אפליקציה של משרד הבריאות תגלה: האם באתם במגע עם חולה קורונה?

האפליקציה, ששמה המגן, תעקוב אחרי נתוני המיקום שלכם ותתריע בפניכם במקרה שבאתם במגע עם אדם שנושא את הנגיף ● במקרה שכזה, תקבלו הוראות מה לעשות וכיצד לדווח לרשויות על כך שאתם נכנסים לבידוד ביתי

אחוז נמוך מאוד של הורדות. אפליקציית המגן. צילום מסך

אפליקציה חדשה בשם המגן, שמשרד הבריאות השיק אמש (א'), אמורה לאפשר למשתמשים לגלות האם הם באו במגע עם חולה קורונה, אחד או יותר, ב-14 ימים שקדמו למועד שבו התגלה אצלו הנגיף.

במשרד הבריאות מגדירים את המגן כ-"אמצעי טכנולוגי שנועד לתת לכל אחד ואחת מאתנו את היכולת לדעת באופן מהיר ומדויק באם היינו במגע עם אדם שנדבק בנגיף הקורונה". לדבריהם, "כך נוכל לעצור את התפשטות הנגיף ולהגן על הקרובים לנו".

האפליקציה מאפשרת למשתמש לקבל התרעה (מיקום ושעה) אודות חשיפה שלו לחולה מאומת, באמצעות הצלבה בין המסלולים והמיקומים של כל אחד מהם. באם מתגלה שהמשתמש בא במגע עם חולה קורונה, הוא מקבל באמצעות האפליקציה הוראות מה עליו לעשות ולדווח לרשויות על כך שהוא נכנס לבידוד בית.

במשרד מבקשים לענות על החששות לפרטיות ומבטיחים ש-"האפליקציה שומרת את המידע על המיקומים שלכם אך ורק על מכשירכם, ומצליבה בין מידע אישי זה לבין נתוני המחקר האפידמיולוגי המעודכנים של משרד הבריאות. נתוני משרד הבריאות מתעדכנים כל הזמן ונשלחים למכשיר שלכם באופן חד צדדי, לצרכי הצלבה".

מדובר בעוד אמצעי טכנולוגי שבו הממשלה משתמשת על מנת לאתר חולי קורונה. בשבוע שעבר החליטה הממשלה להורות לשב"כ להשמיש לצורך כך את האמצעים הטכנולוגיים שברשותו, שבעזרתם ניתן לאתר אנשים ולעקוב אחריהם. עם זאת, בג"ץ החליט להקפיא את מתן ההיתר לעקוב אחרי חולי קורונה עד מחר (ג'), על מנת שהכנסת תקים ועדה מיוחדת למלחמה במחלה, שיהיה עליו להתייעץ עמה. ההחלטה על הקמת הוועדה, בראשות ח"כ עופר שלח, אמורה להתקבל במליאת הכנסת היום. אם הוועדה לא תוקם, המעקב צפוי להיאסר גם בהמשך.

אפליקציית המגן פותחה בישראל עבור משרד הבריאות והוא מבוסס על קוד פתוח. ניתן להוריד אותה ללא תשלום ב-App Store וב-Google Play. על פי המשרד, לאחר הפעלה ראשונית, אפשר לסגור אותה בכל רגע שחפצים בכך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים