אפל מאמצת את רשת "הדור החמישי" של AT&T

אייקון חדש, שמוטמע בגרסה החדשה של iOS, עלול להטעות את לקוחות AT&T כאילו מדובר בתקשורת מהדור החדש ● אלא שזה רק אייקון: אלה אותם מכשירים, שמריצים את אותה החומרה ואותה התוכנה, ומקושרים לאותה רשת LTE באותן מהירויות כמו בעבר

שלב חשוב בדרך לפריסת תשתיות הדור החמישי בישראל. עיבוד מחשב: BigStock

מכשירי דור 5 עדיין לא זמינים בשוק, אבל זה לא מפריע לאפל ול-AT&T, שעומדות למתג את רשת הדור החמישי המזויפת של AT&T, המכונה על ידה 5G E, בעדכון הקרוב של גרסת מערכת ההפעלה של אפל – iOS 12.2.

משתמשים רבים צייצו בטוויטר כי הם רואים את אייקון 5G E במכשירי iPhone שהותקנה בהם גרסת בטא של הגרסה החדשה של iOS, ששוחררה אתמול (ב'). האייקון החדש לא יופיע, כנראה, באייפונים של כל משתמשי AT&T, אלא רק בערים שבהן היא ביצעה את השדרוג לשם המטעה 5G Evolution, ולפחות בתחילה רק במכשירי אפל מהדגמים האחרונים: ה-iPhone XR, XS ו-XS Max.

עוד מציינים הדיווחים כי אפל לא החליפה במכשיריה שבבים ואף לא הפעילה תכונות נסתרות במערכת ההפעלה שהופכות אותם למהירים יותר ממה שהיו קודם. אלה אותם מכשירים, שמריצים את אותה החומרה ואותה התוכנה, ומקושרים לאותה רשת LTE באותן מהירויות כמו בעבר – אבל עם אייקון חדש. הביקורות טוענות, כמובן, כי AT&T מטעה את לקוחותיה, בתקווה שמי שאינו מתמצא בתחום יחשוב שהוא מקבל שירותים של הדור החמישי, בעוד שבמציאות אין ביניהם כל קשר לטכנולוגיה החדישה.

לפני כחודש השמיעו מנהלים בכירים ב-וריזון וב-T-Mobile ביקורת פומבית על AT&T, על רקע פעילותה להחלפת אייקון ה-LTE במכשיריה באייקון שמציין 5G E. בדברי הביקורת שהשמיעו ציינו החברות שהמתחרה הגדולה מטעה את לקוחותיה כשהיא משווקת מוצר בשם 5G E, כשלמעשה היא משתמשת בשדרוג של 4G LTE, שאינו תואם כלל את הסטנדרטים של הדור החמישי.

AT&T טוענת מצדה שהטכנולוגיה הזאת היא הבסיס לשירותי ה-5G שלה, וזו הסיבה שהיא מכנה אותה 5G Evolution. עוד היא ציינה שהוסיפה את הסימון 5G E כדי להראות ללקוחות כשהם מחוברים למגדל אנטנה שמספק את טכנולוגיית 5G Evolution.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים