פייסבוק מתחדשת בעוד רכש לוהט מתחום המציאות המדומה

Two Big Ears הבריטית, המתמחה בצליל תלת מימדי, היא המיזם החדש שעבר לידיה של הרשת החברתית, במטרה להוסיף זרוע ותכונות למערך המציאות המדומה שלה

המציאות המדומה של Oculus Rift מגיעה לפייסבוק. צילום: אתר החברה

פייסבוק (Facebook) משקיעה במציאות המדומה, זה ברור. כעת, ובכוונה להעשיר את יכולותיה בתחום, רכשה ענקית הרשת החברתית חברת סטארט-אפ קטנה וסקוטית, בעלת השם המשעשע Two Big Ears.

התמחותה של החברה היא בטכנולוגיית אודיו, שפייסבוק תשלב לתוך פרויקטי המציאות המדומה שלה, כך נכתב בפוסט שהתפרסם בבלוג של הרשת החברתית אתמול (ב'). תנאי הרכישה לא נמסרו.

שתי האוזניים הגדולות של Two Big Ears מקורן באדינבורו. החברה קמה מתוך הצורך של מפתחי משחקי וידיאו, שאותו זיהו בעליה, לשלב באופן מוצלח יותר את מה שמכונה שמע מרחבי במוצרים.

שמע מרחבי מתייחס לרעיון של שכפול צליל בחלל חי ותלת-מימדי באמצעות שילוב של מגברים, רמקולים, וטכנולוגיית עיבוד קול. לדוגמה: כששחקן חבוש קסדת מציאות מדומה מועבר לזירה וירטואלית חדשה – למשל לרחוב עירוני סואן – הצליל שהוא אמור לקבל צריך להישמע בהתאמה מדויקת לסצנה החדשה ולקולות שלה. המכוניות הנעות ברחוב צריכות להישמע קרובות או רחוקות מהאדם, בהתייחס למקום שבו בחר לעמוד בסביבה הווירטואלית. כאן נכנסת Two Big Ears לתמונה.

פייסבוק לא הסבירה בפירוט כיצד היא מתכננת לשלב את הטכנולוגיה לתוך ה-Oculus Rift – קסדת המציאות המדומה שבבעלותה – או לתוכנה הקשורה לציוד, אך בפוסט שפורסם בבלוג על ידי מייסדי הסטארט-אפ נאמר: "נעבוד עם צוות אוקולוס (Oculus) לצורך שילוב המומחיות שלנו וליצירת אודיו מציאות מדומה ברמה הגבוהה ביותר".

לפתות מפתחים אל המציאות המדומה

המהלך של פייסבוק מקדם את האינטרס של החברה לשכנע מפתחים לבנות יישומים ותוכנות בעבור חבילת אוקולס שלה. בכלל, הרכישה משתלבת באופן מושלם עם התרחבות עיסוקיה של הענקית בתחום המציאות המדומה, הן בבעלות על Oculus Rift והן בפיתוח המשולב יחד עם סמסונג של ה-Samsung Gear VR – ששניהם מופעלים על ידי תוכנת Oculus של פייסבוק.

הפופולריות הגוברת של התקני המציאות המדומה היא לא רק שמועה. באפריל התגאתה סמסונג במיליון קסדות שכבר נמכרו, ובנוגע לאוקולוס – למרות שהציוד המתקדם של החברה זכה בביקורות חיוביות יחסית, יש עדיין חוסר בחומרה ובתוכנה זמינים של הציוד, לעומת השפע שקיים בשוק הטלפונים הניידים או המחשבים השולחניים.

מה שפייסבוק מנסה לעשות כעת הוא להקל על מפתחים לבנות תוכנה שפותחה בעבור המציאות המדומה של אוקולוס שלה, ואספקת כלים למקודדים כדי שיטיבו לשלב טכנוליוגית צליל איכותית יותר בעבודתם, היא אחת הדרכים לפתותם לכך.

חבילת תוכנות האודיו של הסטארט-אפ בעבור VR ו-סרטוני וידאו 360 שנקראת Facebook 360 Spatial Workstation – זמינה כעת בחינם להורדה באמצעות פייסבוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים