מצלמה חדשה לסמארטפונים מציעה זום ברמה של 5x

הטכנולוגיה שעליה מבוססת המצלמה הושקה על ידי אופו - אחד השמות העולים בתחום הטלפונים החכמים, בשיתוף קורפוטוניקס הישראלית

דגם המצלמה החדשה של אופו. צילום: יח"צ

אופו (Oppo) נחשבת לכוח העולה בעולם הסמארטפונים, כשהיא שנייה רק לוואווי (Huawei) מבין היצרניות הסיניות מבחינת מכירות ורביעית בעולם בסך הכול. החברה זוכה להערכה רבה מאחר שהיא בדרך כלל מציעה מכשירים רק לשוק הביניים הגבוה ומלמעלה מכך, ומכיוון שהיא מקדימה את השוק יותר מפעם אחת בכל מה שקשור למצלמות שמשולבים בטלפונים.

גם ב-MWC 2017, אופו מציגה טכנולוגיית צילום חדשה ולא מכשיר חדש. היא מכנה אותה בפשטות 5x Dual Camera Zoom, והיא פותחה יחד עם חברה ישראלית בשם קורפוטוניקס (Corephotonics), שעוסקת בשיפור יכולות הצילום בטלפונים חכמים.

השם שניתן לטכנולוגיה זו הוא בדיוק מה שהיא מציעה: את המצלמה הכפולה הראשונה שתשולב במכשירי טלפון שמציעה זום אופטי, אמיתי, ברמה של 5x. מה שמיוחד עוד יותר הוא שתוספת מערכת הזום הגדולה הזו לא אמורה להשפיע במאום על המקום הכללי שתופסת המצלמה בגוף המכשיר והיא לא תכלול כל רכיב מולבש חיצוני.

כדי לעשות זאת בנתה אופו מעין פריסקופ, ומעבר האור דרך המראות האלכסוניות ומספר העדשות מצליח להשיג זאת במבנה שגובהו 5.7 מ"מ בלבד, שמאפשר שהעובי של המכשיר יישאר מצומצם. המערך הזה כולל גם מייצב אופטי מובנה, שמטרתו למנוע תופעות של רעידות בתמונה בעת זום בצילום גדול.

אופו עדיין לא פרסמה מתי היא מתכוונת להשיק את המערכת ובאיזה מכשיר, אבל אפשר להניח שזה יקרה כבר בחודשים הקרובים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים