אנליסטים: מחשב הלוח של אמזון יוצע ללא התחייבות לחברת סלולר וללא צורך ברשת Wi-Fi

שירות Whispersync של החברה, המאפשר כבר כיום להתחבר לענן של אמזון - בעיקר לצורך שמירה של סימניות בספרים אלקטרוניים, עשוי להיות הנשק הסודי של החברה אם זו תאפשר שימוש בו להורדה של שירים, סרטים ואולי אף דואר אלקטרוני ● פרנק גינט, פורסטר: "רבים יאהבו את האפשרות לתקשורת קלה ופשוטה בחינם - וישתמשו בה כדי לרכוש ולשתף תכנים"

החידוש הגדול של אמזון (Amazon) לשנת 2011 לא יהיה שירות Cloud Drive, או השכרה של ספרי לימוד. הוא גם לא יימצא במפרטי החומרה של מחשב הלוח החדש שתציג על בסיס מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android), בסתיו הקרוב. כך, אנליסטים מעריכים שהחידוש הגדול יבוא לידי ביטוי דווקא בטכנולוגיה שמצויה כבר במכשירי קינדל (Kindle) – ותעניק לאמזון יתרונות רבים, כולל יכולת להתחרות באפל (Apple) ובגוגל (Google).

טכנולוגיה זו היא שירות הסנכרון של אמזון, אשר מכונה Whispersync ופועל ברשת הסלולרית החופשית Whispernet. המשתמשים במכשירי Kindle 3G יכולים כבר היום להשתמש ברשת זו בחינם, בעיקר לצורך שמירה בענן של סימניות בספרים האלקטרוניים של אמזון, כדי שיוכלו לשוב לאותו מקום בספר האלקטרוני גם כשהם מבקשים לקרוא בו ממכשיר אחר.

על פי אנליסטים, שירות Whispersync יהיה הנשק הסודי באסטרטגיית מחשבי הלוח של החברה. טכנולוגיה חופשית לסנכרון ושיתוף, שתחסוך את הצורך ברשת Wi-Fi או בהתחייבות לחברת סלולר, תהיה המפתח לתוכניות העתידיות של אמזון, ובין השאר היא משמשת כבר היום בשירות להשכרה של ספרי לימוד.

"טכנולוגיית Whispersync תאפשר לגשת לכל ההערות והתכנים המודגשים בשירות Amazon Cloud, בכל מקום ובכל עת – אפילו לאחר שהסתיימה תקופת ההשכרה", אמר דייב לימפ, סגן נשיא בחטיבת קינדל של אמזון. "כששוכרים את הספר פעם נוספת או רוכשים אותו בעתיד, יישארו ההערות שסונכרנו כפי שהן".

יכולות אלה באות כיום לידי ביטוי במכשירי קינדל ביחס לספרים, אך האנליסטים ציינו, כי במחשבי הלוח שיושקו בעוד כשלושה חודשים הן יוכלו לשמש גם ביחס לשירים, סרטים ואולי אף דואר אלקטרוני.

לא ניתן היה לקבל תגובה רשמית מחברת אמזון.

פרנק גינט, אנליסט מפורסטר (Forrester), סבור שבאמזון מבקשים להתחרות במחשבי iPad של אפל. "נראה שבאמזון מבקשים להציע שירות דוגמת שירות iCloud של אפל", הסביר גינט. הוא צופה שאמזון תציג גם שירותים דוגמת דואר אלקטרוני, כדי לסייע למשתמשים לנהל גם אנשי קשר, ולא רק את התכנים שרכשו או שכרו באמזון.

על פי ההערכות, יכלול מחשב הלוח של אמזון צג בגודל של תשעה אינץ', ויסייע לשתף ולסנכרן תכנים מסוגים רבים, דוגמת ספרים, שירים, תמונות וסרטונים. "רבים יאהבו את האפשרות לתקשורת קלה ופשוטה בחינם – וישתמשו בה כדי לרכוש ולשתף תכנים", אמר גינט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים