גישה לטכנולוגיות אלה, שיכולות להציל חיים".

סייע בהכנת הידיעה: יניב הלפרין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים